AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Del Skrevet 6. desember 2023 Mannen min er som en klisjéiitaliener. Det er ingen som er usikre på om han er sur 😉 Jeg synes det er skvært, og han er god på å markere grenser overfor andre, både på vegne av seg selv og oss i familien, en sånn som ikke takler å se på urett. Derimot kan han også i øyeblikks hete være krassere enn han mener, men han er flink til å si unnskyld. Jeg er veldig tålmodig, men langsint når jeg først tenner. Jeg synes det er et dårlig trekk, og har som voksen måttet lære meg å komme ut av det tidligere. Hvordan er dere? Anonymkode: 87310...b5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 6. desember 2023 #2 Del Skrevet 6. desember 2023 Vi er begge sånne som blusser fort opp, eksploderer også er det over. Ingen er langsinte, ingen gnager på ting og alt er over etter fem minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Del Skrevet 6. desember 2023 Han er rolig og tålmodig Jeg er nokså rett frem,men blir aldri hissig Perfekt sammen. ❤ Anonymkode: 8cb17...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #4 Del Skrevet 6. desember 2023 Vi er begge tålmodige, men også ganske konfliktskye. Jeg tror det hadde vært en lettelse om vi bare hadde sagt det vi føler, isteden for å hele tiden ta så mye hensyn. Jeg kjenner på et behov for det, og øver på det, mens mannen nok blir litt ukomfortabel og synes ting er greit som det er 😅 Anonymkode: f25f6...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #5 Del Skrevet 6. desember 2023 Jeg fyrer meg opp over filleting, eksploderer bittelitt på sånne små irritasjonsmomenter flere ganger om dagen. Og roer meg like fort ned, heldigvis. Mannen er helt rolig og stabil, tror aldri jeg har sett han hisse seg opp over noe som helst. Anonymkode: 2cb93...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #6 Del Skrevet 6. desember 2023 Tja. Jeg vet ikke helt.. Han er mye småsur og muggen, mens jeg stort sett alltid er blid, bortsett fra en dag eller tre i måneden når jeg er rasende på alt og alle. Anonymkode: e1485...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #7 Del Skrevet 6. desember 2023 Han er meget rolig og kan å beherske sine følelser. Jeg har sett han skikkelig sur 3 ganger på de 20 årene. Mens jeg tåler litt mindre. Men det er ikke noe tvil på at jeg er sur og at man har krysset en grense for meg. Og opplever jeg urettferdighet så tenner jeg på alle plugger. Både når det gjelder meg eller noen andre. Det er det verste jeg vet. Da skal det ikke noe til for at jeg sier hva jeg mener. Anonymkode: b3f31...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #8 Del Skrevet 6. desember 2023 Mannen er rolig og tålmodig. Hvis det er dårlig stemning eller en begynnende konflikt har han en unik evne til å sette seg inn i andres situasjon og prøve å forstå deres synspunkt før han evt reagerer selv. Han legger og en konflikt død når den er løst, han tar den aldri opp igjen senere for bruke den som argument i nye diskusjoner, som mange har for vane å gjøre. Han er sjeldent sint på andre, men kan bli sint og frustrert på seg selv, noe vi jobber med sammen for å prøve å forbedre, det verste jeg vet er når han blir sint på seg selv for en situasjon som er totalt utenfor hans kontroll. Han har aldri vært sint på meg. Jeg er og tålmodig, og prøver og å ha empati og forståelse mot andre - jeg kan tåle at andre gjør meg urett, men gjør noen urett mot de jeg er glad i steiler jeg. Mine følelser reguleres og av faktorer som stress, sult, pms etc. Jeg eksploderer aldri, men kan bli krass i tonen, og får dårlig samvittighet to sekunder etterpå, legger meg flat og sier unnskyld. Vi har med andre ord tilnærmet null konflikt i vårt hjem, vi prøver alltid å løse situasjoner som oppstår sammen og snakker sammen. Og heldigvis biter han ikke på om jeg blir hangry 😂 Anonymkode: 96704...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #9 Del Skrevet 6. desember 2023 Oioi, blir så misunnelig på å lese om dere som har en veldig tålmodig mann som ikke hisser seg opp... for det har jeg!! Han er en aggressiv type med et voldsomt temperament som tenner for alt mulig, kjefter, banner, blir ufin- og ikke nok med det, i tillegg er han langsur og (ikke ute blant folk da ,der er han jovial og omgjengelig, men hjemme)!! Dette er ukjent for meg hjemmefra så det har vært slitsomt og vanskelig. Dette har vært vanvittig belastende for meg som bare ønsker meg fred og harmoni, som ikke blir fort sint (irritabel er jeg, på småtterier, men ikke sint) og som ikke takler ufred og krangel. Får helt vondt i meg av sinne. Jeg måtte etter mange år sende ham på sinnemestring.. etter nok overtramp og å ha holdt ut med kjipe responser og handlinger fra ham klarte jeg til slutt å si at nok er nok og jeg finner meg ikke i dette mer. Han har kommet en lang vei, erkjent at sinnet er hans problem (før skyldte han på alt og alle rundt), og han ønsker å endre seg. Det har blitt endringer, men han vil jo alltid ha det temperamentet han har og hisse seg opp over ting. men uttrykket har blitt dempet med årene, heldgivis Anonymkode: 60df5...ca5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #10 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min er som en klisjéiitaliener. Det er ingen som er usikre på om han er sur 😉 Jeg synes det er skvært, og han er god på å markere grenser overfor andre, både på vegne av seg selv og oss i familien, en sånn som ikke takler å se på urett. Derimot kan han også i øyeblikks hete være krassere enn han mener, men han er flink til å si unnskyld. Jeg er veldig tålmodig, men langsint når jeg først tenner. Jeg synes det er et dårlig trekk, og har som voksen måttet lære meg å komme ut av det tidligere. Hvordan er dere? Anonymkode: 87310...b5a Mannen min er sindig, rolig, tålmodig og mild. Han blir sint ca hvert 10 år. Når han først blir sint, så forvent en storm. Sikker på at han kunne revet hode av skuldrene på den som krosser han så alvorlig at han først blir sint. Sist jeg så han sint er en del år siden. En småfull mann som klappet til meg i en drosjekø. Han drev å «plaget meg» gjentatte ganger i køen. Jeg fyrer lett og gjorde sikkert situasjonen værre mens mannen min prøvde å roe oss begge, gå i mellom, avlede han osv. Til slutt klappet han fyren til meg. Da kom sinnet til mannen min. Mannen min rev øret av han, bet et stort stykke ut av kinnet/kjaken hans og slo ut det som var av tenner i munnen hans. Har bodd sammen med mannen min i akkurat 20 år. På disse 20 årene har han ikke vært sint på meg eller barna våre en, eneste gang. Irritert og lei, ja. Ikke sint. Ting som trigger sinnet hans er typisk trusler mot han eller hans nærmeste. Anonymkode: 84dc8...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #11 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er rolig og tålmodig Jeg er nokså rett frem,men blir aldri hissig Perfekt sammen. ❤ Anonymkode: 8cb17...7a5 Dette er oss 😊 Heldigvis er vi ikke konfliktsky. Det kunne blitt travelt. Anonymkode: fe347...133 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 6. desember 2023 #12 Del Skrevet 6. desember 2023 Vi er rolige og tålmodige begge to, og krangler aldri. I sterk kontrast til eksen, som ble sint og sur for ingenting, og aldri ville fortelle meg hvorfor han ble så sur og sint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #13 Del Skrevet 6. desember 2023 Kjæresten min er veldig rolig. Vi har kun vært sammen litt over to år, men jeg har ikke sett han sint eller irritert til nå. Han er veldig flink å prate om det som plager han før det blir sinne. Jeg er veldig konfliktsky og holder ting inni meg frem til det begynner å lekke ut i irritasjon (som oftest når jeg er sliten eller sulten) og da sliter jeg med å sette ord på ting. Jeg er ikke eksplosiv men blir mer passiv aggressiv. Jeg har mye å lære av kjæresten min her. Anonymkode: b8e64...927 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 6. desember 2023 #14 Del Skrevet 6. desember 2023 Sammen er vi ganske rolige. Samboer er veldig lugn, han har aldri hevet stemmen til meg. Eneste gangen jeg har hørt han banne var da han holdt på å brekke ankelen. En rolig type altså. Jeg er derimot egentlig ganske fyrrig og har et høyt temperament, men er også en rolig person. Jeg er liksom begge deler. Jeg reagerer veldig sterkt på urettferdighet, men jeg er generelt ganske rolig. Jeg er veldig tålmodig, men hvis jeg først blir sint (som er sjelden), blir jeg veldig opprørt. Det fine med samboer er at han gjør meg veldig rolig også. Vi passer godt sammen, han holder meg rolig og så gjør jeg han kanskje litt mer lidenskapelig. Han er veldig kjærlig og omsorgsfull, men jeg er kanskje en av få som ser de sidene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #15 Del Skrevet 6. desember 2023 Jeg er nok den som kan bli sintest, men det er relativt sjelden. Men det er som ungene sier; " Det er ikke så ofte du blir sint mamma, men vi vet hva som bor i deg." Så det ryktet må jeg slite med 🙄 Han er vel mer en sånn som er roligere, men kan være hissig med andre. Veldig sjelden- og jeg vil vel si aldri til meg, bortsett fra under en sjelden krangel. Vi har vært gift i over ti år, så det merker jeg jo. Hvis han blir irritert så kan det komme ut litt passivt- aggressivt. Han vil nok aldri innrømme det selv da. Men vi kranglet mer før i tiden, og nå kjenner vi hverandre så godt at jeg sier fra når jeg blir irritert over en ting, og sammen vurderer vi om det fordi det nærmer seg mensen (jeg forandrer meg litt da) eller om dette kanskje er en ting vi må snakke om. Så er vi god til å se hverandre og dyrker harmonien. Anonymkode: 03311...7cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #16 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen min er sindig, rolig, tålmodig og mild. Han blir sint ca hvert 10 år. Når han først blir sint, så forvent en storm. Sikker på at han kunne revet hode av skuldrene på den som krosser han så alvorlig at han først blir sint. Sist jeg så han sint er en del år siden. En småfull mann som klappet til meg i en drosjekø. Han drev å «plaget meg» gjentatte ganger i køen. Jeg fyrer lett og gjorde sikkert situasjonen værre mens mannen min prøvde å roe oss begge, gå i mellom, avlede han osv. Til slutt klappet han fyren til meg. Da kom sinnet til mannen min. Mannen min rev øret av han, bet et stort stykke ut av kinnet/kjaken hans og slo ut det som var av tenner i munnen hans. Har bodd sammen med mannen min i akkurat 20 år. På disse 20 årene har han ikke vært sint på meg eller barna våre en, eneste gang. Irritert og lei, ja. Ikke sint. Ting som trigger sinnet hans er typisk trusler mot han eller hans nærmeste. Anonymkode: 84dc8...7bb Oi, det var jo skikkelig dramatisk! Det raknet rett og slett helt for ham. Men han høres ut som en god fyr alt i alt… Anonymkode: 87310...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #17 Del Skrevet 6. desember 2023 Vi er begge emosjonelt bedglige, men når jeg føler meg tråkket på blir jeg skarp. Han bare lar det gå. Anonymkode: ba306...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #18 Del Skrevet 6. desember 2023 Jeg er sånn som går fort opp, men kommer fort ned. Mannen min er typen som er langsur, og passiv aggressiv og mutt... Det synes jeg er utrolig slitsomt. Én liten ting som går galt, og så er han sur hele pokkers dagen. Anonymkode: e96b9...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 6. desember 2023 #19 Del Skrevet 6. desember 2023 Vi er litt hissigpropper begge to. Full utblåsning, straks unnskyld og deretter venner igjen♥️🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #20 Del Skrevet 6. desember 2023 Jeg har vært i voldelig forhold så tar ikke i mot sinne eller høye stemmer lenger. Om en mann hever stemmen til meg så ser han meg aldri igjen Anonymkode: 201dd...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå