AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Badet i hybelen jeg leier er ødelagt og kan ikke brukes. Husutleier sier at jeg kan velge mellom å flytte ut med en gang, eller at han setter opp en type festivaldo i bakhagen, og at jeg ikke betaler leie i de 6 ukene det tar å bygge nytt bad. Er dette lovlig? Jeg kan hverken flytte ut med en gang, eller bo med utedo og uten dusj i desember. Burde ikke husutleier betale for et annet sted å bo for meg? Anonymkode: 45ab5...eeb
Daisy-love Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 (endret) Er du student? Sjekk med studentskipnaden om de kan hjelpe deg. Ikke bare med bolig, men også med rådgivning. Ellers eller uansett: meld deg inn i leieboerforeningen. Jeg håper virkelig ikke dette her er lov, men de kan mer om det. Edit: jeg vet når de pusser opp i blokk så må de ofte akseptere sånn som dette, men da er det planlagt da. Jeg hadde ikke orket å bo i sånt kaos med do i hagen, men hadde vel fått det til om jeg måtte, men helst ikke. Endret 5. desember 2023 av Daisy-love 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Skrevet 5. desember 2023 Synes det høres ut som rimlig løsninger. Enten å fristilles eller bo gratis. Anonymkode: c0074...b5a 28 3
Lt.Dan Skrevet 5. desember 2023 #4 Skrevet 5. desember 2023 Pokker også, glad jeg ikke leier ut til deg...han tilbyr deg å bo gratis mot at du gjør ditt fornødende i en provisorisk utedo og ordner sanitære gjøremål en annen plass, og du klager. Hadde lett hutra meg gjennom de 6 ukene og dusja på et treningssenter til en tusenlapp/mnd. Og hva har skjedd med dassen, siden det er helt umulig å bruke? 16 7
Gjest Rosa Limonade Skrevet 5. desember 2023 #5 Skrevet 5. desember 2023 Lt.Dan skrev (1 minutt siden): Pokker også, glad jeg ikke leier ut til deg...han tilbyr deg å bo gratis mot at du gjør ditt fornødende i en provisorisk utedo og ordner sanitære gjøremål en annen plass, og du klager. Hadde lett hutra meg gjennom de 6 ukene og dusja på et treningssenter til en tusenlapp/mnd. Og hva har skjedd med dassen, siden det er helt umulig å bruke? Hadde kanskje vært greit å fått dette klart på forhånd? Jeg hadde ikke syntes det hadde vært fett å bruke utedo i seks av de kaldeste ukene i Norge.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 Lt.Dan skrev (2 minutter siden): Pokker også, glad jeg ikke leier ut til deg...han tilbyr deg å bo gratis mot at du gjør ditt fornødende i en provisorisk utedo og ordner sanitære gjøremål en annen plass, og du klager. Hadde lett hutra meg gjennom de 6 ukene og dusja på et treningssenter til en tusenlapp/mnd. Og hva har skjedd med dassen, siden det er helt umulig å bruke? Hele badet må totalrenoveres. De sa det kanskje var mulig å bruke doen (som da vil befinne seg midt i en byggeplass) deler av tiden, men ikke alltid. altså jeg leide en hybel med et bad. Er vel ikke min feil at dette badet nå er ødelagt. Det er jo det jeg betaler for å slippe å forholde meg til når jeg leier? ts Anonymkode: 45ab5...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #7 Skrevet 5. desember 2023 Der jeg jobbet som BPA i fjor vinter var det riving og bygging av nytt bad, var utedo og utedusj i mange uker i den kaldeste tiden. Gikk helt fint å gå på do der, det er jo varme i den. Du kan jo si du vil ha dusj og, det er varme i sånn utedusj og. Anonymkode: d7a72...edc 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #8 Skrevet 5. desember 2023 Det er lovlig ja Anonymkode: be032...66f 8
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Der jeg jobbet som BPA i fjor vinter var det riving og bygging av nytt bad, var utedo og utedusj i mange uker i den kaldeste tiden. Gikk helt fint å gå på do der, det er jo varme i den. Du kan jo si du vil ha dusj og, det er varme i sånn utedusj og. Anonymkode: d7a72...edc Jeg tror ikke det er varme der. Det er sånn midlertidig blå plastboks av en utedo, slik som man finner i parker og på festivaler. De kunne ikke fikse dusj sa de. ts Anonymkode: 45ab5...eeb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #10 Skrevet 5. desember 2023 Ulovlig eller ikke, er vel ingen her som har noe valg? Si du vil bo to mnd gratis. Anonymkode: 8318a...810 2
