AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Jeg kan noen ganger oppleve at tunga mi begynner å prikke akkurat som når man blir nummen i et bein eller en arm, det er bare fremst på tunga og under den. Det kommer som regel når jeg har rukket å bli veldig sulten og begynner å spise, akkurat som at tunga mi blir sliten av tygginga..? Det er ikke allergi, det vet jeg da jeg kan spise den samme maten igjen en stund etter prikkingen har gitt seg og da går det helt fint. jeg har spurt leger og tannleger om dette, men ingen har noe lurt svar. Bare at det ikke er noe å bekymre seg for. Men jeg synes dette er svært ubehagelig, og blir litt bekymret for at det skal skje igjen. Så må derfor passe veldig på at jeg spiser nok så jeg ikke blir så sulten. Noen fler som har opplevd lignende? Anonymkode: 21c66...8bd
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 Jeg kan få det av ting jeg reagerer på (nøtter, sitrus og kiwi), men som regel kommer det faktisk fra stiv nakke. Anonymkode: 407b2...798
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Skrevet 6. desember 2023 Ja stiv nakke har jeg helt klart, men synes det er rart at det kommer ifbm tygging..men kanskje er det noe som henger sammen der.. Anonymkode: 21c66...8bd
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 Noen fler?😊 Anonymkode: 21c66...8bd
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 Jeg har aura med og uten migrene og for min del er prikking i tunga en del av auraen. Men da kommer prikkingen i følge med andre symptomer også, du nevner heller ingenting om hodepine, så det er nok ikke det du har. Det kan vel hende det du sier, at du blir litt sliten av tygginga. Kanskje ikke så rart hvis du er veldig sulten. Tygging setter i gang prosesser i kroppen, starter produksjon av syre i magesekken, kanskje blodet strømmer til magen og tarmene? Og at det er derfor tungen vil prikke litt akkurat da. Håper du får svar fra noen som har opplevd det samme som deg! Jeg tror heller ikke det er noe å bekymre seg for. Anonymkode: 9ce2b...af7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #6 Skrevet 9. desember 2023 Takk for svar, kan godt være at blodet drar til magesekken ja, og derfor gir prikking i tunga. ❤️ Anonymkode: 21c66...8bd
Perelandra Skrevet 10. desember 2023 #7 Skrevet 10. desember 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Mvh Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg