AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #21 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor skulle jeg ikke ha noe valg? Jeg tenker at det eneste rimelige alternativet er at de leier en annen tilsvarende leilighet til meg. ts Anonymkode: 45ab5...eeb Høres totalt urimelig ut. Da hadde jeg aldri våget å leie ut om det skulle være sånn. Anonymkode: be135...ef4 14 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #22 Skrevet 5. desember 2023 emdes skrev (Akkurat nå): Høres jo ut som om det er noe som har oppstått spontant. Ting skjer, enten man eier eller leier. Det er vel ikke utleiers feil heller. Poenget er at det må bli fiksa. Jeg driter i om det er deres feil eller ikke. Jeg leier en hybel med et bad. Det er uakseptabelt for meg å flytte på dagen, eller godta utedo i 6 uker midt på vinteren. Selvsagt må det bli fikset, men da mener jeg de må leie tilsvarende til meg. ts Anonymkode: 45ab5...eeb 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #23 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo leie selv for husleia du sparer? Forsikringen har en egenandel fant jeg ut da jeg fikk skade, så jeg holdt ut uten varmtvann en lang periode (hadde do da). Anonymkode: dfaf6...cc1 Jeg burde jo både kunne go gratis OG med et bad når de tvinger meg til å flytte på dagen. ts Anonymkode: 45ab5...eeb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #24 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg driter i om det er deres feil eller ikke. Jeg leier en hybel med et bad. Det er uakseptabelt for meg å flytte på dagen, eller godta utedo i 6 uker midt på vinteren. Selvsagt må det bli fikset, men da mener jeg de må leie tilsvarende til meg. ts Anonymkode: 45ab5...eeb Ett fett hva du mener vel, har du ikke det juridiske på plass, så kommer du ikke langt. Så hotell kan du nok se langt etter ja Anonymkode: 75753...ddf 16 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #25 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg burde jo både kunne go gratis OG med et bad når de tvinger meg til å flytte på dagen. ts Anonymkode: 45ab5...eeb Ingen tvinger deg Du vil på hotell? Anonymkode: 75753...ddf
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #26 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen tvinger deg Du vil på hotell? Anonymkode: 75753...ddf Jeg blir jo tvunget ut når jeg ikke har noe bad. Ja, hotell, eller tilsvarende hybel i nærheten. Anonymkode: 45ab5...eeb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #27 Skrevet 5. desember 2023 Hva hadde du gjort hvis du eide huset da? hvem skulle betalt for deg på hotell eller annen leilighet da? Mange må renovere bad mens de bor midt oppi det.... Og uventede skader kan forekomme. Anonymkode: dcaa0...b20 10 2
Luckiness Skrevet 5. desember 2023 #28 Skrevet 5. desember 2023 Hadde sagt ja til festivaldo. Men hadde bedt om en avtale hvor det også er planlagt løsninger dersom renoveringen varer utover 6 uker. At du feks ikke betaler full leie for de resterende ukene. Ville også hatt med i avtalen hvordan det gjøres dersom vannet stenges i perioder. Du må jo nesten ha tilgang til vann for oppvask, lett kroppsvask, drikke, til rengjøring. Det er sikkert garderobe med dusj der du studerer. Og om ikke trener du vel kanskje på et senter eller har tilgang til et svømmeanlegg. Be evt utleier dekke svømmehall to ganger i uken eller to mnd på treningssenter uten bindingstid. Så får du fysisk aktivitet på kjøpet før dusjingen. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #29 Skrevet 5. desember 2023 Jeg hadde forstått tonen din dersom utleier mente du skulle betale leie og ha utedo, men du har altså tilbud om å bo gratis, så du fremstår helt urimelig. Du får flytte ut og leie en annen leilighet selv. Siden du mener utleier burde skaffe dette til deg, må jo du klare det selv også? Anonymkode: 03fd2...3dc 22 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #30 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg burde jo både kunne go gratis OG med et bad når de tvinger meg til å flytte på dagen. ts Anonymkode: 45ab5...eeb Helt seriøst?, forventer du at utleieren skal finne en annen leilighet til deg OG betale for den?. Når utleieren tilbyr deg å bo gratis pluss at det ordnes med midlertidige fasiliteter, eller at du kan avslutte kontrakten uten oppsigelsestid så strekker han seg langt over kravene i Husleieloven. Hadde det vært en dust så hadde han bare tilbudt en reduksjon i leien pluss midlertidige fasiliteter. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-03-26-17 Anonymkode: a6825...788 21 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #31 Skrevet 5. desember 2023 Det er -16 på dagtid hos meg i skyggen her nå, fuktig og kaldt, tror den utedassen hadde fryst sønder og sammen eller jeg på den.... er det ok temperatur hos deg hadde jeg vurdert det da Anonymkode: 2c337...bd5 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #32 Skrevet 5. desember 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror ikke det er varme der. Det er sånn midlertidig blå plastboks av en utedo, slik som man finner i parker og på festivaler. De kunne ikke fikse dusj sa de. ts Anonymkode: 45ab5...eeb Jada, det er slike blå plastbokser de hadde ute i hagen. Bare å kreve en med varme. Hvorfor kunne de ikke fikse dusj? Men du kan jo dusje på trening, evnt jobb. Anonymkode: d7a72...edc
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #33 Skrevet 5. desember 2023 Det finnes vinterisolert festivaltoalett, så du fryser ikke rassen av deg. Så får du kjøpe deg vaskefat og ta etasjevask de dagene du ikke kan dusje på f.eks treningsstudio. Anonymkode: 87baf...b5d 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #35 Skrevet 5. desember 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg driter i om det er deres feil eller ikke. Jeg leier en hybel med et bad. Det er uakseptabelt for meg å flytte på dagen, eller godta utedo i 6 uker midt på vinteren. Selvsagt må det bli fikset, men da mener jeg de må leie tilsvarende til meg. ts Anonymkode: 45ab5...eeb Du kan jo mene akkurat hva du vil. Dine rettigheter her er avslag i leien. Og det har du jo fått til de grader. Merk deg at utleier her er i sin fulle rett til å avslutte leieforholdet dersom boligen krever renovering. Så jeg ville gått litt forsiktig frem her om du ikke ønsker å bli kastet ut. Hilsen utleier. Anonymkode: 00bde...641 15 1
Tipaa Skrevet 5. desember 2023 #36 Skrevet 5. desember 2023 Hadde sagt ja til avtalen om gratis leie så lenge oppussingen foregår, samt at han dekket tilgang til treningssenter/svømmehall etc med tilgang til dusj. Nå er det jo snart jul å, skal du ikke være litt hos familien ? Og så hadde jeg seriøst bare pisset på en potte, spesielt på natta 😂Hvordan tror du de gjorde det i gamle dager liksom😂 10 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #37 Skrevet 5. desember 2023 Jeg anbefaler deg å ringe leieboerforeningen. Så får du svar du vet er rett (og ganske like de du får her) Anonymkode: 81694...558 2
Gjest Spade Skrevet 5. desember 2023 #38 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Og utleier betalte hotellet? ts Anonymkode: 45ab5...eeb Nei, ditt forsikringsselskap
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #39 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg tror ikke det er varme der. Det er sånn midlertidig blå plastboks av en utedo, slik som man finner i parker og på festivaler. De kunne ikke fikse dusj sa de. ts Anonymkode: 45ab5...eeb Tror ikke det fungerer i denne temperaturen uten at det er varme der. Hadde vært så glad for å bo gratis seks uker da jeg var student, så verdt det å dusje hos en venn den tiden Anonymkode: 2d487...50a 7 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #40 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er -16 på dagtid hos meg i skyggen her nå, fuktig og kaldt, tror den utedassen hadde fryst sønder og sammen eller jeg på den.... er det ok temperatur hos deg hadde jeg vurdert det da Anonymkode: 2c337...bd5 Er i Oslo, så nei, ikke ok temperatur. Drittkaldt! ts Anonymkode: 45ab5...eeb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå