Gå til innhold

Har du laget en hjemmeside for noen før? Jeg har et par spørsmål:

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg skriver en del, og ei venninne ha spurt om jeg kan lage nettside til den nye bedriften hennes. 
Innhold og hva som er viktig å tenke på ift SEO, målgruppe osv., bør gå greit, men selve oppsettet (funksjoner, rullgardin, det grafiske osv.) aner jeg ingenting om. Jeg er egentlig ikke så teknisk anlagt. 

Finnes det maler? 
Og bør jeg «intervjue» henne? Siden bør jo gjøres personlig - hva som er visjonen og ikke minst relevant innhold ift. bedriften. 

Jeg googler og googler, men det meste som kommer opp handler om selve teksten. 

Takker så mye for svar🫶

Anonymkode: a4241...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres krevende ut 😅 Jeg har driftet hjemmeside, men da er det IT-folk/grafisk designer som har laget oppsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget noen hjemmesider for div. bedrifter. Har stort sett brukt Wordpress som base. Du kan finne mange steg for steg videoer på YouTube om hvordan du bygger en side. 

F.eks: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange hjemmesidetilbydere som tilbyr lagringsplass, domenenavn og verktøy for å lage nettsider som en komplett pakkeløsning. Man trenger nå sjelden noe kunnskap, for de finnes mange gode verktøy hvor du velger en mal og bare fyller inn med tekst og bilder og lager undersider etter behov. Med de fleste av disse verktøyene kan du lage lekre hjemmesider uten noen kunnskaper om koding av hjemmesider.

Her er noen som kan være aktuelle. Ellers kan du google "hjemmesidebygger" for å finne flere.

https://nettlageren.no/nettsidebyggere/
https://www.websiteplanet.com/nb/website-builders/

Endret av aksase
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bedrift er det? Tror det letteste er å bruke wordpress for generell side. Er det liksom bare en side for å selge hjemmelaget strikketøy så er det enkere å bruke wordpress, men hvis du skal igang med noe booking, selge tjenester å ha en kundeportifolio integrert i siden så trenger du noen som kan både frontend og backend. Hvis du vil, send meg pm med hva siden skal inneholde så kan jeg se om jeg kan hjelpe dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidsfordriv2023
18 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! 

Jeg skriver en del, og ei venninne ha spurt om jeg kan lage nettside til den nye bedriften hennes. 
Innhold og hva som er viktig å tenke på ift SEO, målgruppe osv., bør gå greit, men selve oppsettet (funksjoner, rullgardin, det grafiske osv.) aner jeg ingenting om. Jeg er egentlig ikke så teknisk anlagt. 

Finnes det maler? 
Og bør jeg «intervjue» henne? Siden bør jo gjøres personlig - hva som er visjonen og ikke minst relevant innhold ift. bedriften. 

Jeg googler og googler, men det meste som kommer opp handler om selve teksten. 

Takker så mye for svar🫶

Bruk wix.com. Veldig lettvint. Sett bilde her, text der, rullegrfin her, meny der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa Dartle skrev (6 timer siden):

Synes det høres krevende ut 😅 Jeg har driftet hjemmeside, men da er det IT-folk/grafisk designer som har laget oppsettet.

Ja, det tar nok litt tid 😜

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowe skrev (6 timer siden):

Jeg har laget noen hjemmesider for div. bedrifter. Har stort sett brukt Wordpress som base. Du kan finne mange steg for steg videoer på YouTube om hvordan du bygger en side. 

F.eks: 

Tusen takk! You tube har ikke slått meg som oppslagsverk, engang 🤦‍♀️😅

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tidsfordriv2023 skrev (1 minutt siden):

Bruk wix.com. Veldig lettvint. Sett bilde her, text der, rullegrfin her, meny der. 

Takker 😊😊

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kulis skrev (4 minutter siden):

Hva slags bedrift er det? Tror det letteste er å bruke wordpress for generell side. Er det liksom bare en side for å selge hjemmelaget strikketøy så er det enkere å bruke wordpress, men hvis du skal igang med noe booking, selge tjenester å ha en kundeportifolio integrert i siden så trenger du noen som kan både frontend og backend. Hvis du vil, send meg pm med hva siden skal inneholde så kan jeg se om jeg kan hjelpe dere.

Hun er interiørdesigner, og skal selge tjenester og kurs 👍

Ta 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aksase skrev (6 timer siden):

Det er mange hjemmesidetilbydere som tilbyr lagringsplass, domenenavn og verktøy for å lage nettsider som en komplett pakkeløsning. Man trenger nå sjelden noe kunnskap, for de finnes mange gode verktøy hvor du velger en mal og bare fyller inn med tekst og bilder og lager undersider etter behov. Med de fleste av disse verktøyene kan du lage lekre hjemmesider uten noen kunnskaper om koding av hjemmesider.

Her er noen som kan være aktuelle. Ellers kan du google "hjemmesidebygger" for å finne flere.

https://nettlageren.no/nettsidebyggere/
https://www.websiteplanet.com/nb/website-builders/

Tusen takk! 😊

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...