mariba Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Har noen erfaring og har lykkes med tetning?? Plages utrolig mye med mye og sterk tobakkslukt i stua som kommer fra en utett veg fra naboen nede. Tror vi. Mest sannsynlig mellom gulv-vegg-overgangen. Så må nok fjerne lista og tette. Men med hva?? Takk!
enkefru Skrevet 6. desember 2023 #2 Skrevet 6. desember 2023 Sjekk denne tråden her (ligger på neste side), der er nok noen tips & tricks
mariba Skrevet 6. desember 2023 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2023 Fjugur skrev (7 timer siden): Sjekk denne tråden her (ligger på neste side), der er nok noen tips & tricks Men jeg ser bare akryl som er nevnt der, og de hadde brukt mye uten hell. Hmm
mariba Skrevet 6. desember 2023 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2023 Hmmmmmm skrev (7 timer siden): Luktsperre maling kan kanskje hjelpe Men det holder vel ikke i sprekker bak listverk?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #6 Skrevet 6. desember 2023 mariba skrev (2 minutter siden): Men det holder vel ikke i sprekker bak listverk? Er det etasjeskiller i tre eller betong? Anonymkode: c9bd8...922
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #7 Skrevet 6. desember 2023 Usj, så guffent. Her røyker naboen utendørs, og det siver inn i ventilasjonen på vinduene i stua. De må faktisk stå åpne, om vi ikke vil ha fukt og dårlig luftkvalitet i huset. Jeg kan ikke tenke meg hvor ille det må være å få dette gjennom veggen. Jeg har ingen gode tips jeg vet kan fungere, men for meg er den type lukt (stank) såpass dominerende og fæl, migrenetriggende, at jeg ville revet hele veggen ned, fylt med ventilasjon, plast og alt som ville vært i en yttervegg og enda litt ekstra, fuga hele sulamitten igjen i kantene til plastduken dekka hver minste millimeter og var uten en eneste glipe. Så legge en ny vegg, male litt og få det koselig hjemme, forhåpentligvis uten mer stank. Jepp. Jeg ville vært desperat og brukt alt jeg kunne kommet på for å tette igjen. En real pottetett yttervegg mellom enhetene! Anonymkode: 96979...ab4 1
mariba Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 6.12.2023 den 13.43): Er det etasjeskiller i tre eller betong? Anonymkode: c9bd8...922 Tre
mariba Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 6.12.2023 den 14.26): Usj, så guffent. Her røyker naboen utendørs, og det siver inn i ventilasjonen på vinduene i stua. De må faktisk stå åpne, om vi ikke vil ha fukt og dårlig luftkvalitet i huset. Jeg kan ikke tenke meg hvor ille det må være å få dette gjennom veggen. Jeg har ingen gode tips jeg vet kan fungere, men for meg er den type lukt (stank) såpass dominerende og fæl, migrenetriggende, at jeg ville revet hele veggen ned, fylt med ventilasjon, plast og alt som ville vært i en yttervegg og enda litt ekstra, fuga hele sulamitten igjen i kantene til plastduken dekka hver minste millimeter og var uten en eneste glipe. Så legge en ny vegg, male litt og få det koselig hjemme, forhåpentligvis uten mer stank. Jepp. Jeg ville vært desperat og brukt alt jeg kunne kommet på for å tette igjen. En real pottetett yttervegg mellom enhetene! Anonymkode: 96979...ab4 Enig. Jeg bare håper det finnes håndtverker som klarer å få det 100%, og som kanskje har erfaring med det. Kan aldri i livet gjøre slikt selv.
Sinsen Skrevet 14. desember 2023 #10 Skrevet 14. desember 2023 Dette kan også skje om det er undertrykk i din leilighet, slik at luft suges inn gjennom det som er av utettheter osv. Forsøk å åpne flere ventiler, luftespalter osv. for å få nok tilluft. 1
mariba Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #11 Skrevet 14. desember 2023 Sinsen skrev (3 timer siden): Dette kan også skje om det er undertrykk i din leilighet, slik at luft suges inn gjennom det som er av utettheter osv. Forsøk å åpne flere ventiler, luftespalter osv. for å få nok tilluft. Er kun vinduer i denne gamle bygården. 😕 Forståe egentlig ikke hva undertrykk er jeg..
Sinsen Skrevet 15. desember 2023 #12 Skrevet 15. desember 2023 Jeg opplevde det samme i en gammel gård, der jeg hadde en kraftig vifte som alltid trakk luft ut på et bad. Det ble da lavere trykk inne i leiligheten, slik at luft ble trukket inn der det kunne. Om ikke alle luftespaltene over vinduene da var åpne, så sugdes også luft inn under lister via utettheter mellom leilighetene. Men om dette ikke er aktuelt i din leilighet må det vel tettes som du sier.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #13 Skrevet 15. desember 2023 mariba skrev (På 5.12.2023 den 23.07): Har noen erfaring og har lykkes med tetning?? Plages utrolig mye med mye og sterk tobakkslukt i stua som kommer fra en utett veg fra naboen nede. Tror vi. Mest sannsynlig mellom gulv-vegg-overgangen. Så må nok fjerne lista og tette. Men med hva?? Takk! Røyk stiger opp sammen med varmen og lufta, jeg ville snakka med handverker som kommer hjem og sjekker veggen, de kan måle hvor tett den er osv. Her jeg bor nå så hadde de over meg problemet med at de som bodde her røyka, det var en svak vegg som røyken sivet gjennom. De forsterket veggen og tettet den, og hadde ikke problemet etter det. Anonymkode: eccb9...7b5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #14 Skrevet 15. desember 2023 mariba skrev (På 5.12.2023 den 23.07): Har noen erfaring og har lykkes med tetning?? Plages utrolig mye med mye og sterk tobakkslukt i stua som kommer fra en utett veg fra naboen nede. Tror vi. Mest sannsynlig mellom gulv-vegg-overgangen. Så må nok fjerne lista og tette. Men med hva?? Takk! Røyken får du vekk med noe fuging. Det har jeg gjort selv. Men (og dette er umiddelbart mindre til bry men også mer til uro): dersom lukt kommer gjennom det som skal og bør være en brannvegg er din leilighet å ikke en fungerende egen branncelle. Og du deler branncellen din med en som røyker. Og ikke lite trolig også flere naboer. Be om at boligen blir sjekket mer grundig enn at en håndtverker går over for å tette for lukt. Du kan sitte på en brannfelle. Anonymkode: fd737...c66
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #15 Skrevet 15. desember 2023 mariba skrev (På 14.12.2023 den 8.57): Tre Da er du litt fucked. Tobakksrøyk trekker seg inn i alt av treverk. Anonymkode: c9bd8...922
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå