AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Jeg fikk en ny kollega for et par mnd siden, og jeg er så sykt betatt. Leter etter unnskyldninger for å kunne snakke med han i arbeidstiden.. Vi samarbeider vanligvis ikke i arbeidet og sitter i forskjellige etasjer. Vi er begge i starten av 40 årene med barn på hver vår side. Begge single. Han er skikkelig min type, snill, rolig og seriøs person. Jeg er ikke så god til å flørte/vise interesse. Og dette er ekstra sensitivt for jeg liker jobben min og vil ikke at ting skal bli kleint. Jeg har inntrykk av at han liker meg litt, men vet ikke om han er interessert i noe med meg. Har noen tips til hvordan komme nærmere han? Få mer privat kontakt. Jeg forsøkte å finne han på snap, men fant han ikke. Jeg har så lyst til å spørre om vi skal finne på noe en dag, men jeg tør ikke. Anonymkode: a8318...ef5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 Kjenner meg svært igjen i dette. Anonymkode: 2a34f...408
LadeJarl Skrevet 5. desember 2023 #3 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg fikk en ny kollega for et par mnd siden, og jeg er så sykt betatt. Leter etter unnskyldninger for å kunne snakke med han i arbeidstiden.. Vi samarbeider vanligvis ikke i arbeidet og sitter i forskjellige etasjer. Vi er begge i starten av 40 årene med barn på hver vår side. Begge single. Han er skikkelig min type, snill, rolig og seriøs person. Jeg er ikke så god til å flørte/vise interesse. Og dette er ekstra sensitivt for jeg liker jobben min og vil ikke at ting skal bli kleint. Jeg har inntrykk av at han liker meg litt, men vet ikke om han er interessert i noe med meg. Har noen tips til hvordan komme nærmere han? Få mer privat kontakt. Jeg forsøkte å finne han på snap, men fant han ikke. Jeg har så lyst til å spørre om vi skal finne på noe en dag, men jeg tør ikke. Anonymkode: a8318...ef5 Dere er begge single..hva er det verste som kan skje om du spør og han sier nei? 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Skrevet 5. desember 2023 LadeJarl skrev (4 minutter siden): Dere er begge single..hva er det verste som kan skje om du spør og han sier nei? At vi fortsatt må jobbe sammen. Vi er bare 20+ ansatte så selv om vi ikke gjør oppgaver sammen så ses vi hver dag. Det ville bare føltes veldig pinlig for meg. Jeg tror han er respektfull nok slik at han ikke ville delt det med andre, men vet ikke det sikkert. Jeg vet ikke om han er åpen for å date noen på jobben heller. Han tar jobben sin seriøst, er fortsatt ny, og er nok opptatt av å vise at han "fortjener" en ansvars stilling han har fått. Anonymkode: a8318...ef5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Skrevet 5. desember 2023 Dette er vanskelig. Er selv i en lignende situasjon.Er en mann og liker en kvinnelig kollega. Ønsker ikke ødelegge på jobben, så bare småprater med henne. Jeg tror det er det beste. Småprate. Anonymkode: b70f8...f81
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): At vi fortsatt må jobbe sammen. Vi er bare 20+ ansatte så selv om vi ikke gjør oppgaver sammen så ses vi hver dag. Det ville bare føltes veldig pinlig for meg. Jeg tror han er respektfull nok slik at han ikke ville delt det med andre, men vet ikke det sikkert. Jeg vet ikke om han er åpen for å date noen på jobben heller. Han tar jobben sin seriøst, er fortsatt ny, og er nok opptatt av å vise at han "fortjener" en ansvars stilling han har fått. Anonymkode: a8318...ef5 Du burde tenke litt lenger, hva hvis dere involverer dere og det går til helvete? Det er såppass liten bedrift at det fort kan bli passe kleint, og ubehagelig. Anonymkode: e0022...7f9 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #7 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er vanskelig. Er selv i en lignende situasjon.Er en mann og liker en kvinnelig kollega. Ønsker ikke ødelegge på jobben, så bare småprater med henne. Jeg tror det er det beste. Småprate. Anonymkode: b70f8...f81 Jeg satt i 5-10 min i dag og lette etter noe reelt jeg kunne ta opp med han i stad for å få 5 min med han 🤣 Jeg har tenkt jeg må være tålmodig og se om det utvikler seg naturlig, men det er absolutt ikke lett. Anonymkode: a8318...ef5 2
LadeJarl Skrevet 5. desember 2023 #8 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At vi fortsatt må jobbe sammen. Vi er bare 20+ ansatte så selv om vi ikke gjør oppgaver sammen så ses vi hver dag. Det ville bare føltes veldig pinlig for meg. Jeg tror han er respektfull nok slik at han ikke ville delt det med andre, men vet ikke det sikkert. Jeg vet ikke om han er åpen for å date noen på jobben heller. Han tar jobben sin seriøst, er fortsatt ny, og er nok opptatt av å vise at han "fortjener" en ansvars stilling han har fått. Anonymkode: a8318...ef5 Jeg visste jo hva du ville svare..og den biten med at det ville bli veldig pinlig for deg ved et evt. avslag...? Hvorfor i allverden ville det blitt pinlig?... Hadde jeg hørt at du spurte om en date med noen på jobben hadde jeg tenkt at det kanskje ikke var kjempelurt...hvis dere ble kjærester og det senere ble brudd...?.. Men jeg hadde også tenkt at du var en tøff herlig jente som gikk etter den du ville ha.! Det finnes ikke kleint å få nei, det handler bare om livssituasjon og preferanser...Din part i det er at du hadde baller til å spørre..og det gjør at jeg respekterer deg..hverken mer eller mindre.. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du burde tenke litt lenger, hva hvis dere involverer dere og det går til helvete? Det er såppass liten bedrift at det fort kan bli passe kleint, og ubehagelig. Anonymkode: e0022...7f9 Om det går til helvete er jeg åpen for å bytte jobb. Jeg er kresen og jeg kan ikke huske sist gang jeg likte noen så godt. For meg er det viktigere å finne "the one". Jobb bytter man etterhvert ofte. Anonymkode: a8318...ef5 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #10 Skrevet 5. desember 2023 LadeJarl skrev (2 minutter siden): Jeg visste jo hva du ville svare..og den biten med at det ville bli veldig pinlig for deg ved et evt. avslag...? Hvorfor i allverden ville det blitt pinlig?... Hadde jeg hørt at du spurte om en date med noen på jobben hadde jeg tenkt at det kanskje ikke var kjempelurt...hvis dere ble kjærester og det senere ble brudd...?.. Men jeg hadde også tenkt at du var en tøff herlig jente som gikk etter den du ville ha.! Det finnes ikke kleint å få nei, det handler bare om livssituasjon og preferanser...Din part i det er at du hadde baller til å spørre..og det gjør at jeg respekterer deg..hverken mer eller mindre.. Men hvis hun spør ham og får konkret svar, og noe å forholde seg til, hva skal hun da obsess over? Anonymkode: 74412...1d8
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #11 Skrevet 5. desember 2023 Man vet som regel når menn er interessert - og interessert tilbake. Dersom han aldri har gitt noe tegn, da ville ikke jeg prøvd overhode. Anonymkode: 756c4...4e2 1
RC Skrevet 5. desember 2023 #12 Skrevet 5. desember 2023 Kan du invitere han og noen andre kollegaer til lønningspils eller en eller annen liten samling? Da får dere sjansen til å møtes utenfor jobb og kanskje snakket litt mer sammen? Går det bra vil det være lettere å ta initiativ til en date etterpå. Eller kanskje han til og med spør deg først? 1 1
LadeJarl Skrevet 5. desember 2023 #13 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om det går til helvete er jeg åpen for å bytte jobb. Jeg er kresen og jeg kan ikke huske sist gang jeg likte noen så godt. For meg er det viktigere å finne "the one". Jobb bytter man etterhvert ofte. Anonymkode: a8318...ef5 Da er jo regnestykket kjempeenkelt!..😂.. Du har litt å tape..og Alt å vinne! Her er det bare å go for it..Ikke bestem deg for akkurat når du skal spørre..blir lett kleint..Vent på riktig anledning...men ikke nøl heller.. når han er innen rekkevidde finner du fram din indre løvinne og hopper! Så poster du tilbake og forteller meg hvordan det gikk... 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #14 Skrevet 5. desember 2023 LadeJarl skrev (35 minutter siden): Da er jo regnestykket kjempeenkelt!..😂.. Du har litt å tape..og Alt å vinne! Her er det bare å go for it..Ikke bestem deg for akkurat når du skal spørre..blir lett kleint..Vent på riktig anledning...men ikke nøl heller.. når han er innen rekkevidde finner du fram din indre løvinne og hopper! Så poster du tilbake og forteller meg hvordan det gikk... Så snill og støttende du er! 😊👏 Anonymkode: 0df59...d79 1
LadeJarl Skrevet 5. desember 2023 #15 Skrevet 5. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så snill og støttende du er! 😊👏 Anonymkode: 0df59...d79 Jo takk 😊..ingen grunn til noe annet. 🌹 Endret 5. desember 2023 av LadeJarl 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #16 Skrevet 6. desember 2023 LadeJarl skrev (9 timer siden): Da er jo regnestykket kjempeenkelt!..😂.. Du har litt å tape..og Alt å vinne! Her er det bare å go for it..Ikke bestem deg for akkurat når du skal spørre..blir lett kleint..Vent på riktig anledning...men ikke nøl heller.. når han er innen rekkevidde finner du fram din indre løvinne og hopper! Så poster du tilbake og forteller meg hvordan det gikk... Det er sant😊. Takk for råd! Skal finne rett anledning for å spørre han så får det gå som det går 😅 Anonymkode: a8318...ef5
LadeJarl Skrevet 6. desember 2023 #17 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er sant😊. Takk for råd! Skal finne rett anledning for å spørre han så får det gå som det går 😅 Anonymkode: a8318...ef5 Alle kvinner skulle vært som deg!..lykke til da..
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #18 Skrevet 6. desember 2023 Hva med å se på det litt annerledes, TS? Han er ny, og du kjenner han ikke så godt ennå. Hva men å tenke at som kollega har du mulighet til å bli godt kjent med han FØR du vurderer å gå noe videre? Tenk litt på hvor ofte man begynner å date noen, men så finner man ut i løpet av de første måndene at man egentlig ikke var så god match likevel, og det blir slutt. Nå kan du bli godt kjent med han, og bygge et forhold basert på vennskap. Så kan du alltids ved en sosial anledning få sjekket ut om det er noe mer interesse der. OM dere begge er interessert så vil nok det skje helt av seg selv tenker jeg. istedet for at du pusher noe nå så tidlig før du virkelig kjenner han, som kan bli kleint senere... Du kan komme til å angre veldig på det om han viser seg å være annerledes enn du tror. Og alle er litt annerledes enn det de viser tidlig i et bekjentskap. Anonymkode: 3888b...32d 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #19 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med å se på det litt annerledes, TS? Han er ny, og du kjenner han ikke så godt ennå. Hva men å tenke at som kollega har du mulighet til å bli godt kjent med han FØR du vurderer å gå noe videre? Tenk litt på hvor ofte man begynner å date noen, men så finner man ut i løpet av de første måndene at man egentlig ikke var så god match likevel, og det blir slutt. Nå kan du bli godt kjent med han, og bygge et forhold basert på vennskap. Så kan du alltids ved en sosial anledning få sjekket ut om det er noe mer interesse der. OM dere begge er interessert så vil nok det skje helt av seg selv tenker jeg. istedet for at du pusher noe nå så tidlig før du virkelig kjenner han, som kan bli kleint senere... Du kan komme til å angre veldig på det om han viser seg å være annerledes enn du tror. Og alle er litt annerledes enn det de viser tidlig i et bekjentskap. Anonymkode: 3888b...32d Det er et veldig godt poeng! Det var min opprinnelige tanke. Jeg er bare utålmodig 😅 Anonymkode: a8318...ef5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #20 Skrevet 6. desember 2023 Skjerp deg, du blander ikke inn slike ting i arbeidslivet. Dette blir håpløst både for deg og dine andre kollegaer. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er et veldig godt poeng! Det var min opprinnelige tanke. Jeg er bare utålmodig 😅 Anonymkode: a8318...ef5 Utålmodig og klønete. Dårlig sosiale evner å rote til arbeidslivet på denne måten, du er nok blitt veldig blind utfra hva du skriver. Slik er det alltid i starten...forhold tar slutt. Nesten alltid, så skal dere jobbe sammen etterpå. Tenk på det du! Anonymkode: ebfb8...6ac 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå