Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble utsatt for en yrkesskade, var sykemeldt lenge pga skaden, og har presset meg selv i full jobb etterpå, fordi det er jo grusomt å ikke jobbe. Nav sa jeg skulle søke aap, og så leser jeg at jeg som har yrkesskade kan jobbe 70% uten å miste aap. Er det sånn at man blir trukket i dagslyset som sykemeldt/arbeidsledig?

Anonymkode: eedd9...8e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ?

Anonymkode: 6afcb...dcd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det sånn at man blir trukket i dagslyset som sykemeldt/arbeidsledig?

Regner med at autokorrektur har slått til her? Hvis du oppklarer hva du mente å spørre om får du kanskje noen svar.

Anonymkode: c598d...4f0

Skrevet

Om du kan jobbe 70 prosent for du ikke aap. Din arbeidsevne må være nedsatt 50 prosent eller mer for å få aap

Skrevet
Sofakona skrev (På 5.12.2023 den 21.55):

Om du kan jobbe 70 prosent for du ikke aap. Din arbeidsevne må være nedsatt 50 prosent eller mer for å få aap

Det er annen regel for de med yrkesskade

• Nyttig 1
Skrevet

Her leser du om yrkesskade:

https://www.nav.no/yrkesskade

Du kan ikke kreve hvem som helst for dette, du må finne rett person, virksomhet. 

Arbeidsavklaringspenger er en annen ordning, der visse vilkår skal være oppfylt, basert på legeerklæring, egenerklæring, historikk og øvrige uttalelser i saken.

Skrevet
Hoia skrev (1 time siden):

Her leser du om yrkesskade:

https://www.nav.no/yrkesskade

Du kan ikke kreve hvem som helst for dette, du må finne rett person, virksomhet. 

Arbeidsavklaringspenger er en annen ordning, der visse vilkår skal være oppfylt, basert på legeerklæring, egenerklæring, historikk og øvrige uttalelser i saken.

Jeg har en yrkesskade, den er godkjent i nav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...