AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Skrevet 6. desember 2023 Det går sikkelig dårlig om dagen og arbeidsplassen min har varslet at bedriften går mot nedbemanning. Jeg er gravid i første trimester, og er uvel og trøtt dagen lang. Føler at jeg ikke klarer å gi 100% lengre og at sjefen min har begynt å merke det. Ville dere delt nyheten om graviditeten med sjefen nå, eller venter som vanlig til man er ferdig med ordinær ultralyd? Anonymkode: 81970...4ff
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Skrevet 6. desember 2023 Nå, selvfølgelig. Hvorfor lure sjefen? Anonymkode: 0b7d3...1de
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå, selvfølgelig. Hvorfor lure sjefen? Anonymkode: 0b7d3...1de Hun forteller det jo når hun vil, å vente til etter ultralyd er ikke å lure sjefen. Anonymkode: aafd5...6e9 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #4 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nå, selvfølgelig. Hvorfor lure sjefen? Anonymkode: 0b7d3...1de LURE sjefen? Sjefen kan da ikke nedbemanne henne først fordi hun er gravid. Men det kan være relevant for sjefen å vite at hennes dalende produktivitet ikke har noe med latskap eller inkompetanse å gjøre, og er forbigående. Anonymkode: afab0...41f 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #5 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): LURE sjefen? Sjefen kan da ikke nedbemanne henne først fordi hun er gravid. Men det kan være relevant for sjefen å vite at hennes dalende produktivitet ikke har noe med latskap eller inkompetanse å gjøre, og er forbigående. Anonymkode: afab0...41f Jeg mener at når man VET at man er gravid og blir derfor snart borte fra jobben, men VELGER å ikke fortelle det til sjefen, lurer han ja Anonymkode: 0b7d3...1de 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #6 Skrevet 6. desember 2023 Si det med en gang du vet at du er gravid. Gravide er ekstra beskyttet mår det gjelder jobb, så det er bare bra for deg. Anonymkode: c4232...733 1 1
Smågodt23 Skrevet 6. desember 2023 #7 Skrevet 6. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg mener at når man VET at man er gravid og blir derfor snart borte fra jobben, men VELGER å ikke fortelle det til sjefen, lurer han ja Anonymkode: 0b7d3...1de Det er helt normalt å vente til man har vært på feks ultralyd før man forteller det til arbeidsgiver. Skal man si det med en gang man står der med positiv test tenker du? Man har ikke opplysningsplikt før mellom 4 eller 12 uker før man går ut i permisjon avhengig av lengden på permisjonen. Akkurat i dette tilfellet ville jeg nok gitt beskjed TS siden det er fare for nedbemanning. Endret 6. desember 2023 av Smågodt23 Lagt til tekst 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #8 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Si det med en gang du vet at du er gravid. Gravide er ekstra beskyttet mår det gjelder jobb, så det er bare bra for deg. Anonymkode: c4232...733 En halv sannhet. I en nedbemanningssituasjon kan det være god mulighet for å luke vekk en som skal i permisjon og få mye fravær pga små barn. Ville ikke sagt noe. Anonymkode: e518b...3b5 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #9 Skrevet 6. desember 2023 Ville ikke sagt noe før nødvendig. De kan finne på alt mulig av unnskyldninger for å sparke deg da i nedbemanningsprosessen om de ønsker så. At gravide er ektra beskyttet, er mest på papiret. Ikke i praksis. Altfor mange, ikke alle, arbeidsgivere, vil utnytte enhver sjanse de har for egen vinning. Anonymkode: 1518b...b7f 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #10 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det går sikkelig dårlig om dagen og arbeidsplassen min har varslet at bedriften går mot nedbemanning. Jeg er gravid i første trimester, og er uvel og trøtt dagen lang. Føler at jeg ikke klarer å gi 100% lengre og at sjefen min har begynt å merke det. Ville dere delt nyheten om graviditeten med sjefen nå, eller venter som vanlig til man er ferdig med ordinær ultralyd? Anonymkode: 81970...4ff Jeg har fortalt om graviditet tidlig alle gangene, dette er tredje gang. Har ny arbeidsplass siden forrige, men det ble ikke dårlig stemning etterpå. Jeg tror det er best å si ifra med en gang, så de finner en plan for deg. Anonymkode: bd574...160
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #11 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En halv sannhet. I en nedbemanningssituasjon kan det være god mulighet for å luke vekk en som skal i permisjon og få mye fravær pga små barn. Ville ikke sagt noe. Anonymkode: e518b...3b5 En tanke jeg har vært innom. Dette er mitt andre barn. Ved første graviditet tok arbeidsplassen det med et smil, men da var vi i en vekstfase med høy omsetting og overskudd TS Anonymkode: 81970...4ff
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #12 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En halv sannhet. I en nedbemanningssituasjon kan det være god mulighet for å luke vekk en som skal i permisjon og få mye fravær pga små barn. Ville ikke sagt noe. Anonymkode: e518b...3b5 Nemlig Anonymkode: 9c4c4...347
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #13 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): LURE sjefen? Sjefen kan da ikke nedbemanne henne først fordi hun er gravid. Men det kan være relevant for sjefen å vite at hennes dalende produktivitet ikke har noe med latskap eller inkompetanse å gjøre, og er forbigående. Anonymkode: afab0...41f AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville ikke sagt noe før nødvendig. De kan finne på alt mulig av unnskyldninger for å sparke deg da i nedbemanningsprosessen om de ønsker så. At gravide er ektra beskyttet, er mest på papiret. Ikke i praksis. Altfor mange, ikke alle, arbeidsgivere, vil utnytte enhver sjanse de har for egen vinning. Anonymkode: 1518b...b7f Det er dessverre også mitt inntrykk, men som en bruker over påpeker er det relevant for sjefen min å vite at min dalende produktivitet skyldes graviditet og er forbigående. Dette er mitt andre barn. Forrige gang ble nyheten mottatt med et smil. Men da var både omsettingen og overskuddet høyt. Anonymkode: 81970...4ff
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #14 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er dessverre også mitt inntrykk, men som en bruker over påpeker er det relevant for sjefen min å vite at min dalende produktivitet skyldes graviditet og er forbigående. Dette er mitt andre barn. Forrige gang ble nyheten mottatt med et smil. Men da var både omsettingen og overskuddet høyt. Anonymkode: 81970...4ff Har du grunn til å tro at din stilling står i fare for å bli overflødig? Anonymkode: af492...bfe
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #15 Skrevet 6. desember 2023 Ville sagt det. Du er jo nesten bedre beskyttet mot oppsigelse når du er gravid Anonymkode: 5f3fc...576 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #16 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 6.12.2023 den 17.29): Har du grunn til å tro at din stilling står i fare for å bli overflødig? Anonymkode: af492...bfe Egentlig ikke… men føler meg utrygg fordi jeg ikke yter 100% om dagen og har for tiden vanskelig prosjekter. Men jeg er en av de siste som ble ansatt. Har jobbet der i 2 år. TS Anonymkode: 81970...4ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå