Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg sliter med å håndtere temperamentet til samboeren min, hun er ofte veldig stygg i tonen mot meg og glefser til meg for små ting, når jeg tar dette opp med henne (som jeg har gjort flere ganger) så stiller hun seg helt utenforstående til tilbakemeldingen min.

hun har også en tendens til å kommentere alt jeg gjør feil, ned til helt banale ting som at jeg ikke har satt kaffetrakteren feil på kjøkkenbenken. 

samtidig hvis jeg nevner noe så blir hun kjempesint og tar gjerne til tårer som igjen gjør at jeg må trøste henne. 

jeg må presisere at jeg forsøker å ta ting opp på en skånsom måte, men i det siste kjenner jeg at jeg ikke orker lengre da alle tilbakemeldinger blir tolket som kritikk å skaper drama.

Så det jeg sliter med er forskjellen i hvordan hun tenker det er greit å behandle/snakke til meg vs hennes toleranse til hvordan å bli snakket til. Dette tærer skikkelig på meg og jeg føler jeg må gå med bøyd hode og på nåler i eget hjem.

jeg vet ikke lengre hvordan jeg skal håndtere situasjonen, noen som har vært igjennom lignende?

Anonymkode: 2699e...be3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å ta tak i det fra innsiden, hvordan har hun det, er hun stresset, kan det være hormoner eller noe annet.

Anonymkode: 82750...4b5

Skrevet

Kan virke som hun ikke føler kjærlighet for deg lenger, og det kan komme av så mye. Følelsene er generelt borte, hun er deprimert, stresset, kanskje klarer hun ikke åpne opp om noe. Kanskje handler det om dårlig samvittighet for noe. 
Og dette med dårlig samvittighet er faktisk ei ganske reell greie. La oss si at hun har vært råtten mot deg et par ganger, og så kjenner hun på skyldfølelse, og i stedet for å evne å si unnskyld, lar hun samvittigheten syde - og hun fortsetter å være fæl av den grunn. Unnskyld er et av de vanskeligste ordene å uttale for veldig mange. Å innrømme feil, å innrømme tap, å innrømme at en har vært slem eller lignende, det kan være innmari vanskelig. Å innse et slags nederlag, er et nederlag i seg selv. Noen har ikke evne til å ta seg sammen, til å unnskylde, til å prøve å komme på rett kjøl.

Du skal ikke håndtere slik oppførsel, for hun skal nemlig ikke oppføre seg slik. Hun har ansvar for sine handlinger, helt alene. Gir hun ikke engang oppførselen til kjenne, så må du selv ta en avgjørelse hvorvidt du ønsker at forholdet skal fortsette. Er det da liv laga...?

Anonymkode: d9ee5...1e4

Skrevet

«Jeg liker ikke måten du taler til meg på. Det kan du ta til etterretning og endre på, eller du kan fortsette som før og se hva konsekvensen blir».

Så gi henne et ultimatum mellom parterapi eller brudd. 

Og la henne hyle. 

Anonymkode: b68e8...a03

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette høres ut som manipulasjon, psykisk mishandling og gaslighting. Du blir følelsesmessig påvirket av hvordan hun behandler deg og må tilpasse oppførselen din så du ikke "trigger" henne.

Jeg ville ha bedt om bedring på svært kort tid eller flyttet ut. Sånn her kan du ikke leve. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, 

Jeg sliter med å håndtere temperamentet til samboeren min, hun er ofte veldig stygg i tonen mot meg og glefser til meg for små ting, når jeg tar dette opp med henne (som jeg har gjort flere ganger) så stiller hun seg helt utenforstående til tilbakemeldingen min.

hun har også en tendens til å kommentere alt jeg gjør feil, ned til helt banale ting som at jeg ikke har satt kaffetrakteren feil på kjøkkenbenken. 

samtidig hvis jeg nevner noe så blir hun kjempesint og tar gjerne til tårer som igjen gjør at jeg må trøste henne. 

jeg må presisere at jeg forsøker å ta ting opp på en skånsom måte, men i det siste kjenner jeg at jeg ikke orker lengre da alle tilbakemeldinger blir tolket som kritikk å skaper drama.

Så det jeg sliter med er forskjellen i hvordan hun tenker det er greit å behandle/snakke til meg vs hennes toleranse til hvordan å bli snakket til. Dette tærer skikkelig på meg og jeg føler jeg må gå med bøyd hode og på nåler i eget hjem.

jeg vet ikke lengre hvordan jeg skal håndtere situasjonen, noen som har vært igjennom lignende?

Hun liker deg ikke, hun respekterer deg ikke. 

Drit i henne litt... 

Hvordan har du det ? 

Ganske jævlig.. 

Du må avslutte forholdet! Dette kan ikke fikses. 

Hilsen kvinne. 

(Jeg har gjort dette selv, med menn jeg skulle ønske var annerledes... 🥴 Jeg syntes ikke de var bra nok. Oppførte meg dårlig. Gikk inni meg selv, og så hva og hvorfor jeg oppførte meg slik. Da avslutt jeg relasjonen.)

Anonymkode: c3868...3ce

Skrevet

Jeg er kjæresten din. Jeg endret meg når mannen min viste klart å tydelig at adferden min ikke var akseptabel ved å sette grenser. Det var ikke noe bevisst fra min side.

Anonymkode: 1737a...4fa

Skrevet

Vanskelig å si noe om med så lite info. Når begynte dette? Er det spesielle dager i måneden? Bruker hun P-piller? Tusen små ting. 

Kanskje du bare skal si det som det er, at du er drittlei av hakkinga hennes og hvis hun ikke skjerper seg så stikker du. 

Anonymkode: 2a458...4de

Skrevet

Kommer an på. Enten er hu en bitch, eller så er du udugelig og gjør «alt» feil.

De fleste mannfolk er dessverre på siste biten. Selvfølgelig kan du sette kaffemaskina feil. Om hun er uforstående til bjeffing, så er det sikkert fordi du fortjener det etter x ganger kommentarer på det samme (antar jeg) 

Anonymkode: aeea4...127

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei, 

Hvorfor er du sammen med henne?

Anonymkode: 98f18...e7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...