Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et forhold hvor jeg gjør alt. Bokstavelig talt alt. Mannen bidrar økonomisk,  men jeg gjør alt det andre i tillegg til full jobb og også økonomi. Jeg er så forsynt. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å føle null ansvar?  orker ikke en gang og formulere hva jeg må igjennom daglig. Og jeg har bedre utdannelse og jobb enn ham.  Vi har tre barn. Og jeg har egentlig bare lyst til at han drar og ikke ser seg tilbake 

Anonymkode: b9f24...e44

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra selv. Du er selv ansvarlig for hvordan du vil ha livet ditt.

Anonymkode: ee6b4...7cc

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i et forhold hvor jeg gjør alt. Bokstavelig talt alt. Mannen bidrar økonomisk,  men jeg gjør alt det andre i tillegg til full jobb og også økonomi. Jeg er så forsynt. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å føle null ansvar?  orker ikke en gang og formulere hva jeg må igjennom daglig. Og jeg har bedre utdannelse og jobb enn ham.  Vi har tre barn. Og jeg har egentlig bare lyst til at han drar og ikke ser seg tilbake 

Vet akkurat hvordan du har det. Jeg holdt ut alt for lenge med en sånn klamp om foten. Egoismen tærer bort kjærligheten. 

Anonymkode: c6fd1...687

• Liker 4
Skrevet

La meg gjette - du så mellom fingrene de første årene som samboere hvor han heller ikke gjorde noenting. Han dro på jobb, kom hjem, fikk servert middag og satte seg i sofaen med telefonen sin.

Du sa ingenting, for du tenkte at "sånn kan han jo ikke alltid fortsette, han må jo evne å se rundt seg på alt som må gjøres".

Så fortsatte det noen år til med at du gjorde alt og han gjorde ingenting og nå står du her og er drittlei.

Du kan egentlig skylde deg selv fordi du aldri har stilt krav.
Han kom rett fra å bli servert av moren sin som sikkert også la frem tøy til han og gjorde alt hjemme frem til han traff deg som fortsatte med det han var vant med. 

Gratulerer, du har en mannebaby.

Anonymkode: cafcc...f2b

• Liker 2
Skrevet

Kick han ut. Du trenger ikke et voksent barn i tillegg 

Anonymkode: 54b43...268

• Liker 1
Skrevet

Har du snakket med ham om dette?

Anonymkode: 66b92...0a1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og jeg har bedre utdannelse og jobb enn ham.  Vi har tre barn. Og jeg har egentlig bare lyst til at han drar og ikke ser seg tilbake 

Hvorfor kan ikke du dra??

Anonymkode: 6471b...a94

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

La meg gjette - du så mellom fingrene de første årene som samboere hvor han heller ikke gjorde noenting. Han dro på jobb, kom hjem, fikk servert middag og satte seg i sofaen med telefonen sin.

Du sa ingenting, for du tenkte at "sånn kan han jo ikke alltid fortsette, han må jo evne å se rundt seg på alt som må gjøres". Men jeg vil ha tre barn med denne mannen. 

Så fortsatte det noen år til med at du gjorde alt og han gjorde ingenting og nå står du her og er drittlei.

Du kan egentlig skylde deg selv fordi du aldri har stilt krav.
Han kom rett fra å bli servert av moren sin som sikkert også la frem tøy til han og gjorde alt hjemme frem til han traff deg som fortsatte med det han var vant med. 

Gratulerer, du har en mannebaby.

Anonymkode: cafcc...f2b

Anonymkode: 403b2...639

• Liker 1
Skrevet

Jeg dro. Men anbefaler at du snakker med han og forklarer at dette ikke kan fortsette og du må ha hjelp av han i hverdagen. Jeg prøvde og prøvde men det gikk utover psyken tilslutt. Det var bare meg meg meg og ikke VI i forholdet lengre. Jeg taklet det tilslutt ikke lenger. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har 4 barn. Din samboer er ett barn. 

Anonymkode: b07e0...fd8

• Liker 2
Skrevet

Vel, enten må du prøve å endre dette (noe jeg tror du har mislykket med), godta at slik er det eller forlate. 

Går ikke an å sitter der og vente på at en slik mann endrer seg av seg selv. Sjansen for at det skjer er bortimot fraværende. 

Han har fått sydd puter under både ræva og armene sikkert hele livet, og tror vel at livet han lever nå er slik det er ment å være. Og hvorfor skal han få opp øynene og endre seg? Ting blir jo gjort rundt han uansett... 🥴

Det som funker for å få han til å endre seg og for at du skal få tilbake livet istedenfor å være en "mor" for han og deres husholdning, er å forlate han.

• Liker 1
Skrevet

Det heter ansvarsfraskrivelse. 

Anonymkode: 86d5a...f2d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke like enkelt med tre barn på slep. Sånn som hun beskriver mannen kan hun jo ikke la dem være igjen der.

Anonymkode: 97bf2...992

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Men han har jo gratis hushjelp og barnepike. Hvorfor skulle han forlate deg? Det er den som er misfornøyd som må gjøre det slutt

Anonymkode: fdaa7...e62

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...