vilde Skrevet 7. november 2002 #1 Skrevet 7. november 2002 Hei! jeg skal til NYC i desember, og ønsker litt tips fra dere. Hvor er det bra å gå på shopping, da tenker jeg ikke på designer klær, men mer vanlige hverdagsklær! Hva bør man få med seg? har tenkt på Empire State Building, ferja forbi Frihetsgudinnen, ground zero, gå masse på cafe og spise god mat, central park, skøyte på rockefeller centeret, kanskje en konsert..... Håper noen har noe tips å komme med! takk!
fruenge Skrevet 13. november 2002 #2 Skrevet 13. november 2002 Heisan Dette er min greie, jeg har bodd i NYC, skal førsøke å svare deg som best jeg kan. Shopping Siden det nå er så populært med designer vesker ol, og ikke all har råd til dette så reis ned til China Town. Et ypperlig sted å reise ned til og se og ikke minst lukte, der finnes boder med alt mulig fra skilpadder til vesker. Pass på din egen veske, det kryr av tyver, og prut på de falske veksne, jeg har kjøpt nokså mange der og vært fornøyd. Her finner du og solbriller og alt annet som kan kopieres fra de store husene. Jeg må huske å si at det er 10 år siden jeg flyttet tilbake så ting kan derfor ha forandret seg. For shopping av klær kosmetikk av ekte merke, men fortsatt rimeligere enn i Norge går du til Bloomingdale, eller Sax (5th avenue). Det er lite for oss dødelige å handle på fifth avenu fordi det er der deginerne holder hus. Men et og annet bra tilbud kan du sikkert finne. Nolde deg unna Grand Central Station området når det gjelder mat og klær. Bare dårlige greier. Må ikke glemme Macys, tror det ligger på 36 gate, her får du alt, et gedigent kjøpesenter, og like ved finner du flere i samme sorten. Gå til Footlocker og kjøp rimelige trening/joggesko. The Village er et av mitt favorittområder. Det omkransen av parken som jeg ikk ehusekr hva heter, men Ny universitetet ligger her. Når du så¨har gått gjnnom buen og ut av parken, retning Bleeker st finner du en liten gresk taverna på høyre hånd. Her kan du spise billig og ta med medbragt vin/øl. gå ned til sOHO området for fantasifull shopping og upcoming kunstnere. Hold deg unna alphabeth city som hadde/har mye kriminalitet. Det er alle gater som har avenue a-b ol. Når det gjelder disse turistattraksjonen du har nevnt så er det sikkert greit, jeg har vært der, men NYC er liksom alt det andre for meg. Men rockefeller center kan sikkert være fint i desember med julegran og alle lysene. Metrepoletan Museum og Guggenheim er et par steder som er flotte hvis du liker denslags. Den absolutt meste måten å oppleve byen på er ved hjelp av subway og føttene. Ta banen ned til little Italy og spis super mat. Kinamat i chinatown ol. Du må bare tusle rundt og se. Rimelige kjedebutikker er Woolworth. Skal se om jeg kommer på mer.
fruenge Skrevet 18. november 2002 #3 Skrevet 18. november 2002 Grrr, må få utløp for min frustrasjon nå. Innlegget jeg skrev over er bare ett av flere som jeg bruker litt tid på, men som jeg ikke vet om vedkommende som stiller spm leser eller ei. Og de tsynes jeg er irriterende. GÅr det ikke an å gi et lite pip til mennesker som bruker tid til å svare på innlegget da. Er ikke det vanlig folkeskikk. Vet at at reglene for kommunikasjon her er annerledes enn i real life, men likevel. Har nå bestemt meg for å ikke svar på innlegg fra de "nye som reigstrerte seg i går, eller gjester" her inne på dette forumet.
vilde Skrevet 19. november 2002 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2002 TUSEN TAKK FOR SVAR......... Jeg setter stor pris på at folk svarer, men som jeg prøvde å si har jeg hatt det forferdelig travelt med andre ting siste uka, har ikke vært innlogget for å sjekke svar. Hehe, internet har ikke vært endel av livet siste uka :D Sorry, ikke la dette bli en grunn til å ikke svare på andres innlegg iallefall.. vilde
gummis Skrevet 30. november 2002 #5 Skrevet 30. november 2002 Heisann! For shopping anbefaler jeg å reise ut til Woodbury commons, som er et outlet mall som ligger ca 45 min fra Manhattan. Veldig mange bra butikker (100+) og BRA priser! Husker ikke helt url - men søk på google. Heter noe som www.premieroutlets.com (tror jeg). Ha en flott tur. Jeg bor i NY fortiden- og stor-koser meg =)
fruenge Skrevet 3. desember 2002 #6 Skrevet 3. desember 2002 Åh gummis, jeg misunner deg, jeg vil "Hjem"
gummis Skrevet 3. desember 2002 #7 Skrevet 3. desember 2002 Fruenge, skal ikke rippe opp i det - men her er det -10 og flott! Og alle begynner få opp sine julelys (bor i suburbia). Men, vi skal flytte hjem i januar, og derfor er det det som står i hodet mitt. Jeg vil hjem til Oslo jeg...=)
fruenge Skrevet 5. desember 2002 #8 Skrevet 5. desember 2002 Gummis Hvil du svare på hvilken subis du bor i? JEg har bodd i Larchmont/Westchester (nesen i være*s*)
gummis Skrevet 6. desember 2002 #9 Skrevet 6. desember 2002 Bor i Bergen county i NJ . Og det er bare 15 min til Manhattan... =). Skal nok inn i helgen, tror jeg. Det var snøstorm her igår - falt 20 cm på en dag! Gikk tur igår - og alle julelysene (som kan være tacky) gjorde det så utrolig nydelig! Larchmont - kjører man ikke fordi der når man kjører I-95 mot Boston? Hvor lenge bodde du her fruenge? Det er mannen min som jobber her, har vært her i 1 år - og så har jeg vært så heldig at jobben min i Norge har gått med på at jeg kan jobbe herifra. Toppen!
fruenge Skrevet 6. desember 2002 #10 Skrevet 6. desember 2002 Drøye året bodde jeg der, og før det et halvt år i Chicago. Så det var ikke lenge, men min kjære mann er vokst opp i USA så vi dyrker det liksom litt. Er jammen ikke sikker på det du beskrev ang I 95 til Boston. Men for å komme til meg måtte du gjennom Harlem og Bronx mot CT. Det tok ca 40 min med tog. White Plains og Scarsdale var like ved der jeg bodde, kanskje du kjenner til de stedene? Snakket om å ta oss en tur tilbake nokså snart, jeg vil vise min kjære NYC fordi han har aldri vært der. Det er lenge siden jeg var i Am bløff nå. ca 10 år siden, alt for lenge, men jeg har prioritert å reise andre steder i stede. Jeg får nesten abstinenser når jeg tenker på butikken ABC homes. Har du vært der noen gang? ALt du kan tenkt deg av ting til hjemmet. Ralph Laurent og sånn stæsj. Flott, o mye var absolutt overkommelig.
gummis Skrevet 8. desember 2002 #11 Skrevet 8. desember 2002 Vet sånn ca da hvor du holdt til fruenge! Det er flott - var nede på Manhattan igår. Det er altid nye ting og se og oppleve. Var på et museum på USS Intrepid - stort hangarskip. Falt mannen virkelig i smak =) ABC homes - har ikke vært innom der. Men, ralph Lauren homes har jeg vært innom - mye fint her - og med dollarkursen nede i 7.2 blir det virkelig overkommlig det meste =) Og nå begynner flyprisene også blir overkommelig. Biletter fra Oslo til ca 4 000. Ikke verst! Blir nok annerledes og flytte hjem - selvom det blir virkelig godt!
Nicky B Skrevet 10. desember 2002 #12 Skrevet 10. desember 2002 Hei, Fruenge! Jeg har ogsaa bodd i Westchester, i Briarcliff Manor mer noeyaktig! Kjenner godt til white plains og Scarsdale.... Gud, som jeg lengter tilbake!!!!!! Bodde der i 95/96. Var tilbake der i 1999, men siden det har dessverre lommeboka mi og jeg ikke vaert helt god venner. Forhaapentligvis faar jeg reist igjen til sommeren! Saa morro og se andre som kjenner til "mine" omraader!!!!
fruenge Skrevet 11. desember 2002 #13 Skrevet 11. desember 2002 Jepp lengter tilbake jeg også. Planlegger å reise tilbake i løpet av et år. men det er mest NYC som trekker med da. Er så glad i byen!
vilde Skrevet 18. desember 2002 Forfatter #14 Skrevet 18. desember 2002 Da var jeg hjemme igjen! Takk for tipsa jeg fikk iallefall! Vi hadde en kjempetopp tur, bare et lite minus; det var endel kaldere enn jeg hadde regnet med! Det var så koselig nå før jul, stemningen der borte var helt topp, folk var smilende og trivelige og jeg håper jeg kommer tilbake om ikke så alt for lenge!!! vilde
Snehvit Skrevet 18. desember 2002 #15 Skrevet 18. desember 2002 Jeg har også veldig lyst til å besøke NYC! Kan du ikke fortelle litt mer om turen, Vilde? Hvor lenge var du der, og hva opplevde du? Hvilket hotell bodde du på, og vil du anbefale dette?
vilde Skrevet 18. desember 2002 Forfatter #16 Skrevet 18. desember 2002 Hei Snevit! NYC er absolutt vært et besøk! Vi var der nesten en uke, noe som var helt passelig syns jeg. Iallefall siden det var første gang jeg var der, og hadde lyst å få med meg endel av turistattraksjonene. Første dagene farta vi rundt med en hop on-hop off buss, for å få en oversikt over byen og få litt info om hva som var verdt å se. Vi var en tur oppe i Empire State Building (herlig utsikt:)), såg på Ground Zero (huff, jeg ante ikke at det var sååååå stort... de holdt på å gravde og jobba der masse nå..), var innom Madamme Tussauds's, på kino å såg Die Another Day (bra film) tok ferja forbi Frihetsgudinnen like før solnedgangen. Fikk en kjempefin view of Manhatten når det var mørkt også da, vanvittig flott!! Ellers gikk vi tur i Central Park, bodde på en hotell ikke så langt fra her. Var innom verdens største department store, Macy's! Var egentlig ikke helt topp for min del, eneste var første etasjen med masse vesker og lignende og helt på toppen var den en etasje med bare julepynt!!! Amerikanerene tar jo helt av når det gjelder å pynte til jul! Likte best shopping i Soho området jeg! Der var det masse bra butikker, der jeg itillegg hadde råd til å kjøpe noe:) Når det gjelder mat var det enkelt å finne mat fra alle mulige nasjonaliteter! Masse spennede! Og vennlige folk overalt. Lett å komme i kontakt med andre. Prøvde å ligge unna de amerikanske plassene, da det drukner i fett....... Det er greitt med litt fett syns jeg, men det finns grenser, hehe.. Ellers var det Starbuck's cafeer på hvert hjørne, uannsett hvilken gate man var i omtrendt, men det er jo god caffe, drakk masse caramel apple cider derfra for å ikke fryse for mye:) Håper de får Starbuck's i Norge også snart! Temperaturen var faktisk nede i mer en minus fem grader, så det kan kanskje være en anbefaling å dra når det er litt varmere....... selv om all julepynten og lysa på trea laget en uforglemmelig opplevelse! Alt i alt var det en topp by å feriere i, vi planla ikke så mye, bare tok ting som det kom, men det var jo alltid nok å finne på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå