AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Hei!☺️ Jeg booket i dag hotellovernatting på hotell i Nice i desember. Jeg bestilte fra hotellets offisielle nettside og booket via dere bookingportal. Tenkte dette var det tryggeste. De ønsket kortopplysninger (kortnr, cvc, navn og utløpsdato) for å sikre bookingen, og dette måtte oppgis for å bekrefte bookingen. Jeg ble ikke trukket for noe og det står i vilkårene at man betaler ved ankomst. Det er avbestillingsmulighet inntil avreise. Rett etter at jeg gikk gjennom med bookingen fikk jeg "confirmation" e-post fra hotellet om at bookingen var bekreftet med referansenummer. Da tenkte jeg alt var i orden. Ca. halvtime etter dette fikk jeg en ny mail fra hotellet om at "preauthorization was refused on your card", og at jeg skulle sjekke at alt var i orden med kortet. De holdt av bookingen i 24 t inntil de hørte fra meg med "oppdaterte modifiserte kortopplysninger på gyldig kort". Jeg har visakort som er gyldig, har godt over dekning for summen, ingen restriksjoner eller blokkeringer for internasjonal handel på kortet. Jeg sjekket også i dag med banken min rett etter dette, som bekreftet at alt var i orden med kortet og at jeg skulle be dem forsøke å preauthorize det igjen. Jeg har sendt dem ny mail om at alt er i orden med kortet mitt, og at jeg også har sjekket det med banken og bedt dem om å forsøke det igjen. Jeg vet at man ikke skal gi kortopplysninger/sensitiv info på mail eller telefon, så har ingen planer om dette, da jeg allerede skrev dette online ved booking på nettsiden deres. Har dere opplevd dette? 🤔Hva skal jeg gjøre? Jeg har sendt mail til dem og gitt beskjed om at alt er i orden med kortet, og tenkte å ringe dem i morgen hvis jeg ikke hører fra dem tidlig. Jeg sjekket nettsiden og den er trygg (sjekket på en side for trygge linker), hotellet er på alle store hotellbookingsider (hotels.com, booking,com, trivago osv), så forstår ikke helt hvorfor dette skjedde. Takker for hjelp og råd! Anonymkode: 8cf65...ead
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Skrevet 6. desember 2023 Har ikke opplevd denne typen problem, nei. Men, en god regel er å alltid bruke kredittkort til denne typen betalinger. Hva med å bestille samme hotell, bare via Hotels.com? Kanseller den du har direkte med hotellet. Anonymkode: 8a55c...81c 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke opplevd denne typen problem, nei. Men, en god regel er å alltid bruke kredittkort til denne typen betalinger. Hva med å bestille samme hotell, bare via Hotels.com? Kanseller den du har direkte med hotellet. Anonymkode: 8a55c...81c Det er et vanlig visakort som er knyttet opp til brukskontoen min, er ikke det det samme? Har bare det kortet. Har alltid brukt den før til bookinger i utlandet vanligvis via booking.com osv. Det er rimeligst å bestille det via hotellet direkte, dyrere på booking.com/hotels.com, derfor jeg gjorde det. Anonymkode: 8cf65...ead
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #4 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er et vanlig visakort som er knyttet opp til brukskontoen min, er ikke det det samme? Har bare det kortet. Har alltid brukt den før til bookinger i utlandet vanligvis via booking.com osv. Det er rimeligst å bestille det via hotellet direkte, dyrere på booking.com/hotels.com, derfor jeg gjorde det. Anonymkode: 8cf65...ead Jeg fikk svar på e-post nå om at de byttet authorizationsystem i 2021 og har hatt problemer noen ganger med bl.a. norske kort. De ga meg et alternativ om at de kan sende ny secure link for å betale for den første natten nå, og deretter resten der ved ankomst. Er dette trygt? Anonymkode: 8cf65...ead
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 Aldri bruke vanlig Visakort til sånt. Det er det flere grunner til. Skaff deg et kredittkort, om så med en veldig lav grense. Anonymkode: edc09...ba6 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #6 Skrevet 8. desember 2023 Det skal jeg gjøre, har søkt om kort. Men rekker ikke å få det før denne bestillingen. Har noen av der vært borti «secure link» for transaksjon i utlandet? Hotellet skal sende meg det for å betale/garantere for første natten. Har mailvekslet med dem, de svarer høflig om litt tregt. Anonymkode: 8cf65...ead 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå