Gå til innhold

Male møbel med prøveboks-maling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en prøveboks maling, siden jeg har et lite møbel som trenger litt oppfrisking. 
Så hører jeg at denne malingen ikke sitter så godt. MEN har noen forsøkt, og hvor ille er den i forhold til vanlig maling?

Anonymkode: 24a1f...1be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle den være dårligere enn den vanlige malingen man ber om å få prøven av? Det vil jo bare gi dårlig inntrykk og få folk til å la være og kjøpe den malingen, om prøven viser seg å være ræva kvalitet eller noe. Det er å skyte seg selv i foten å gjøre noe sånt som malingsprodusent, ville jeg si.

Anonymkode: 4eb0f...ed0

• Liker 2
Skrevet

Det spørs jo hva du skal male.. Disse prøveboksene er ikke tilegnet tre eller panel og vil derfor ikke sitte. 

Anonymkode: 27977...7c1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle den være dårligere enn den vanlige malingen man ber om å få prøven av? Det vil jo bare gi dårlig inntrykk og få folk til å la være og kjøpe den malingen, om prøven viser seg å være ræva kvalitet eller noe. Det er å skyte seg selv i foten å gjøre noe sånt som malingsprodusent, ville jeg si.

Selvsagt vil ikke prøveboksmaling fungere. Disse prøveboksene skal kun gi en indikasjon på hvordan fargen blir, og har ikke holdbarhet. Særlig ikke ved maling av møbler/interiør. 

Skal man male møbler må man først vaske, pusse/matte, grunne, og bruke interiørmaling som er egnet. Det skal tåles å vaskes, ha interiør på seg, osv. Det er en grunn til at det finnes "100" forskjellige malingstyper, nettopp fordi de har forskjellig bruksområde. 

Anonymkode: ca8fa...4df

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har malt med en sånn prøveboks og det ble ikke spesielt pent. Den malingen var veldig blank, hadde passet bedre med en matt finish

Anonymkode: 0c220...7e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er fargeprøver, ikke "malingsprøver"...... 

Anonymkode: e7b02...3f2

• Nyttig 1
Skrevet

Prøveboksen til Jotun feks er veggmaling til glatte flater som gips/ spon/ mur…. 
Ikke møbler, lister/ dørblad og panel.

Fortell ALLTID hvilket underlag det skal males på. Ikke si at du skal ha «den» malingen som er på tilbud om du ikke vet hva den kan brukes til.

Anonymkode: c87c0...6ad

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...