MarianneE Skrevet 6. desember 2023 #1 Skrevet 6. desember 2023 Jeg husker godt jula i 1995 eller 1996 tror jeg det var. Jeg bodde hjemme sammen med mine to yngre søsken og vi hadde dårlig råd. Mamma var aleneforsørger og hadde jobb i kommunen. Da hun fikk lønn fikk hun, uten at hun var klar over det på forhånd, etterbetaling for regnefeil på lønn gjennom noen år. Hun fikk vanlig månedslønn x 4 og jeg husker hun sank sammen og gråt i glede. I flere år hadde hun strevd med å få penger til både julemat og gaver (igrunn strevd med penger til mat generelt) og så 14 dager før jul kom dette. Noe jeg aldri glemmer. Husker og jula 1997 da jeg var 19 og under treet lå en innpakket gave fra kjæresten og det var fra gullsmed. Jeg var redd for at det var forlovelsesringer men det viste seg å være et nydelig sølvsmykker jeg har fremdeles. Har forsåvidt den samme mannen enda og 😄 Hva med deg, har du et fint minne du ikke klarer å glemme? 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Skrevet 6. desember 2023 Husker et år da pappa hadde jobbet mye overtid hele høsten (kan ha vært 1998 tror jeg og jeg var 8år) og foreldrene mine hadde litt ekstra penger denne jula. Derfor fikk jeg to utrolig fine gaver fra mamma og pappa. Den ene var en havfrue-barbie og den andre var et stort polly pocket hus. To ting jeg hadde ønsket meg lenge, og håpte jeg skulle få en av dem til jul og så fikk jeg begge! Polly pocket huset har jeg enda. Anonymkode: 21a9d...b93 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Skrevet 6. desember 2023 Første jul sammen med min samboer. Det var både verste og beste julen min. Det var en sorgfull jul med dødsfall i min nære familie og begravelse lille julaften, men å våkne opp til verdens største julestrømpe fra han julemorgen og se hvordan han styrte og stelte hele juledagen oppi min sorg for å gjøre jula bedre for meg... altså, jeg blir rørt bare jeg sitter å skriver om det nå. Anonymkode: 312af...83d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #4 Skrevet 6. desember 2023 Ikke et fint minne, men julen jeg aldri glemmer er den første uten min mor ❤️ Anonymkode: e6193...ac4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #5 Skrevet 6. desember 2023 Jula 1996. Jeg var på jobb på tankbåt i Nordsjøen og slapp endelig unna julens familiedrama. Beste jula jeg har hatt. Seinere har det blitt flere julefeiringer om bord på forskjellige båter, og jeg er den første til å tilby meg å bytte med småbarnsforeldre som ønsker å ha fri. Anonymkode: 93daa...fae 2
Kontorotta Skrevet 6. desember 2023 #6 Skrevet 6. desember 2023 Jeg fikk ski som fireåring og husker hvordan jeg gikk rundt stuebordet på dem resten av kvelden. Ellers så husker jeg godt jula da jeg var rund 12 år. Ser bildet som ble tatt av min søster og vår niese. Den ene holder opp dukka hun fikk og den andre holder opp vinflaska hun drikker på. Søster skulle lufte hunden, falt og hunden stakk av. Jeg og niese ut for å lete etter hunden. Det var kaldt, det hadde falt masse snø, så vi vasset til lårene i snø, mens vi fulgte sporene etter hunden og ropte på ham..... 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #7 Skrevet 6. desember 2023 Har mange gode minner men det som jeg husker som den beste julen er når vi (min mor og jeg) feiret alene med mine besteforeldre i 2013. Kjempe koselig og intim kveld med masse fine samtaler, ingen stress og masse kos. Året etter døde min bestemor etter ett svært kort sykdomstid rett før jul. Kjenner på mye på takknemlighet for at vi fikk den siste fine julen sammen. Anonymkode: 1e326...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #8 Skrevet 7. desember 2023 Var nyutdannet, midt i 20-årene og jobbet som organist på et bittelite sted langt nord i landet. Det var bare et par hundre innbyggere på stedet. Kunne ikke reise hjem sørover til familien for jeg måtte jo spille i kirka både julaften og 1. juledag. Det var knapt noen som gikk i kirka der, bare en håndfull mennesker, men det spiller jo ingen rolle, gudstjenestene måtte gjennomføres uansett. Min første jul helt alene, borte fra folk. Jeg hadde kjøpt inn masse vin som trøst og tenkte at jeg får klare meg foran TVen og late som det var en vanlig helg, ikke julehøytid. Men et par dager før jul, da jeg gikk en tur, møtte jeg noen i en av familiene som bodde der. De hadde tenkt på meg, og lurte på om jeg ville komme og feire jul med dem! Det var veldig overraskende, og hyggelig, at de hadde tenkt på meg (jeg følte meg veldig usynlig der). Selv om det var litt kleint, takket jeg ja. Og hadde en veldig koselig julaften med masse god mat og drikke og hyggelig stemning. (Lille julaften var det en annen person jeg møtte på butikken, som lurte på om jeg ville komme og feire jul hos dem. Da hadde jeg allerede takket ja til første familie som spurte, men bare tanken på at folk husket på meg og visste at jeg var helt alene, var veldig rørende.) Anonymkode: 8ca57...a7d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå