Lamalama Skrevet 6. desember 2023 #1 Del Skrevet 6. desember 2023 Har ikke mulighet til å kjøpe ny bil, men er det noen som har tips til en trygg, romslig, komfortabel og driftsikker bil med få problemer som kan passe oss? Ønsker en bil som ikke er så mange år gammel og som har mulighet for å sette på varmer slik at bilen er varm når vi skal sette inn små barn i bilen. Vi er lange mennesker, så er avhengig av å ha setene et stykke bakover. I tillegg har vi en langbeint tenåring, en 1,5 åring og snart en baby til som må få plass i baksetet, så er avhengig av at det er god plass i baksetet(og isofix på to av setene). Ønsker i tillegg plass i bagasjen til en søskenvogn og noen handleposer/bager. Kjører i dag volvo og er veldig fornøyd med volvo, men den blir for liten. Og prisen på større volvoer gjør at det ikke er aktuelt med ny volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Del Skrevet 6. desember 2023 Vi har hatt VW Touran i 15 år, og er superfornøyde. Kjøper bare en nyere versjon når den gamle tar kvelden, nå har vi hatt 3 stk. Veldig god plass men bilen føles ikke stor å kjøre. Dødsgod å kjøre på lange strekninger. Helt sykt god bagasjeplass, kan fint putte en barnevogn eller sykkel inn uten å slå sammen eller flytte seter. Hvis jeg vil kan jeg ta ut baksetene, da får jeg fraktet både sofa og kjøleskap. Elsker den bilen. Lite verkstedutgifter også. ❤️ Anonymkode: 0c7fe...2b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Del Skrevet 6. desember 2023 Touran er kjent som en upålitelig bil. Man kan ha flaks, men jeg ville ikke ha forventet det. Med ditt budsjett er dette den beste bilen du kan få: https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.8096.2000564 Anonymkode: a151b...32a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #4 Del Skrevet 6. desember 2023 Kia Sportage, Hyundai Tuscon. Anonymkode: 69280...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #5 Del Skrevet 6. desember 2023 Har hatt touran i 7 år. Strålende fornøyd. Tre individuelle seter i bakseter er veldig praktisk når man har flere barn. God plass til vogn og annet man vil ha med. Litt usikker på benplass vist alle er lange da. Mannen er 185 cm og er grei plass bak han. Anonymkode: b6489...7c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goodtimes Skrevet 6. desember 2023 #6 Del Skrevet 6. desember 2023 Personlig så mener jeg dette er noen gode alternativer: Toyota: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331627437 - Har eid dette selv og aldri hatt problemer. Mercedes: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331529686 - Har aldri eid selv, men en kompis av meg har denne typen og er storfornøyd. Mitsubishi: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331529716 - Dette er en veldig god familiebil. Tesla SUV: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=329942521 - Er ikke veldig kjent med denne typen, men er jo en EL-Bil da. Alle disse er innenfor priskategorien din og er 4x4 og suv 🙂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lamalama Skrevet 6. desember 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 6. desember 2023 Tusen takk for mange gode forslag. Flere merker jeg ikke har tenkt på en gang. Har faktisk vurdert Touran, for synes den virker romslig og den er god å kjøre. Men ville gjerne ha noen alternativer å vurdere 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 6. desember 2023 #8 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Med ditt budsjett er dette den beste bilen du kan få: https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.8096.2000564 Anonymkode: a151b...32a Minibatteri og generelt mye trøbbel. Tror jeg hadde valgt noe annet ja. Om alternativet er ny fossilbil til 350k tror jeg nok at eiekostnadene blir rimeligere totalt sett ved å gå opp til f.eks ny Model Y LR AWD til 531k NOK inkl. vinterdekk. Forutsatt at man har tilgang til å lade hjemme da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 6. desember 2023 #9 Del Skrevet 6. desember 2023 Goodtimes skrev (6 timer siden): Personlig så mener jeg dette er noen gode alternativer: Tesla SUV: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=329942521 - Er ikke veldig kjent med denne typen, men er jo en EL-Bil da. Alle disse er innenfor priskategorien din og er 4x4 og suv 🙂 Langkjørt Model X er dessverre ikke oppskriften på rimelig bilhold, det blir mye reparasjoner på hjuloppheng når de passerer 150kkm. Ny Y LR med 5 års garanti blir nok vesentlig rimeligere totalt sett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #10 Del Skrevet 6. desember 2023 Jeg hadde sett på denne. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331447255 Anonymkode: 77d37...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #11 Del Skrevet 6. desember 2023 Ford Galaxy. Som å sitte i buss både for de fram og bak. Anonymkode: 94631...681 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 7. desember 2023 #12 Del Skrevet 7. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hadde sett på denne. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode1=331447255 Anonymkode: 77d37...acd 350k for en nesten 8 år gammel bil? Det er er for spesielt interesserte. Endret 7. desember 2023 av -jk- 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #13 Del Skrevet 7. desember 2023 Mitsubishi Outlander har god plass , beregnet for høye personer. 2016 og nyere har oppvarming som standardutstyr. Anonymkode: 5ed2c...9ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #14 Del Skrevet 7. desember 2023 -jk- skrev (10 timer siden): Minibatteri og generelt mye trøbbel. Tror jeg hadde valgt noe annet ja. Om alternativet er ny fossilbil til 350k tror jeg nok at eiekostnadene blir rimeligere totalt sett ved å gå opp til f.eks ny Model Y LR AWD til 531k NOK inkl. vinterdekk. Forutsatt at man har tilgang til å lade hjemme da. Du har rett i at batteriet ikke er veldig stort, men det er likevel en enkel og grei bil for hverdagen - med masse plass. Det fins knapt noe som helst som kan konkurrere med plassen her. Har de hatt annen trøbbel enn dette med "rapidgate" à la Leaf, og noe med ladeluken da de var helt nye? Litt barnesykdommer, men min forståelse er at dette er fikset. Anonymkode: a151b...32a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #15 Del Skrevet 7. desember 2023 -jk- skrev (5 timer siden): 350k for en nesten 8 år gammel bil? Det er er for spesielt interesserte. Jeg hadde tatt denne Passaten over en ny Tesla Y uten tvil. Denne har kort km.stand, sterk dieselmotor, masse plass og 4-hjulstrekk. Nydelig komfort og solid bil. Her har man bil i mange år fremover. Anonymkode: 77d37...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #16 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg hadde tatt denne Passaten over en ny Tesla Y uten tvil. Denne har kort km.stand, sterk dieselmotor, masse plass og 4-hjulstrekk. Nydelig komfort og solid bil. Her har man bil i mange år fremover. Anonymkode: 77d37...acd Det er helt absurd. En utgått, forurensende, og ekstremt overskattet fremdriftsmåte i en bil kjent for mye småfeil, til en familie på snart fem - den er for trang, for dyr, for dårlig. Greit, alle skal få komme med råd, men ikke alle råd er gode. Anonymkode: a151b...32a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #17 Del Skrevet 7. desember 2023 Hva med Skoda Superb? Den er lang, så den har god plass til både lang sjåfør, lang passasjer, og bakovervendte bilstoler. Enormt bagasjerom. Dere kan installere DEFA Warm-Up Link med motorvarmer og kupévarmer og fjernstyre dem med app. Og for 350 000 kr får du en ganske ny og velutstyrt Superb. Anonymkode: caa41...569 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #18 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er helt absurd. En utgått, forurensende, og ekstremt overskattet fremdriftsmåte i en bil kjent for mye småfeil, til en familie på snart fem - den er for trang, for dyr, for dårlig. Greit, alle skal få komme med råd, men ikke alle råd er gode. Anonymkode: a151b...32a Jeg er for så vidt enig i resten av innlegget ditt, men det uthevede gjør jo at du mister all troverdighet. Synd. Anonymkode: 5b01e...50d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #19 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva med Skoda Superb? Den er lang, så den har god plass til både lang sjåfør, lang passasjer, og bakovervendte bilstoler. Enormt bagasjerom. Dere kan installere DEFA Warm-Up Link med motorvarmer og kupévarmer og fjernstyre dem med app. Og for 350 000 kr får du en ganske ny og velutstyrt Superb. Anonymkode: caa41...569 Signerer denne. Jeg skulle akkurat foreslå Superb. Fantastiske biler. Anonymkode: d472a...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 7. desember 2023 #20 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er for så vidt enig i resten av innlegget ditt, men det uthevede gjør jo at du mister all troverdighet. Synd. Anonymkode: 5b01e...50d Hva var feil? Personbiler med dieselmotor fra VW er utgått i Norge, det stemmer. De selges ikke lengre. Diesel forurenser, det stemmer også. Overskattet - dieselbiler og selve dieselen er tungt beskattet i Norge. Om nivået er for høyt eller ikke er det nok forskjellige meninger om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå