Gå til innhold

Eksmannen har fått ny kjæreste og venter barn, og relasjonen deres er en kopi av det vi hadde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun ser tilnærmet lik ut som meg og virker til å ha samme personlighetstrekk. 

Alt de gjør er et mønster som er parallelt med hva vi gjorde, i nesten identisk detalj. 

For eksempel: -han flyttet inn hos henne nesten på dagen. De venger barn relativt tidlig, de reiser på de samme turene vi har vært på og går på samme restauranter, samme butikker, bestiller samme mat, den samme faste sykkelturen. Osv.

Og nå venter de altså barn, og han hadde noen rare fakter, som jeg på den tiden synes var rart med søtt (forelsket som jeg var), men som jeg i retrospekt kan se er nesten en obsession fra hans side. Vel. Disse rare faktaene har han også kopiert i detalj!

Det er akuratt som han lever sitt gamle liv i kopi. 

Er ikke dette litt rart? Jeg kan bare se for meg løpet videre, hvis alt annet også blir en kopi av oss to. Og da synes jeg synd på henne. Men jeg håper jo at de kan klare det bedre enn hva vi klarte, for den nye babyens skyld. 

Noen andre som har opplevd en slik kopiering? Er det normalt? 

Anonymkode: 24922...687

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksen min gjorde akkurat det samme mot meg/med meg som sin eks, og akkurat det samme med damen han var utro med/gikk fra meg for.

Noen folk kjører bare samme løpet og finner noen å kjøre det med så lenge det går. 

Anonymkode: 36a89...d72

• Liker 2
Skrevet

Han har vel en type da. Heldigvis for deg så er det ikke du som er med han mer og ikke ditt problem hva han gjør og ikke gjør. 

Anonymkode: 6088e...70f

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg kjenner mange menn som leter etter en kopi av eksen. 

Anonymkode: bb420...46c

• Liker 1
Skrevet

Da har han ikke reflektert over hva som ikke fungerte i deres relasjon & har kjørt på med det samme. Det er ikke så uvanlig. 

Anonymkode: d02ee...169

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg kjenner mange menn som leter etter en kopi av eksen. 

Korrigering. Vi leter etter noe som minner oss om de gode egenskaper mødrene våre har. Men mange av dere slår dere vrang når dere innser dette. Noen kvinner er emosjonelt modne at de ikke ser på svigermor som trussel — dere andre ender opp som ts. 

Anonymkode: 0c965...208

• Liker 2
Skrevet

Har lest at menn ofte har mindre innsikt i hvorfor det tok slutt, det er kanskje forklaringen på hvorfor han gjentar det samme. At han ikke har reflektert og ser tilbake på forholdet deres med rosenrødt briller.

Anonymkode: 40758...93c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har tydeligvis en type evt så har han også en ventende autismediagnose. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun ser tilnærmet lik ut som meg og virker til å ha samme personlighetstrekk. 

Alt de gjør er et mønster som er parallelt med hva vi gjorde, i nesten identisk detalj. 

For eksempel: -han flyttet inn hos henne nesten på dagen. De venger barn relativt tidlig, de reiser på de samme turene vi har vært på og går på samme restauranter, samme butikker, bestiller samme mat, den samme faste sykkelturen. Osv.

Og nå venter de altså barn, og han hadde noen rare fakter, som jeg på den tiden synes var rart med søtt (forelsket som jeg var), men som jeg i retrospekt kan se er nesten en obsession fra hans side. Vel. Disse rare faktaene har han også kopiert i detalj!

Det er akuratt som han lever sitt gamle liv i kopi. 

Er ikke dette litt rart? Jeg kan bare se for meg løpet videre, hvis alt annet også blir en kopi av oss to. Og da synes jeg synd på henne. Men jeg håper jo at de kan klare det bedre enn hva vi klarte, for den nye babyens skyld. 

Noen andre som har opplevd en slik kopiering? Er det normalt? 

Hvordan vet du alt dette om eksen din og hans nye samliv? Stalker og obsession much selv?

Anonymkode: 0a275...d2e

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvordan vet du alt dette om eksen din og hans nye samliv? Stalker og obsession much selv?

Anonymkode: 0a275...d2e

😂 ja kanskje det! 

Jeg har barn som forteller uoppfordret hva de finner på når de er hos pappen. De vet jo ikke at disse tingene er kopi av hva vi gjorde, for det var jo enten før de var født, eller når de var små.  Og jeg ser så utrolig mange likhetstrekk til vårt forhold at det er skremmende. Ja også er vi (fortsatt) venner på Facebook, og der postes det jo bilder og nyheter titt og ofte. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av eksens nye forhold? Du kjenner jo fyren og vet hva han liker, så det burde ikke komme som en bombe. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Høres vanlig ut

Anonymkode: 317d3...98f

Skrevet

Bestiler samme mat? Hva slags mat er det snakk om her? Er det SÅ påfallende, han liker vel maten han liker?

Anonymkode: e1ba0...dc5

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Er ikke alle forhold litt kopi av det gamle? Det har hvertfall mine vært. Noen ganger har tanken slått meg om jeg bare liker fantasien og planene og ikke nødvendigvis mennene så mye. I mitt forrige forhold som tok slutt for et år siden planla vi for eksempel å reise til spesifikke steder og gjøre spesifikke ting, vi pleide også å gjøre konkrete ting sammen. Når jeg nå har datet en annen mann en stund prøver jeg å få han med på de tingene jeg trodde jeg skulle gjøre med eksen. Jeg liker jo mannen men har registrert at jeg på en måte prøver å forlenge det forholdet som var, bare med en annen mann. 

Ser det på venners forhold også at de ofte er like som tidligere forhold. Både utseende på partner og ting de gjør.

Angående det å flytte fort sammen og få barn fort er ofte et mønster hos visse type personer som ønsker å få raskt makt over kvinnen, et stort rødt flagg. Men synd hun ikke ser det..

Anonymkode: 3300e...dfa

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg fått ny kjæreste ville jeg også gjort mye av det samme, jeg bytter jo ikke akkurat hobby, matsmak eller hverdagsliv av den grunn. Med andre ord, det ville blitt samme runder med hundene, samme maten i stor grad, hyttetur osv. 

Anonymkode: da3ad...60e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Han må vel igjennom samme syklus for å lære da. 

Blir sikkert værre denne gangen. 

Anonymkode: a6660...f47

Skrevet

Man liker jo de samme tingene, og har samme personlighet, det er ikke så rart. Selv om det høres ut som du føler det var lett å erstatte deg.

Men ekser blir sure om man IKKE kopierer ting fra dem også: Hvorfor ikke, var det ikke bra nok etc. 

Anonymkode: 254f8...e12

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Korrigering. Vi leter etter noe som minner oss om de gode egenskaper mødrene våre har. Men mange av dere slår dere vrang når dere innser dette. Noen kvinner er emosjonelt modne at de ikke ser på svigermor som trussel — dere andre ender opp som ts. 

Dette har ikke noe med mine erfaringer å gjøre. Men takk for informasjon. Da lurer jeg også på, hva med de som har hatt en dårlig mor og finner en kopi av eksen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Korrigering. Umodne menn ser etter en som kan fungere som en morsfigur, en som kan gi omsorg og empati slik at han fremdeles kan føle morskjærlighet og opptre som et barn. Modne menn ser på en kvinne som et selvstendig individ, og ønsker å gi henne kjærlighet og ta vare på henne.

Skrevet
ennivk skrev (4 timer siden):

Korrigering. Umodne menn ser etter en som kan fungere som en morsfigur, en som kan gi omsorg og empati slik at han fremdeles kan føle morskjærlighet og opptre som et barn. Modne menn ser på en kvinne som et selvstendig individ, og ønsker å gi henne kjærlighet og ta vare på henne.

Alle ser etter folk med egenskaper fra foreldre, det er sannsynligvis både en genetisk og sosial tilbøyelighet. Jeg er jo ikke dummere enn at jeg ser at kjæresten har noen trekk som ligner min far. 

Anonymkode: 254f8...e12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...