Gå til innhold

Jeg klarer aldri å slappe av.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer aldri å slappe av annet enn når jeg sover. Jeg må gå på sovepiller fordi ellers får jeg ikke sove.

Jeg er helt utslitt fordi går konstant i stress og på høygir unntatt når jeg sover. Jeg elsker å sove siden da slapper jeg endelig litt av. Kroppen er i høyspenn fordi jeg har så mye angst i kroppen. Akkurat som en konstant alarm og på vakt.

Er dette normalt? Flere som kjenner seg igjen?

Anonymkode: b2b15...222

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det ingen som tåler over tid, viktig at du oppsøker lege. Har du høy puls? I så fall kan du få medisiner som roer pulsen og det kan hjelpe veldig på stresset.

Anonymkode: 10961...92e

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg klarer aldri å slappe av annet enn når jeg sover. Jeg må gå på sovepiller fordi ellers får jeg ikke sove.

Jeg er helt utslitt fordi går konstant i stress og på høygir unntatt når jeg sover. Jeg elsker å sove siden da slapper jeg endelig litt av. Kroppen er i høyspenn fordi jeg har så mye angst i kroppen. Akkurat som en konstant alarm og på vakt.

Er dette normalt? Flere som kjenner seg igjen?

Anonymkode: b2b15...222

Jepp har det akkurat likt og det er utmattende fordi jeg ikke finner konsentrasjon til noe lystbetont.  Alt er bare kaos og oppjaget i hodet og til slutt over eksekutive funksjoner og evnen til å gjøre ting, glede meg over ting eller puste normalt 

Skrevet

Adhd?

Anonymkode: 18f2a...5b9

• Liker 1
Skrevet

Kan være tegn på at man er på vei til å treffe den såkalte veggen. Ta en time til fastlegen. Da kan man få både en prat, kanskje litt fri og litt hjelp på veien med å komme seg ned på jorden igjen. 

Skrevet

Har det samme, bare kombinert med utmattelse. Det nærmeste jeg kommer er når jeg tillater meg selv å gi faen og ligge på sofaen under pleddet og hvile. 

Anonymkode: 1ef3e...f33

Skrevet

Uff. Prøv å finn glede i de små tingene? En god serie, en fritidsaktivitet, ta bilder? Se på kunst? Stå på snowboard? Stopp litt opp og vær litt til stede i ditt eget liv? Sett opp din egen liste over ting som gir deg energi? 

Anonymkode: ebcda...231

• Liker 1
Skrevet
Amistad skrev (2 minutter siden):

Kan være tegn på at man er på vei til å treffe den såkalte veggen. Ta en time til fastlegen. Da kan man få både en prat, kanskje litt fri og litt hjelp på veien med å komme seg ned på jorden igjen. 

Enig her, og vil råde ts til å eventuelt vente med psykiatrien

Skrevet

..vil legge til at grunnen til at jeg mener ts burde vente med psykiatrien er at det finnes som oftest helt naturlige årsaker til stress og at det kan behandles

Skrevet

Drikker du mye koffeinholdig drikke?

Anonymkode: a0b65...f3d

Skrevet

Jeg har også gått på sovemedisiner siden jeg var 13, og i mitt tilfelle må jeg nok gå på det livet ut. Men vanlig er det nok ikke. Ville bekymret meg mer for angsten du opplever enn sovepillene. Vil anta av søvn kommer lettere om du opplever mindre stress i hverdagen.

Anonymkode: dcbba...585

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Adhd?

Anonymkode: 18f2a...5b9

Det tenkte jeg og 

Anonymkode: 65261...67d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...