Gjest Spade Skrevet 5. desember 2023 #11 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Badet i hybelen jeg leier er ødelagt og kan ikke brukes. Husutleier sier at jeg kan velge mellom å flytte ut med en gang, eller at han setter opp en type festivaldo i bakhagen, og at jeg ikke betaler leie i de 6 ukene det tar å bygge nytt bad. Er dette lovlig? Jeg kan hverken flytte ut med en gang, eller bo med utedo og uten dusj i desember. Burde ikke husutleier betale for et annet sted å bo for meg? Anonymkode: 45ab5...eeb Har du innboforsikring? Du kan da få hotell
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #12 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ulovlig eller ikke, er vel ingen her som har noe valg? Si du vil bo to mnd gratis. Anonymkode: 8318a...810 Hvorfor skulle jeg ikke ha noe valg? Jeg tenker at det eneste rimelige alternativet er at de leier en annen tilsvarende leilighet til meg. ts Anonymkode: 45ab5...eeb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #13 Skrevet 5. desember 2023 Spade skrev (Akkurat nå): Har du innboforsikring? Du kan da få hotell Interessant? Nan jeg få det selv om badet var gammelt? ts Anonymkode: 45ab5...eeb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #14 Skrevet 5. desember 2023 Du har krav på tilgang til toalett og bad. Om badet er ødelagt vil jeg anta utleier plikter til å finne et alternativ, og det høres jo ut som h*n gjør det. https://boligutleie.hybel.no/regler-for-utleie-av-leilighet-og-andre-boligtyper#:~:text=Leier du ut et rom,boligen rommet befinner seg i. Anonymkode: 0cf4e...4a9 7
Gjest Spade Skrevet 5. desember 2023 #15 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Interessant? Nan jeg få det selv om badet var gammelt? ts Anonymkode: 45ab5...eeb Jeg hadde lekkasje fra oppvaskmaskin, gulvet måtte byttes, bodde på hotell da, det må jo tørkes noen uker
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #16 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Interessant? Nan jeg få det selv om badet var gammelt? ts Anonymkode: 45ab5...eeb Du må lese hva som står i innboforsikringen din. Anonymkode: 3dafa...26f 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #17 Skrevet 5. desember 2023 Spade skrev (1 minutt siden): Jeg hadde lekkasje fra oppvaskmaskin, gulvet måtte byttes, bodde på hotell da, det må jo tørkes noen uker Og utleier betalte hotellet? ts Anonymkode: 45ab5...eeb
emdes Skrevet 5. desember 2023 #18 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hele badet må totalrenoveres. De sa det kanskje var mulig å bruke doen (som da vil befinne seg midt i en byggeplass) deler av tiden, men ikke alltid. altså jeg leide en hybel med et bad. Er vel ikke min feil at dette badet nå er ødelagt. Det er jo det jeg betaler for å slippe å forholde meg til når jeg leier? ts Høres jo ut som om det er noe som har oppstått spontant. Ting skjer, enten man eier eller leier. Det er vel ikke utleiers feil heller. Poenget er at det må bli fiksa. 17
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #19 Skrevet 5. desember 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Badet i hybelen jeg leier er ødelagt og kan ikke brukes. Husutleier sier at jeg kan velge mellom å flytte ut med en gang, eller at han setter opp en type festivaldo i bakhagen, og at jeg ikke betaler leie i de 6 ukene det tar å bygge nytt bad. Er dette lovlig? Jeg kan hverken flytte ut med en gang, eller bo med utedo og uten dusj i desember. Burde ikke husutleier betale for et annet sted å bo for meg? Anonymkode: 45ab5...eeb Nei, han tilbyr alt han har krav til Anonymkode: 81694...558 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #20 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skulle jeg ikke ha noe valg? Jeg tenker at det eneste rimelige alternativet er at de leier en annen tilsvarende leilighet til meg. ts Anonymkode: 45ab5...eeb Du kan jo leie selv for husleia du sparer? Forsikringen har en egenandel fant jeg ut da jeg fikk skade, så jeg holdt ut uten varmtvann en lang periode (hadde do da). Anonymkode: dfaf6...cc1 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå