Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rart jeg blir sprø?

Jeg har vært gift i halvannet år, og sammen i 12 år. Siden september har mannen bodd nesten fulltid i båten vår. Han sliter for han føler seg ikke sett, elsket og at han betyr noe. Har i tre mnd gjort alt jeg kan for å motbevise dette. Fot to uker siden dro jeg på venninnetur utenlands, da jeg kom hjem ble jeg beskylt for å ha vært utro, mens han selv tilbringet to dager med en kollega og hennes barn på diverse aktiviteter. Jeg hadde aldri hørt om denne dama, fikk høre det av ungene først. I dag to uker senere, er han på overnatting i båten igjen. Jeg prøvde å ringe fra klokka 22:15 til 24. klokka 00:30 ringte han opp igjen med forklaring på at han sov. Han bruker å våkne av den minste lyd på telefonen… Er det greit å ikke finne seg i dette? Så trist og lite tillit igjen 😢

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utro personer er alltid de første til å anklage en uskyldig partner for å være utro. De prosjiserer egne synder..  dette forholdet høres dødt og ferdig ut. Spar deg slitet med å prøve å reparere, han er ikke takknemlig nok for deg 

Anonymkode: cbaee...120

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Høres faktisk ut som han er utro.. Som personen over her skriver er detveldig vanlig at utro mennesker er paranoide og anklager partner for å være utro. Hvis han står i kaia, ville jeg dukket opp en kveld han skulle være der og sett hva som skjer. Og hvis han ikke har noen der, så si bare at du ønsket å prate med han og at du savnet han.. altså finn på en unnskyldning. Men ha selvfølgelig en viss respekt for hans privatliv, viktig at han ikke mister tillit til deg eller føler seg anklaget om det ikke ligger noe bak.

Men høres ut som han er litt shady. Har opplevd lignende selv i begge forholdene mine.. hvor jeg ble anklaget for å gi for lite kjærlighet og initiativ.. samt at de begge ble ganske paranoide og trodde jeg var utro flere ganger via tlf/sosiale medier. Jeg snakker aldri med menn når jeg er i forhold, så det var ingen grunn for dem. Viste seg at de begge tøyde en del grenser og flørtet/prata med jenter jevnlig de årene. Han ene var fysisk utro, han andre har ikke vært det så vidt jeg vet. Men tegnene er de samme.

Anonymkode: 1f6d9...369

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kan ikke motbevise at han ikke føler seg elsket. 

Anonymkode: f48c7...c63

• Nyttig 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg hadde rett. Fant ut lillejulaften at han hadde hatt et forhold på si lenge.

• Liker 1
  • Hjerte 14
AnonymBruker
Skrevet
Trinemor78 skrev (3 minutter siden):

Trist å høre. Kjenner til følelsen og ønsker deg alt godt videre.

Anonymkode: 11601...b41

Skrevet

Takk ♥️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper han skammer seg. Og tenk å gi deg dårlig samvittighet for at han er utro, ved å beskylde deg for ikke å se ham? La ham seile sin egen sjø, bokstavelig talt. Gjør det klart at det er han som har lurt deg, han som har ødelagt forholdet. Vis at du tenker det er en selvfølge at han gir opp det meste av verdier sånn at ungene kan bo trygt og du kan beholde huset. 

Anonymkode: db633...e75

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dumme mennesker røper seg alltid gjennom projiseringen sin. Det er et ordtak som heter "På seg selv kjenner man andre"

Endret av frivis
  • Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Trinemor78 skrev (10 timer siden):

Med denne dama han hadde funnet på noe med mens du var på venninnetur?

Anonymkode: c08b7...a92

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 23.33):

Med denne dama han hadde funnet på noe med mens du var på venninnetur?

Anonymkode: c08b7...a92

Jepp.

Skrevet
Trinemor78 skrev (På 6.12.2023 den 2.20):

Rart jeg blir sprø?

Jeg har vært gift i halvannet år, og sammen i 12 år. Siden september har mannen bodd nesten fulltid i båten vår. Han sliter for han føler seg ikke sett, elsket og at han betyr noe. Har i tre mnd gjort alt jeg kan for å motbevise dette. Fot to uker siden dro jeg på venninnetur utenlands, da jeg kom hjem ble jeg beskylt for å ha vært utro, mens han selv tilbringet to dager med en kollega og hennes barn på diverse aktiviteter. Jeg hadde aldri hørt om denne dama, fikk høre det av ungene først. I dag to uker senere, er han på overnatting i båten igjen. Jeg prøvde å ringe fra klokka 22:15 til 24. klokka 00:30 ringte han opp igjen med forklaring på at han sov. Han bruker å våkne av den minste lyd på telefonen… Er det greit å ikke finne seg i dette? Så trist og lite tillit igjen 😢

Kanskje problemet er at du gjør for mye

Skrevet

Håper du har tenkt å separere fra han. Han fortjener ikke en andre sjanse. 

Skrevet
Erixon skrev (På 12.1.2024 den 23.46):

Håper du har tenkt å separere fra han. Han fortjener ikke en andre sjanse. 

http://Ja, ingen vei tilbake. Selv etter at han ble busta har han fortsatt å besøke henne. Han viste med snappkontoen sin der det var flamme bak navnet hennes og at de hadde snappet i 186 dager på rad. Han har grått og vært så lei seg osv.... Men nå har jeg akseptert at dette er ikke noe å samle på lengre. Karma vil slå til en dag.

Siter

Endre

Skrevet

Jeg har ikke lest tråden før i dag. Etter å ha lest hovedinnlegget var min tanke at han selv var utro med den dama som der ble nevnt. Trist at det stemte.

Men helt ærlig, denne mannen har nå vist deg en virkelig stygg side av seg selv! Han har vært utro mot deg i over et halvt år, og likevel bruker han flere måneder av dette på å skape et narrativ hvor han har gjort deg til syndebukk i forholdet du og han har. Dette har han garantert også gjort utad, ikke bare overfor sin elskerinne. Og med det viser han at han er villig til å kaste deg under bussen for å redde sitt eget rykte.

Jeg vil tro han og elskerinnen har holdt på en god del lenger tid enn bare siste halvår. Dette baserer jeg på det at de allerede da du var på den utenlandsturen så var de to på tur/sammen med henne og hennes barn i to dager. Så familiær er det få som lar en ny mann bli tidlig, så mest trolig har han hatt henne på si lenge, og også møtt hennes barn for en god stund siden, lenge før den todagers-turen han, hun og hennes barn var på.

Dette er en mann som har blitt veldig kynisk og egoistisk. Gråter han tårer nå er det krokodilletårer fordi han er avslørt, fordi det narrativet han hadde planlagt (hvor du skulle få skylden for skillsmisse fordi han skyldte på at du ikke elsket ham), det er nå avslørt, og han vet at da vil hans rykte også lide, fordi det vil komme frem at det er han som har sviktet, han som har utnyttet deg, planmessig løyet til deg, og drevet et psykologisk spill med deg ( det med at han ikke følte seg elsket og derfor "måtte" flytte på båten...).

Ta vare på deg selv, sørg for at du får med deg alt du skal av dette ekteskapet. Og be om at bidrag tas gjennom Nav, slik at du slipper å diskutere dette med ham i fremtiden.

❤️

Anonymkode: ca8b0...ee1

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...