Gå til innhold

Savnede Dung Tran Larsen

Eva-Lena

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mammahjarte skrev (2 timer siden):

Kva var motivet? 

Uff 🧡

Motivet kan jo være at Dung kanskje ikke trivdes i forholdet samt det å bo sammen med svigerforeldrene. Gudene vet.

Kanskje de var redd hun skulle stikke av sammen med barna, derfor drepte de og har gjemt henne/brent henne opp.

Jeg håper de finner henne en dag og at de jeg mistenker blir dømt for drap. Stakkars barna som får hele saken presentert på TV, men sikkert viktig for å få flere tips i saken.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (2 timer siden):

Kva var motivet? 

Uff 🧡

Kanskje vold fra mann som resulterte i drap, kanskje uten vilje ? Og svigermoren «ryddet opp» ? Eller at hun ville skilles ? Lurer på hva teorien til de som kjenner denne familien er ? De som har barn på samme skole osv

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Eva-Lena said:

Motivet kan jo være at Dung kanskje ikke trivdes i forholdet samt det å bo sammen med svigerforeldrene. Gudene vet.

Kanskje de var redd hun skulle stikke av sammen med barna, derfor drepte de og har gjemt henne/brent henne opp.

Jeg håper de finner henne en dag og at de jeg mistenker blir dømt for drap. Stakkars barna som får hele saken presentert på TV, men sikkert viktig for å få flere tips i saken.

12 minutter siden, Nor said:

Kanskje vold fra mann som resulterte i drap, kanskje uten vilje ? Og svigermoren «ryddet opp» ? Eller at hun ville skilles ? Lurer på hva teorien til de som kjenner denne familien er ? De som har barn på samme skole osv

Nå har eg sett dokumentaren. Motivet virker å ha med at dei var ulykkelige i ekteskapet utan at spesielt mange konkrete detaljer kom fram. 

Saka er godt etterforska. Blant anna over 70 søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PallePalle skrev (19 timer siden):

var kusinen gift med broren til BL? Det visste jeg ikke før nå. Er det VL, han samme som har firmaet med han? 

Nei. BL har 2 brødre og 1 søster. BL og VL bor i krabbedalen. Siste bror bor en annen plass og han var gift med kusinen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun sett 2 episoder. Tenker dette var en ulykkelig kvinne som garantert ikke hadde det særlig bra psykisk, var nok mye trassig og ønsket seg ut av ekteskapet. Dette likte nok ikke svigermor og ektemann og fant ut at de måtte kvitte seg med henne slik at mannen og familien fikk beholde barna og kvitte seg med problemet altså Dung. 

😞

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne lappen var veldig merkelig.

man skulle tro at kusinen kunne hjelpe til å forstå betydningen bak den ..

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lappen som politiet fant, som var skrevet av svigermoren: Hvorfor er ikke det nok bevis for at familien har gjort noe?? Svigermoren greide heller ikke å forklare hva dette var snakk om, og lot som om hun ble syk hver gang hun fikk vanskelige spørsmål i avhør. Til slutt nektet hun flere avhør! Synes det er VELDIG spesielt, og et TYDELIG tegn på at familien har kvittet seg med henne på ett eller annet vis. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (7 timer siden):

Denne lappen som politiet fant, som var skrevet av svigermoren: Hvorfor er ikke det nok bevis for at familien har gjort noe?? Svigermoren greide heller ikke å forklare hva dette var snakk om, og lot som om hun ble syk hver gang hun fikk vanskelige spørsmål i avhør. Til slutt nektet hun flere avhør! Synes det er VELDIG spesielt, og et TYDELIG tegn på at familien har kvittet seg med henne på ett eller annet vis. 

Er nesten så jeg lurer på om politiet er totalt uten kompetanse. Hvorfor presser de ikke svigermoren mer? Det må jo være dager hun er «frisk» så de kan snakke med henne. Slett politiarbeid, synes jeg.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (På 8.12.2023 den 7.59):

Er nesten så jeg lurer på om politiet er totalt uten kompetanse. Hvorfor presser de ikke svigermoren mer? Det må jo være dager hun er «frisk» så de kan snakke med henne. Slett politiarbeid, synes jeg.

Politiet har brukt store ressurser på å lete etter Dung. De har finkjemmet huset til svigerforeldrene, gravd opp hagen deres, de har sjekket mange tips, lett under flere broer, brukt klarsynte, sjekket forbrenningsanlegget og gravd opp store områder rundt anlegget, uten å finne et eneste spor.

Politet mener Dung forsvant/ble drept 23 juni fordi mobilen hennes ikke ble brukt etter den datoen. Hun ble ikke meldt savnet før 20 juli så de har hatt god tid på å fjerne alle spor etter henne. Kanskje svigermoren visste at politiet ikke ville finne noen bevis på at hun var drept.

Det er lov å nekte å la seg avhøre og uten bevis kan de ikke sikte henne/dem og da blir det heller ikke noen rettssak.

Men det er jo rart at de klarer å være så kald under avhør at politiet må gi opp, men etter hva jeg har hørt er dette en meget spesiell familie.

Endret av Octo
Rettet dato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la merke til en kommentar som ble sagt om svigerfamilien i serien. Var vel litt tidlig i dokumentaren mener jeg og husker dessverre ikke hvem som sa det eller ordrett. Men var noe om at svigerfamilien var som de var. Og jeg tolket det nærmest som om det var et slags hint eller forklaring på at de er litt spesiell, enkel e.l. som kan ha medvirket til hvorfor de har oppført seg som de har gjort under og etter denne saken. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva-Lena skrev (6 timer siden):

Helt utrolig!! De må da kunne få henne til å si hva den lappen betød???

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (8 minutter siden):

Helt utrolig!! De må da kunne få henne til å si hva den lappen betød???

Skulle nesten tru det ja, men nei. Hun ble jo syk så fort spørsmålene ble ubehagelige. Bare det får meg til å styrke mistanken mot henne.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octo skrev (4 timer siden):

Politiet har brukt store ressurser på å lete etter Dung. De har finkjemmet huset til svigerforeldrene, gravd opp hagen deres, de har sjekket mange tips, lett under flere broer, brukt klarsynte, sjekket forbrenningsanlegget og gravd opp store områder rundt anlegget, uten å finne et eneste spor.

Politet mener Dung forsvant/ble drept 23 juni. Hun ble meldt savnet 14 juli så de har hatt god tid på å fjerne alle spor etter henne. Kanskje svigermoren visste at politiet ikke ville finne noen bevis på at hun var drept.

Det er lov å nekte å la seg avhøre og uten bevis kan de ikke sikte henne/dem og da blir det heller ikke noen rettssak.

Men det er jo rart at de klarer å være så kald under avhør at politiet må gi opp, men etter hva jeg har hørt er dette en meget spesiell familie.

Jeg fikk med meg dette, men at de godtar at svigermoren blir syk så ofte hadde fått alarmklokkene mine til å kime iallefall. Det er nok en spesiell familie ja, uten tvil.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Luckiness skrev (9 timer siden):

Jeg la merke til en kommentar som ble sagt om svigerfamilien i serien. Var vel litt tidlig i dokumentaren mener jeg og husker dessverre ikke hvem som sa det eller ordrett. Men var noe om at svigerfamilien var som de var. Og jeg tolket det nærmest som om det var et slags hint eller forklaring på at de er litt spesiell, enkel e.l. som kan ha medvirket til hvorfor de har oppført seg som de har gjort under og etter denne saken. 

Var det det forfatteren sa i episode 4 rundt 15 minutter? At de ikke er helt a4, og det kan forklare deres reaksjoner, at de blir lett sint eller noe?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

revue3 skrev (9 timer siden):

Var det det forfatteren sa i episode 4 rundt 15 minutter? At de ikke er helt a4, og det kan forklare deres reaksjoner, at de blir lett sint eller noe?

Ja! Det var nok det mener jeg. 
Men har forfatteren møtt familien selv? Eller er det gjerne med bakgrunn i info hun har fått av andre eller en egen tolking kanskje?

Endret av Luckiness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (På 8.12.2023 den 7.59):

Tja, dette var vel i Bergen.. må si at mitt inntrykk er at politiet i Bergen er fullstendig inkompetente.

Senest i dag står det om et drap i vg fra 2017 (Salma) som politiet der åpenbart ikke prioriterer.

det var også i Bergen millionæren ble kidnappet og banket opp og tvunget til å tømme kontoer, mens politiet nærmest spekulerte i om han stod bak selv.

for ikke å snakke om Monika-saken, hvor politiet i Bergen konkluderte med at en 8 åring hadde tatt sitt eget liv, framfor at hennes voldelige stefar som hadde rømt landet samme dag stod bak. 

politiet i Bergen virker fullstendig inkompetent og jeg må si jeg lurer på hva de bruker ressursene sine på der, det er hvertfall ikke å oppklare drapssaker.

• Liker 32
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/6/2023 at 9:49 PM, Supermennesket said:

Jeg skal til å se den nå. Er det letet etter henne i Vietnam? Ved første øyenkast så ser det ut som om hun kan ha rømt til et annet land

Rømt til et annet land, fortsatt er det ingen bevegelser på hennes konto, foreldrene hennes bodde her i flere år for å finne ut hva som skjedde med datteren. 

Det er da nesten 100% usannsynlig at hun i tillegg til å dra fra 2 små barn, ikke etterlater seg noen spor, aldri tar kontakt med sine foreldre. Og husk at det minste barnet var kun en måned, er det mulig så kort tid etter en fødsel å bare stikke av gårde. Iallefall usannsynlig, det har heller ikke såvidt jeg vet vært snakk om noen annen mann så den teorien holder ikke.

Det er vel bare to teorier og det går på at hennes nye familie tok henne av dage, alternativt er det såklart mulig at hun har begått selvmord.

Men er det noen statistikk på hvor mange selvmordskandidater man ikke finner liket til, jeg vet ikke, hele saken er utrolig underlig og dessverre lander man som vanlig på den mest sannsynlige gjerningsmannen.

Jeg klarer ikke med beste vilje å se så mange andre alternativer dessverre, får bare håpe denne saken engang blir oppklart. Men det er vanskelig når det ikke finnes noe lik. 

Hver gang jeg hører at det er dukker opp noen knokler diverse steder håper jeg jo det er Dung.

Jeg tenker på foreldrene som aldri vil få svar, og ikke minst tenker jeg på disse 2 barna som vel snart er voksne og fortjener å få vite hva som skjedde med moren deres.

Det jeg vet lite om er hvorvidt ektemannen har etablert seg med ny partner? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...