Gå til innhold

20 sykedager bare i høst, er vi flere…?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne høsten har vært helt grusom når det gjelder sykdom. Femåringen min har 20 (!!) fraværsdager fra bhg siden september. Andre i samme båt? (Og ja, vi har vært hos fastlegen, og det er ingenting galt. Han bare får alt av virus nå tydeligvis. Har vært lite syk tidligere.) 

Anonymkode: 66cec...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er 2,5 nå, og høsten har vært tung på sykdomsfronten, ja. Våren var forsåvidt verre. Brant av alle «hjemme med sykt barn»-dagene da, så må nå ta ulønnet perm… Tror det sirkulerer myyye smitte i barnehagen etter covid. 

Anonymkode: 5f8f0...710

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mindre i år enn i fjor. Bare brukt 3 sykt barn dager. Har hatt noen dager med hjemmekontor med tufse unger hjemme da, men da har de ikke vært veldig syke. Sier bare bank i bordet og håper vi klarer oss frem til vi tar juleferie den 20 desember, uten shit som influensa eller omgangssyke 🤪

Anonymkode: df01e...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aleneforsørger for mine to og har derfor 20 sykt-barn-dager. Normalt har hver forelder 10 dager når man har to barn. Heldigvis har jeg pensjonerte foreldre som har stilt opp og tatt mange av sykedagene. Uten foreldrene mine hadde jeg nok endt med minst 40 sykt-barn-dager i året 2023 og dermed flere uker ulønnet permisjon. 

Anonymkode: 66cec...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor mange «sykt barn dager» har man fra jobb? 

Anonymkode: 0a0a9...d77

Foreldre har normalt 10 dager hver, så 20. Tror man øker til 15 dager hver ved 3 barn. Gjelder pr kalenderår, og nullstilles 1.januar.

Har man barn med kronisk sykdom kan det søkes om mer. 

Anonymkode: 96400...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt ekstremt med sykdom siste ukene,  11 dager fra slutten av sept til nå

Anonymkode: 0eb1e...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette året har vært ekstremt. Har brukt opp alle mine 15 sykedager og mannen er ikke langt unna han heller. Har i tillegg brukt besteforeldre når barna har vært pjuske og har hatt behov for en rolig dag. 

Anonymkode: c9685...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt ekstremt mye sykdom, og hele huset har blitt smittet i blant. De to siste månedene har vi hatt alt, tror jeg. Eldste blir først syk, så yngste, så oss foreldre. Yngste har hatt de lengste sykdomsforløpene hver gang, og innen hun er frisk så er eldste syk igjen. Også blir vi voksne syke…

Min eldste er 2, og yngste er 10 måneder, så vi har heldigvis en hjemme i permisjon til å ta 2-åringen de dagene det står på.

Vi hadde 8 dager uten at noen av oss var syke, men det røk dessverre forrige onsdag, og vi er i skrivende stund ikke ferdige her i huset enda. Er så sliten og lei😅

Anonymkode: 8e1a6...12a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykdom etter sykdom. To barn. Det er lenge siden vi har hatt en hel uke uten fravær for ett eller begge barna. Det nye i år er at vi voksne også får det meste de er smittet med. 

Anonymkode: fb518...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to skolebarn, og vi har vært lite syke. En liten forkjølelse og en lett diaregreie bare. Men husker med grøss og gru tilbake til barnehagetida. Følte vi var syke året rundt. Ene høsten, hadde eldstemann 17 dager i barnehagen fra september til jul. Ellers var han syk. 

Anonymkode: 1e6d7...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles ut som om vi har tjue sykedager så langt i desember egentlig 🤪 Vi hadde første barnehageåret 2019, og var innstilt på at det skulle være tøft. Det var det ikke. Disse årene etter korona derimot. Herreminskaper. Lurer litt på om noen på FHI har sitti på noen overskuddsdoser av noro, forkjølelse, hånd/fot/whatever, vannkopper og satans oldemor som de har spredd rundt som biologisk krigføring, for vi har jo faen ikke vært friske siden typ sommeren i fjor?

Anonymkode: dadc9...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...