AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Del Skrevet 6. desember 2023 Da jeg ble gravid gikk jeg til innkjøp av folsyre, og da kjøpte jeg like godt en sånn gravid-kosttilskuddpakke fra Nycoplus med en haug med ting (denne). Nå er pakkene jeg kjøpte tomme, og jeg er i svangerskapsuke 13. Det betyr jo strengt talt at jeg ikke trenger å ta folsyre lengre (det er vel til uke 12). Er det nødvendig da å kjøpe kosttilskudd for gravide, eller er det bare noe produsentene vil at vi skal gjøre? Jeg har trankapsler og d-vitamin som jeg tar når jeg ev. slutter på gravid-tilskuddet. Anonymkode: 5eb55...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Del Skrevet 6. desember 2023 Jeg tar folsyre hele svangerskap. I tillegg til D-vitamin, jern og magnesium. Snakk med legen din, han kjenner jo blodresultatene dine. Anonymkode: a2de6...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Del Skrevet 6. desember 2023 Jeg tar nycoplus multi + omega 3 og kalsium (drikker ikke melk). Du trenger egentlig aldri gravid-vitaminene for multi er nesten likt. Anonymkode: 46b29...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #4 Del Skrevet 6. desember 2023 Tok ingen av delene men passet på å spise mat med folsyre, kalium, jern etc. Gikk helt fint hadde ikke mangler. Anonymkode: af37e...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #5 Del Skrevet 6. desember 2023 Du trenger de absolutt ikke😊 De er priset høyere enn andre multivitaminer og de blir nok markedsført av produsenten som noe man trenger, uten at det nødvendigvis stemmer i det hele tatt. I min første graviditet var alle prøveverdiene mine veldig fine, så jeg tok ingen kosttilskudd i det hele tatt i graviditeten (kun folsyre og jod den perioden det var anbefalt) fordi det ikke var nødvendig. Et stykke ut i babyperioden (baby var vel rundt 6 mndr) følte jeg meg slapp og dårlig, og da viste det seg at jeg da, for første gang i mitt liv, hadde fått vitaminmangler. Manglet folsyre, D-vit og lavt jern, til tross for at jeg hadde fokus på et variert og godt kosthold. I denne graviditeten tar jeg kosttilskudd for gravide, og jeg kommer til å fortsette med tilskudd gjennom barselperioden - som tydeligvis kan ta mer på kroppen enn man tenker😅 Det er som nevnt ikke nødvendig om alt av verdier er fine gjennom kun kostholdet, eller man tar andre tilskudd som dekker eventuelle behov, men det er en enkel løsning som sikrer at man får i seg alt man trenger på en enkel og rask måte. Vil absolutt ikke oppleve å få mangler igjen🙈 Anonymkode: 8209d...306 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #6 Del Skrevet 6. desember 2023 Jeg tar multivitaminer som er vesentlig billigere men inneholder det samme av folsyre, jod, osv. Så tar jeg omega 3 i tillegg. Kommer nok ta vitaminer hele svangerskapet selv om det er første trimester som er "kritisk". Anonymkode: 0bdfd...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #7 Del Skrevet 6. desember 2023 Tror de der er sykt overpriset bare for å selge til hysteriske gravide. Jeg tar vanlig Multi vitamin og mineral+ jod nå etter uke 20. Myye billigere i lengden. Anonymkode: 80e7d...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #8 Del Skrevet 6. desember 2023 Husk å ta jod også Og evt. jern fra uke 18(?) om du har fått beskjed om det. Anonymkode: 32de6...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #9 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da jeg ble gravid gikk jeg til innkjøp av folsyre, og da kjøpte jeg like godt en sånn gravid-kosttilskuddpakke fra Nycoplus med en haug med ting (denne). Nå er pakkene jeg kjøpte tomme, og jeg er i svangerskapsuke 13. Det betyr jo strengt talt at jeg ikke trenger å ta folsyre lengre (det er vel til uke 12). Er det nødvendig da å kjøpe kosttilskudd for gravide, eller er det bare noe produsentene vil at vi skal gjøre? Jeg har trankapsler og d-vitamin som jeg tar når jeg ev. slutter på gravid-tilskuddet. Anonymkode: 5eb55...020 Jeg har brukt disse i hele min prøveperiode og også hele svangerKapene. Ja dem koster litt, men verdt det Anonymkode: 13da1...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #10 Del Skrevet 6. desember 2023 Jeg bruker de gjennom hele svangerskapet. Da vet jeg at jeg får i meg det jeg skal. Anonymkode: 63c50...178 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå