Gå til innhold

Savnede Dung Tran Larsen

Eva-Lena

Anbefalte innlegg

Den norskoppgaven satt jeg ingen lit til. Det hun skrev var så overdrevet og det virket nesten som det var skrevet med en baktanke. Som om hun prøve å overbevise noen. Eller skulle han (ektemannen) lese norskoppgaven? Virker veldig rart å skrive en slik oppgave, sann eller ei. Hvorfor en slik trang til å beskrive han som en så fantastisk mann? Jeg er skeptisk til bakgrunnen for det hun valgte å skrive, og sannheten i det. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet med Dung saken er vel at det ikke finnes så mange alternativer.

Såklart kunne Dung forlatt sine barn, noen mødre gjør det, samtidig er det bortimot umulig at alle transaksjoner på en bankkonto stopper opp den dagen man antas forsvunnet.

Jeg vil også tro Dung må ha hatet sine foreldre for å forsvinne på denne måten om hun var død.

Hva sitter man da igjen med? Jo enten drap eller selvdrap ( har aldri vært snakk om at Dung hadde noen mannlige forbindelser)

Men jeg er åpen for at det kan ha vært en ulykke som førte til døden. Men er dette fair overfor hennes foreldre, deres barn som snart er voksne og fortjener et svar tro? Sannheten kan noen ganger være mer ubehagelig enn vi ønsker men til syvende og sist fortjener alle barn også Dung sine og få den fulle og hele sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker denne saken så godt! Gikk gravid denne sommeren og fødte kort tid etter henne. Det gjorde inntrykk. En ting som slo meg etter denne dokumentaren er følgende;

Jeg husker at min umiddelbare tanke tilbake i 2007 er at hun må ha havnet på forbrenningsanlegget. I denne dokumentaren sier de at de kjøpte en gris, og kastet den i ovnen. Da ovnen var ferdig å brenne kunne man se konturen av grisen, dermed konkluderte de med at de også ville sett et menneske. MEN… her møter de seg selv i døren. For innledningsvis sier de; «ovnen er mer effektiv, jo mer søppel som kastes i den, (ha da i bakhodet STORE containere som tømmes) - ergo: en gris alene er lite, og derav lavere effekt på ovnen. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lappen er meget mistenkelig.

Den store utfordringa her er at man kan ikkje dømma folk for mord utan ein kropp, å vere antatt død er ikkje godt nok. Det hender folk dukker opp, sjølv om det er svært usannsynlig her. Å vere borte er kun svært svært mistenkelig.

Politiet har gjort ein god jobb, men kjem ikkje vidare utan noko meir solid. Nokon må snakka.

Det er folk der ute som veit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av det hun journalisten prater om angående morsmelkerstatning, at antallet bokser ikke stemmer. Jeg tror at svigermor mann har drept henne, men at noen bruker mye mme, kjøper mme oftere enn si og så, og at det ikke stemmer med at Dung evt skal ha ammet i to timer blir en stor reach 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at mannen prøvde å få henne erklært død etter ganske kort tid som forsvunnet? 
jeg forstår ikke at de ikke har prøvd å presse mer på svigermoren ift den lappen?? Hvorfor har de ikke bare kalt henne inn til nye avhør jevnlig? Hun «vant» jo på en måte med å spille syk- er det virkelig så lettvint å slippe å forklare seg om et sentralt funn i en etterforskning?? 🤔🤔

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke hun har skrevet om mannes hennes på oppgave. Han hadde ikke sagt så mye ufine ting om henne til politiet dersom han var en snill mann. Jeg tror heller hun skrev om drømmemann på oppgaven.  

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålfrid skrev (På 10.12.2023 den 0.17):

Den norskoppgaven satt jeg ingen lit til. Det hun skrev var så overdrevet og det virket nesten som det var skrevet med en baktanke. Som om hun prøve å overbevise noen. Eller skulle han (ektemannen) lese norskoppgaven? Virker veldig rart å skrive en slik oppgave, sann eller ei. Hvorfor en slik trang til å beskrive han som en så fantastisk mann? Jeg er skeptisk til bakgrunnen for det hun valgte å skrive, og sannheten i det. 

Den har også fått meg til å tenke, tror hun skrev om en drømmemann. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintermåne skrev (2 timer siden):

Stemmer det at mannen prøvde å få henne erklært død etter ganske kort tid som forsvunnet? 
jeg forstår ikke at de ikke har prøvd å presse mer på svigermoren ift den lappen?? Hvorfor har de ikke bare kalt henne inn til nye avhør jevnlig? Hun «vant» jo på en måte med å spille syk- er det virkelig så lettvint å slippe å forklare seg om et sentralt funn i en etterforskning?? 🤔🤔

Ikke akkurat ganske kort tid etter men ja. Det var i 2013. Han fikk det ikke igjennom heldigvis.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/waMjo/ektemannen-vil-ha-dung-erklaert-doed

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XrJGr/dung-tran-larsen-erklaeres-ikke-doed

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (På 5.12.2023 den 19.56):

Hun forsvant i 2007 og til dag dato ikke funnet. Jeg så hele dokumentaren på TV2 Play idag og siste episode fikk meg til å tenke på:

Skjul innhold

Hvem er personen som kom med nye opplysninger? Tydelig en person som har kjennskap til saken, men ikke tør å stå frem. Veldig rart at personen bekreftet det den gjør. 
Håper de finner Dung en dag. Jeg holder en knapp på drap og partering for så å blitt brent litt etter litt på forbrenningsanlegget hvor mannen ofte er. ELLER at hun ligger i  Hausdalen ett eller annet sted.

Anbefaler å se serien. Jeg sitter igjen med en følelse av at mannen hennes er ansvarlig sammen med andre slektninger på farssiden.

Hva tenker dere etterhvert som dere har sett serien?

Keep it in the family..
For en shady gjeng den familien er! Virker som en av mange saker fra tidlig 2000 tall som politiet aldri klarte å etterforske på en skikkelig måte.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det jeg synes er merkelig med denne lappen er at svigermor skriver «Dungs kusine og hennes ektemann» flere ganger. 

«Hennes ektemann» er jo sønnen hennes… Rart at hun ikke skriver navnet hans istedenfor.

«Dungs kusine» er svigerdatteren, også merkelig at hun ikke nevner henne med navn 🧐

Høres ut som de er noen perifære personer utfra denne lappen. Noe de etter min forståelse ikke er… 

En lapp laget for å forvirre? 
Eller noen som har en teori? 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men etter å ha tenkt på det tror jeg de anonymiserte navnet til sønnen og svigerdatteren da de gjenga lappen på tv. Og for at det ikke skulle skape forvirring for oss seere tror jeg de gjorde det så tydelig som mulig hvem det var snakk om i lappen : dungs kusine og hennes ektemann 

Skopuss skrev (11 timer siden):

Noe av det jeg synes er merkelig med denne lappen er at svigermor skriver «Dungs kusine og hennes ektemann» flere ganger. 

«Hennes ektemann» er jo sønnen hennes… Rart at hun ikke skriver navnet hans istedenfor.

«Dungs kusine» er svigerdatteren, også merkelig at hun ikke nevner henne med navn 🧐

Høres ut som de er noen perifære personer utfra denne lappen. Noe de etter min forståelse ikke er… 

En lapp laget for å forvirre? 
Eller noen som har en teori? 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespredninger, personangrep, brukerangrep, avsporing, brudd på regelen om opphavsrett og svar til slettede innlegg. 

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luckiness skrev (På 8.12.2023 den 13.57):

Jeg la merke til en kommentar som ble sagt om svigerfamilien i serien. Var vel litt tidlig i dokumentaren mener jeg og husker dessverre ikke hvem som sa det eller ordrett. Men var noe om at svigerfamilien var som de var. Og jeg tolket det nærmest som om det var et slags hint eller forklaring på at de er litt spesiell, enkel e.l. som kan ha medvirket til hvorfor de har oppført seg som de har gjort under og etter denne saken. 

Jeg fikk det samme inntrykket av denne familien. De var litt "spesielle" - uten å gå dypere inn i dette. Når to brødre får seg koner fra Vietnam, så kan det jo virke som de har slitt litt på damefronten hjemme i Norge. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

timbar skrev (På 10.12.2023 den 1.16):

Hva sitter man da igjen med? Jo enten drap eller selvdrap ( har aldri vært snakk om at Dung hadde noen mannlige forbindelser)

Men jeg er åpen for at det kan ha vært en ulykke som førte til døden. 

Jeg klarer ikke helt å tro at noen i svigerfamilien bevisst planla å drepe henne. Derfor heller jeg mer mot at det kan ha vært en konfrontasjon mellom Dung og noen i svigerfamilien, noe som igjen kan ha ført til at Dung døde som et resultat av en ulykke. Hun kan ha blitt dyttet, og hun kan ha falt og slått seg med det resultat at hun døde. Det store spørsmålet er hva som eventuelt skjedde etterpå. Hvem kvittet seg med liket, og hvordan gjorde de det? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (10 timer siden):

Jeg klarer ikke helt å tro at noen i svigerfamilien bevisst planla å drepe henne. Derfor heller jeg mer mot at det kan ha vært en konfrontasjon mellom Dung og noen i svigerfamilien, noe som igjen kan ha ført til at Dung døde som et resultat av en ulykke. Hun kan ha blitt dyttet, og hun kan ha falt og slått seg med det resultat at hun døde. Det store spørsmålet er hva som eventuelt skjedde etterpå. Hvem kvittet seg med liket, og hvordan gjorde de det? 

Jeg tror også det var en ulykke, noe som skjedde i affekt. Og så har de fått panikk og handlet veldig feil. Til nå har de jo også sluppet unna med det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vampyrina skrev (På 15.12.2023 den 9.25):

Jeg tror også det var en ulykke, noe som skjedde i affekt. Og så har de fått panikk og handlet veldig feil. Til nå har de jo også sluppet unna med det.

Det tror jeg også, på toppen det var Sant Hans, kanskje litt mer alkohol innblandet.... men hvordan er det mulig at alle 4 var så organisert og ikke ropte ut noe, når de var pågrepet og avhørt? 🤔🤔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ting folk ikke nevner her!

Blant annet; 

* Hvorfor avvises de to vitnene som sier de med sikkerhet har sett henne etter st. Hans?

* Mange som ikke tror det er mulig å reise fra barna sine, men hennes egen mor gjorde jo det...

* Kan hun ha hatt en fødseldepresjon/fødselspsykose? 

* Kan hun ha skadet seg selv?

* Hun har stukket av før...

* Og det om at noen skal ha ringt fødeavdelingen ang morsmelkerstatning... De har aldri fått klarhet i om det var han. Dette var barn nr 2, så de var kjent med å ha spebarn i huset. Moren hans har flere barn, skulle tro at hun visste hvordan man blander morsmelkerstatning!

* De sa det manglet en større sum kontanter i huset...

* Dette er en familie som ikke er helt "A4". At man er sær eller spesiell og ikke klarer å få seg en kvinne her i landet gjør en ikke til en kriminell eller en morder!

* Og er de virkelig smart nok til å begå et drap, fjerne alle spor og så holde tett om det etterpå? Ingen sprekker?

* Det har vært likhunder i huset, hagen bilene etc, men de har aldri markert på noe!

Nei, jeg er glad for at ikke jeg har opplevd noe av dette! For å bli dømt av alle som tror de har fått vite hele sannheten av en dokumentar og som dømmer deg fordi du er annerledes, er bare trist!

De er ikke dømt for noe og denne saken må være en stor belastning for hele familien. Ikke minst barna!!

La oss la rettsapparatet og politiet stå for etterforskning og eventuelt dom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...