AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Jeg skal feire min første jul «alene» etter 12 år, etter å ha endelig kommet meg ut av et dårlig ekteskap med veldig mye psykisk og seksuell vold og tidvis fysisk vold. Rundt juletider i fjor så fikk jeg høre flere ganger at jeg aldri skulle klare meg alene, at jeg aldri kom til å gi barna en fin jul eller bursdag igjen om jeg gikk fra han fordi det var han som sørget for dette, fordi det var han som var brødvinneren. Veien hit har vært lang, jeg har bodd på krisesenter, jeg har blitt truet, jeg har blitt holdt nede, jeg har vært innlagt på psykiatrisk. Og jeg har fortsatt en lang vei og gå. Men jeg har kommet meg ut, jeg har gitt barna mine tak over hodet, jeg gir dem en trygg og stabil plass, jeg har til og med fått kjøpt både bursdagsgaver og julegaver til barna mine, og det beste av alt med de? Det sto bare fra mamma. Jeg klarte å gi barna mine noe fint på tross av personen som sa at jeg aldri kom til å klare det uten han. Så til alle som trenger og høre det og alle der ute som sitter i ulykkelige forhold, det finnes håp! Kanskje neste år så ser jula litt stusseligere ut rent materialistisk, men kanskje er det du som har klart å komme deg ut og du kan endelig la julefreden senke seg hos deg også ❤️ Anonymkode: 147be...110 7 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Skrevet 5. desember 2023 ❤❤❤❤❤❤ Fantastisk Anonymkode: 1f29b...bce
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #6 Skrevet 6. desember 2023 Jeg kan signere dette. For fem år siden feiret jeg jul hos familien min utslitt etter å ha blitt holdt våken med vold og trakassering hele natten nok en natt, med teatersminke under vanlig sminke for å skjule røde og blåe merker. Heldigvis kommer ikke de mørke blåveisene før et par dager senere etter slagene så de så bare hovenhet som jeg bortforklarte med lite søvn. På dette tidspunktet visste ikke familien min at jeg fortsatt var fanget i forholdet med voldsmannen. De siste julene har jeg vært innlagt for PTSD. I år er andre året jeg kan feire jul med familien uten han i livet, og selvom jeg trodde jeg aldri ville få det bra uten han og heller ikke med han så har jeg endelig ro, glede og stabilitet i livet. Jeg har det en million ganger bedre og det har gått over all forventning. Takk til www.volinjen.no som hjalp meg på vei ut når jeg trengte noen å snakke med. Husk at stillhet og isolasjon er voldsmannens beste venn. Bryt tausheten. Snakk med de rundt deg. www.taushettarliv.no Og med dette vil jeg også oppfordre naboer til å reagere når dere hører bråk. Bank på døra, ring politiet. Gjør noe selvom dere ikke er helt sikre på hva som skjer der inne. Det er bedre å bry seg for mye enn for lite. Som sagt www.taushettarliv.no..... Hvert år fra 25 november, på den internasjonale dagen for avskaffelse av menns vold mot kvinner, frem til 10 desember har FN en 16 dagers kampanje for å rette fokus på dette globale samfunnsproblemet. www.16days.no Hvert år koster norske menns vold mot kvinner over 70 milliarder kroner. Milliarder. Og noen lurer på hvorfor vi trenger feminisme?! Det er hjelp å få ❤️ Du fortjener bedre! Og til dere som ikke vet det, krisesentrene har kurs om vold der man lærer hvorfor det er vanskelig å gå og hva som skjer i hjernen, også om hvordan det påvirker barna. Og man trenger ikke bo på krisesenter for å benytte seg av tilbudene der. De tilbyr samtaler hvor ingen dømmer deg, og nettverksgrupper med sosiale aktiviter, da som sagt isolasjon er blandt voldsmenn beste venner.. Vi lever en gang. Ta tilbake makten over eget liv ❤️ Dette klarer du!❤️❤️ Anonymkode: fd71b...20e 2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå