Gå til innhold

Være ute med hoste i denne kulda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en toåring som skal være hjemme fra barnehagen imorgen pga forkjølelse. Har ikke feber, men hoster veldig mye.

Er det innefor å ta han med ut i vogn nå som det er så kaldt? Det skal være mellom -9 til -6 imorgen. Skal sitte i vogn, godt påkledd med vognpose. 

Puster jo fortsatt inn den kalde luften, og det er akkurat det jeg er litt usikker på om er så bra.

Anonymkode: 4e96a...ad1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs vel hvor lenge dere skal være ute? Hoste blir fort verre av kald luft så ville ikke vært ute så lenge ihvertfall, men en tur ut kan man jo om barnet ellers er friskt. 

Anonymkode: f289d...6f0

Skrevet

Jeg har trillet + lekt litt ute med min på nesten 2 som har hostet en stund etter at hun var syk sist. Tenker det samme at det er greit å begrense tid ute i kald luft når man hoster men samtidig har jeg aldri merket selv at hoste blir verre av å puste kald luft, blir det virkelig det? 

Hvor langt skal du trille da? Vi har forsøkt å begrense tid ute til maks 30 min kanskje bare 15 min når hun hostet og det var kaldt. 

Anonymkode: b3955...243

Skrevet

Ville ikke gjort det, om du drar vekk fra hjemmet og ikke har mulighet til å kjapt dra inn om barnet skulle få en reaksjon på kulden.

Ganske skummelt om barn begynner å slite med å puste.

En infeksjon i luftveiene kan gjøre at luftrør snurper seg sammen når det pustes inn kald luft.

Anonymkode: b5576...de0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ville ikke gjort det, om du drar vekk fra hjemmet og ikke har mulighet til å kjapt dra inn om barnet skulle få en reaksjon på kulden.

Ganske skummelt om barn begynner å slite med å puste.

En infeksjon i luftveiene kan gjøre at luftrør snurper seg sammen når det pustes inn kald luft.

Anonymkode: b5576...de0

Oj det visste jeg ikke.

Men gjelder det også når barnet hoster en stund etter at man egentlig er frisk? Altså ikke en aktiv infeksjon tenker jeg (vet ikke helt hvorfor man noen ganger hoster etter at man ellers er frisk)

Anonymkode: b3955...243

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...