AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Jeg er førstegangsgravid og vet ikke helt hvordan ting skal kjennes ut. Vanligvis kjenner jeg spark og dult ut på sidene både mot høyre og venstre, men nå i dag har jeg kjent masse «nedover». Litt vanskelig å forklare, men det kommer som litt sånne spark som jeg kjenner på en måte nedover mot livmorshalsen og rompa(?), mer konkret rompehullet 🙈😂 Veldig merkelig følelse… noen som vet hva dette er? Er det bare baby som sparker kraftig nedover eller er det det som er nedpress? Er i uke 23.. Anonymkode: 7af9a...28b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Skrevet 6. desember 2023 Er nok ikke nedpress. Er vel mer at babyen har snudd på seg, den har masse plass 😊 Anonymkode: 4725f...de1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Skrevet 6. desember 2023 Er nok babyen som sparker nedover og treffer diverse nerver nedi der🙊 Skjer her også av og til, veldig merkelig følelse. Synes for øvrig kynnere kan gi en følelse av nedpress av og til, men det er heller ikke nedpress😊 Anonymkode: d48d6...c8f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 Velkommen til deilige «babyen sparker nedover» Plutselig kjennes det ut som om du må tisse på deg også i et øyeblikk for babyen sparker i blære. Noen ganger som om man har brukket halebeinet. Men litt nedpress er også vanlig, babyen vokser og det blir tyngre. Hvis jeg skulle forklart forskjell på spark og nedpress, er at nedpress er konstant følelse, som om nesten babyen skal falle ut. Anonymkode: f06a2...db7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Velkommen til deilige «babyen sparker nedover» Plutselig kjennes det ut som om du må tisse på deg også i et øyeblikk for babyen sparker i blære. Noen ganger som om man har brukket halebeinet. Men litt nedpress er også vanlig, babyen vokser og det blir tyngre. Hvis jeg skulle forklart forskjell på spark og nedpress, er at nedpress er konstant følelse, som om nesten babyen skal falle ut. Anonymkode: f06a2...db7 Okei, takk🤍 det var litt mer avklarende😂 da er det nok ikke nedpress, for det kommer i sånne «dult». Men det er en sjukt merkelig følelse! Anonymkode: 7af9a...28b
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Okei, takk🤍 det var litt mer avklarende😂 da er det nok ikke nedpress, for det kommer i sånne «dult». Men det er en sjukt merkelig følelse! Anonymkode: 7af9a...28b Det kan være merkelig, ekkelt, ubehagelig, vondt (!) og slitsomt. De blir fort sterkere, og sparkene kan bli mye hardere også. Jeg er i uke 31, ikke første gang jeg er gravid, og jeg syns det er kanskje like rart og merkelig med alt, og ingenting er likt i svangerskapene! Sist uke føltes det ut som om jeg hadde brukket halebeinet i tre dager for babyen lå og presset konstant ned i rumpa. En ting jeg ikke visste, som venninner har fortalt, er at noen av dem hadde rier i rumpa, ikke i magen! Så jeg tror det er ganske vanlig å kjenne ting litt overalt Anonymkode: f06a2...db7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Velkommen til deilige «babyen sparker nedover» Plutselig kjennes det ut som om du må tisse på deg også i et øyeblikk for babyen sparker i blære. Noen ganger som om man har brukket halebeinet. Men litt nedpress er også vanlig, babyen vokser og det blir tyngre. Hvis jeg skulle forklart forskjell på spark og nedpress, er at nedpress er konstant følelse, som om nesten babyen skal falle ut. Anonymkode: f06a2...db7 Falle ut ja, beste beskrivelsen på det. Jeg følte av og til at jeg helst skulle gått med kryssede bein fordi det var så ekkelt å kjenne på at hun lå så langt ned og presset 🙈 fyfader Anonymkode: 4725f...de1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå