Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har mista respekten for dama mi...

Vi har vært sammen i mange år, og har to barn sammen i barneskolealder. Her om dagen tok jeg henne i å snakke dritt om meg til det ene barnet. Hun sa unnskyld, men det føltes skikkelig falskt. Jeg kjenner at jeg har store vanskeligheter med å respektere henne. Hun oppfører seg som at alt er greit. Virker som hun bare fortrenger det som skjedde, og forventer at alt er ved det vanlige.

Hun er også driiit kjedelig på soverommet. Tar ALDRI initiativ. Jeg har hatt en alvorsprat med henne om dette, og hun lovte å "skjerpe seg". Ingenting har forandret seg. Dette var ca 2 år siden. Tomme løfter, tomme ord...

Flere som har opplevd lignende? Kan man gjenvinne respekten?

Endret av Body
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan alltids gjenvinne respekten, men her kreves det nok at hun tar seg sammen. Jeg anbefaler samlivsterapi. Der vil du nok få mye støtte. 

Har du noen gang spurt henne hva HUN er misfornøyd med??

Anonymkode: 0c0fd...232

• Liker 1
Skrevet

Uff, høres ut som dere begge er ganske misfornøyde. Tror parterapi eller sexolog kan være en fin løsning om dere vil forsøke å finne ut av det. 

Anonymkode: bd44d...8e6

Skrevet
Body skrev (4 minutter siden):

å snakke dritt om meg til det ene barnet.

hva i alle dager? 

Anonymkode: 42455...69d

• Nyttig 3
Skrevet
Body skrev (4 minutter siden):

Vi har vært sammen i mange år, og har to barn sammen i barneskolealder. Her om dagen tok jeg henne i å snakke dritt om meg til det ene barnet. Hun sa unnskyld, men det føltes skikkelig falskt. Jeg kjenner at jeg har store vanskeligheter med å respektere henne. Hun oppfører seg som at alt er greit. Virker som hun bare fortrenger det som skjedde, og forventer at alt er ved det vanlige.

Hun er også driiit kjedelig på soverommet. Tar ALDRI initiativ. Jeg har hatt en alvorsprat med henne om dette, og hun lovte å "skjerpe seg". Ingenting har forandret seg. Dette var ca 2 år siden. Tomme løfter, tomme ord...

Få en affære, den livner nok til livet i heimen igjen

Anonymkode: ec8b5...b55

• Nyttig 2
Skrevet

Skal du gjenvinne respekten, så må hun også innrømme og innse at hun har gjort noe veldig galt, og angre genuint. Hvis ikke vil det nok fortsette å gnage 

Anonymkode: 32e2d...74f

• Liker 1
Skrevet

Hun liker vel ikke å ha sex med deg da. Og hun syntes nok du er litt teit siden hun baksnakket deg til barnet. 

Anonymkode: 5e678...2e1

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvorfor er du sammen med henne da?

Når har du ‘’ventet’’ på sex i 2 år, og det blir ikke bedre.. 

Og hvis du har prøvd, men du føler det blir verre, så respekter deg selv, og gå🤷‍♀️

Hva ville du rådet barna dine til om de levde som deg?

Anonymkode: 20d02...211

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Få en affære, den livner nok til livet i heimen igjen

Eller være en mann og forlate henne istedet, å knulle andre gjenvinner ikke er respekten for dama

• Liker 3
Skrevet

Hva sa hun til barnet da?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

For meg hadde dette vært helt uakseptabelt. Å snakke drit om deg til barnet er ikke bare veldig dårlig mot deg, men ødeleggende for barnet også. Sikkert kjipt svar, men ingen tro på at respekten kan komme tilbake etter noe sånt, spesielt når hun åpenbart ikke forstår at hun har gjort noe galt 

• Liker 1
Gjest Rosa Limonade
Skrevet (endret)

Så nå at det var enda verre: hun snakket om DEG til barna. Dama er farlig og kjenner ingen begrensninger. Valget hadde vært enkelt for meg.

Endret av Rosa Limonade
Skrevet
Body skrev (13 minutter siden):

Hva gjør du for at det skal være et godt hjemmemiljø da? Tar du don del av ansvaret?

Anonymkode: 6a280...826

• Liker 5
Skrevet

Det er jo dumt at hun snakker drit om deg til barnet...

Men du mistet meg litt på den der sex-tingen?? Hun måtte ta seg sammen i senga?

Jeg får på følelsen at ingen av dere stod først i køen. 

Anonymkode: 014a2...b12

• Liker 6
  • Nyttig 4
Gjest Rosa Limonade
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo dumt at hun snakker drit om deg til barnet...

Men du mistet meg litt på den der sex-tingen?? Hun måtte ta seg sammen i senga?

Jeg får på følelsen at ingen av dere stod først i køen. 

Anonymkode: 014a2...b12

Virkelig? Det er hovedmomentet? Det er dumt at hun snakker til barna om faren deres? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eller være en mann og forlate henne istedet, å knulle andre gjenvinner ikke er respekten for dama

Hu har jo ikke respekten for han

Skrevet (endret)

.

Endret av VVDW
Skrevet

Min erfaring er at man ikke kan gjenvinne respekten. Til slutt går man i et forhold med et indre hat mot partner. 

Anonymkode: 7ed92...7a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hu har jo ikke respekten for han

Nei, og da hjelper det ikke å holde på dama, samtidig som man knuller andre. En mann ville avsluttet, før han finner andre, hvis han har litt respekt for seg selv 

• Liker 4
Skrevet

Dere har for stor emosjonell avstand mellom dere. Når denne avstanden er for stor vil ikke en dame ha sex med sin mann. Hvis hun snakker dritt om deg til deres barn, gjør hun det fordi hun ikke er trygg nok på deg til å snakke med deg direkte om ting som plager henne ved deg. Dette må dere jobbe med. Hvorfor er det så vanskelig for henne å si ting til deg direkte? Har hun dårlig erfaring med det fra tidligere? 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...