AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Skrevet 6. desember 2023 Vi hadde det vanskelig og jeg innleda en relasjon med ei veninne fra barndommen. Intensjonen var å vise at jeg brydde meg og støtte henne i ei vanskelig tid. Fortalte ikke samboeren min om at jeg besøkte henne jevnlig. Etter ei stund lå vi sammen. Jeg følte meg sett og det var godt å være sammen med noen på denne måten. Kort fortalt greide jeg ikke å slutte. Nå har det gått fem år og dama har fått følelser for meg. Hun truer med å avsløre meg. Dette vil bety undergangen for hele familien. Vi har det bedre nå og det er samboeren min jeg elsker. Jeg veit at jeg har tabba meg ut, men finnes det en løsning som er bra for alle? Jeg elsker samboeren min, men har empati for hun andre og alt hun har vært gjennom. Alt sammen startet med at jeg syntes synd på henne, men nå har jeg tabba meg ut. Anonymkode: a8bcd...665
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Skrevet 6. desember 2023 Har du lagt ut om dette tidligere? Mener å ha lest samme sak. Anonymkode: 55f92...d05 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg veit at jeg har tabba meg ut, men finnes det en løsning som er bra for alle? Anonymkode: a8bcd...665 Fortell de rundt deg hva du driver med, og la dem ta sine valg ut fra det. Anonymkode: 4788f...8ea 7
AndreaJohan Skrevet 6. desember 2023 #4 Skrevet 6. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Vi hadde det vanskelig og jeg innleda en relasjon med ei veninne fra barndommen. Intensjonen var å vise at jeg brydde meg og støtte henne i ei vanskelig tid. Fortalte ikke samboeren min om at jeg besøkte henne jevnlig. Etter ei stund lå vi sammen. Jeg følte meg sett og det var godt å være sammen med noen på denne måten. Kort fortalt greide jeg ikke å slutte. Nå har det gått fem år og dama har fått følelser for meg. Hun truer med å avsløre meg. Dette vil bety undergangen for hele familien. Vi har det bedre nå og det er samboeren min jeg elsker. Jeg veit at jeg har tabba meg ut, men finnes det en løsning som er bra for alle? Jeg elsker samboeren min, men har empati for hun andre og alt hun har vært gjennom. Alt sammen startet med at jeg syntes synd på henne, men nå har jeg tabba meg ut. Anonymkode: a8bcd...665 Fem år...? Det forholdet der er dødsdømt. Selv ikke Jesus selv hadde klart å tilgi det sviket. Ikke ta 5 år til av livet til samboeren din, la hun finne en ordentlig mann. 12
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #5 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du lagt ut om dette tidligere? Mener å ha lest samme sak. Anonymkode: 55f92...d05 Nei, ikke lagt ut noe tidlegere. Kanskje andre har gjort samme tabbe og kan gi råd? Anonymkode: a8bcd...665
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #6 Skrevet 6. desember 2023 I alle dager..du kan ikke pule ei dame i 5 år og forvente hun er ok med at du elsker kona di og ikke henne. Du må nesten forvente bråk når du bruker kvinner så til de grader.. Anonymkode: 3ed15...bca 9
AndreaJohan Skrevet 6. desember 2023 #7 Skrevet 6. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, ikke lagt ut noe tidlegere. Kanskje andre har gjort samme tabbe og kan gi råd? Anonymkode: a8bcd...665 Det er ingenting som kan berge deg eller forholdet. Finnes det et snev av moral i deg går du ut av forholdet. Utro en gang er svært vanskelig å tilgi, være utro noen ganger er neste umulig å tilgi. Å være utro i 5 år er ikke mulig å tilgi. 5 ÅR der du har bedratt partneren din og løyet Duppet snoppen din i noen andre, dratt hjem og latet som ingenting. Utroskap kommer alltid frem i lyset. Den skaden du har gjort på samboeren din er enorm. Hun vil muligens slite resten av livet sitt med tillitt og kjærlighet på grunn av deg. Ikke pin henne mer, la henne gå. 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #8 Skrevet 6. desember 2023 Jeg har løsningen som er bra for alle. Fortell samboer at du har vært utro de siste fem årene!! La din samboer ta valget om hun ønsker å fortsette forholde med deg eller ikke. Det sier seg vel selv hva du burde gjøre. Ingen poeng å gå rundt grøten her. Anonymkode: 2aea7...faf 5 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #9 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi hadde det vanskelig og jeg innleda en relasjon med ei veninne fra barndommen. Intensjonen var å vise at jeg brydde meg og støtte henne i ei vanskelig tid. Fortalte ikke samboeren min om at jeg besøkte henne jevnlig. Etter ei stund lå vi sammen. Jeg følte meg sett og det var godt å være sammen med noen på denne måten. Kort fortalt greide jeg ikke å slutte. Nå har det gått fem år og dama har fått følelser for meg. Hun truer med å avsløre meg. Dette vil bety undergangen for hele familien. Vi har det bedre nå og det er samboeren min jeg elsker. Jeg veit at jeg har tabba meg ut, men finnes det en løsning som er bra for alle? Jeg elsker samboeren min, men har empati for hun andre og alt hun har vært gjennom. Alt sammen startet med at jeg syntes synd på henne, men nå har jeg tabba meg ut. Anonymkode: a8bcd...665 Må si det er noe spesielt å si at man har "tabba seg ut" når man har gått bak ryggen på samboeren sin i 5 år. Å tabbe seg ut er å ende i senga med en kollega i grisefylla på en jobbfest (selv om det heller ikke er noen unnskyldning). Dette er jo notorisk utroskap, planlagt og nøye gjennomført. Det første du må gjøre er å slutte å kalle dette for en tabbe. Du vil aldri klare å holde dette skjult til evig tid. Alt kommer for en dag. Så det beste er at du innrømmer dette til samboeren din, og ta det derfra. Hun fortjener å vite, og hun fortjener selv å velge om hun vil fortsette å leve sammen med en utro mann. Anonymkode: 5f4cf...043 8 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #10 Skrevet 6. desember 2023 Har det gått fem år siden du var utro, eller har du vært utro i fem år? Anonymkode: eb672...bcc 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #11 Skrevet 6. desember 2023 Hva synes du hvis samboeren din hadde pult en annen mann i 5 år, hvilken løsning hadde du likt? Anonymkode: d365c...3f5 4 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #12 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Må si det er noe spesielt å si at man har "tabba seg ut" når man har gått bak ryggen på samboeren sin i 5 år. Enig. Det er noe grunnleggende usympatisk ved det. Anonymkode: 6b318...701 4
exictence Skrevet 6. desember 2023 #13 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nå har det gått fem år og dama har fått følelser for meg. Hun truer med å avsløre meg. Dette vil bety undergangen for hele familien. Vi har det bedre nå og det er samboeren min jeg elsker. Spør henne om hun virkelig vil ha deg som ikke elsker henne tilbake, at det er din samboer du vil ha. Når hun garantert ikke kan få deg (vær tydelig på det), hva vinner hun da med å fortelle det til din samboer? AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg veit at jeg har tabba meg ut, men finnes det en løsning som er bra for alle? Jeg elsker samboeren min, men har empati for hun andre og alt hun har vært gjennom. Alt sammen startet med at jeg syntes synd på henne, men nå har jeg tabba meg ut. Anonymkode: a8bcd...665 Bare for å få det frem, så synes jeg utroskap er en grusom og uhørt handling. Og mener at uansett grunn bør man kunne finne en løsning eller et annet alternativ enn å gå bak ryggen på sin kjæreste. Men livet er ikke svart hvitt, og jeg kan ha en viss forståelse på at vi handler som vi gjør. Alle kommer med hver vår bagasje som kan gi en forklaring på at vi handler så umodent. Dvs det er ingen unnskyldning, men kan være en forklaring. Jeg synes alle mennesker fortjener å bli hørt på ny, og gitt ny sjanse dersom personen kan vise over tid at hun/han har lært, og vil oppføre seg bedre. Jeg tror at det beste er at du faktisk ikke sier det til din samboer som du nå har fått det bedre med. Ikke for hennes skyld, i hvert fall. Da måtte det være for din egen skyld, for at du skulle få lette samvittigheten din. Men det må jo være klart at du avslutter det helt med hun andre, ikke har noen kontakt mer. Og at du har lært. 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #14 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Enig. Det er noe grunnleggende usympatisk ved det. Anonymkode: 6b318...701 Reagerte på det samme. Samtidig som ts prøver å fremstille seg selv veldig sympatisk ved at han ville være der for hun han var utro med. Ingen dårlige intrnsjoner her liksom det bare skjedde...i 5 år.. Anonymkode: 391f9...457 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #15 Skrevet 6. desember 2023 Det du har gjort er utilgivelig, får samboeren din vite om det at du har holdt på i 5 år med hun andre damen, så kan jeg garantere at forholdet ditt er slutt og at din samboer kommer til å slite med å kunne stole på folk igjen. Du har ødelagt to damer. Hun du var utro med pga at du har lekt med følelsene å gitt henne håp om at det kan bli dere to og hun du har familie med. Du fortjener ingen av de. Håper karma slår tilbake på deg. Anonymkode: 09fd3...4ee 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #16 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det du har gjort er utilgivelig, får samboeren din vite om det at du har holdt på i 5 år med hun andre damen, så kan jeg garantere at forholdet ditt er slutt og at din samboer kommer til å slite med å kunne stole på folk igjen. Du har ødelagt to damer. Hun du var utro med pga at du har lekt med følelsene å gitt henne håp om at det kan bli dere to og hun du har familie med. Du fortjener ingen av de. Håper karma slår tilbake på deg. Anonymkode: 09fd3...4ee Har hele tiden vært tydelig med henne på at jeg aldri kommer til å forlate familien min for henne og at vi aldri har vært sammen/kjærester/hatt et forhold. Har selvfølgelig medfølelse med begge, men det er samboeren min jeg elsker. Har avsluttet det sexuelle med hun andre for en stund siden, men vil veldig gjerne beholde vennskapet. Hun er meget oppegående og en fin samtalepartner. Hun setter som ultimatum at jeg skal fortelle samboeren om at vi er venner. Jeg har prøvt, men får det ikke til. Anonymkode: a8bcd...665
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #17 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har det gått fem år siden du var utro, eller har du vært utro i fem år? Anonymkode: eb672...bcc Har ligget med henne flere ganger over nesten fem år. Avsluttet det sexuelle for en stund siden. Anonymkode: a8bcd...665
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #18 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du lagt ut om dette tidligere? Mener å ha lest samme sak. Anonymkode: 55f92...d05 Det var ei som skrev innlegg om mannen sin som hadde vært utro i 5 år med ei han hadde syntes synd på. Men der visste kona om det og hun klandret elskerinna for å ikke gi slipp på ham. Mistenker sterkt at dette er en trolletråd. Kun for å provosere folk og skape diskusjon. Ingen oppegående person er utro i 5 år og kaller det for en tabbe…. Anonymkode: 74d67...9d3 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #19 Skrevet 6. desember 2023 Jeg synes jeg kjenner igjen tonen her, men i tilfelle jeg tar feil og du er seriøs, det som er helt sikkert her er at du ikke kan beholde begge. Vil du ha noen som helst sjanse til å redde ekteskapet må du kutte ut den andre. Anonymkode: 5ef2c...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #20 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har hele tiden vært tydelig med henne på at jeg aldri kommer til å forlate familien min for henne og at vi aldri har vært sammen/kjærester/hatt et forhold. Har selvfølgelig medfølelse med begge, men det er samboeren min jeg elsker. Har avsluttet det sexuelle med hun andre for en stund siden, men vil veldig gjerne beholde vennskapet. Hun er meget oppegående og en fin samtalepartner. Hun setter som ultimatum at jeg skal fortelle samboeren om at vi er venner. Jeg har prøvt, men får det ikke til. Anonymkode: a8bcd...665 Mistenker også trolletråd. Hvorfor i alle dager skulle elskerinnen din sette som ultimatum at du måtte fortelle samboeren din om henne? Høres helt syk og sadistiskt ut av både du og elskerinnen din. Anonymkode: dd14e...694 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå