Gå til innhold

Bukspyttkjertelbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Min mann har over noen år tatt seg alt fra 1-4 øl på kvelden, nesten hver kveld. 

I en lengre periode har han slitt med matlysten. Spiser kanskje ett måltid om dagen. Sier han ikke har behov for noe mer. Og spiser veldig små porsjoner. Ofte ligger over halve middagen igjen på tallerkenen.

De siste ukene har han slitt med mye slim i halsen, og nevner ofte at han er kvalm. 

I dag fikk han sterke smerter rett under ribbeina på venstre side. Han måtte legge seg flat på sofaen, men ga seg etterhvert. Varte ikke mer enn 10-15 minutter tror jeg. Det var ikke den "vanlige" stikkingen man får av og til, det var j**** vondt (hans ord) og ikke noe han hadde opplevd tidligere. 

Kan dette være bukspyttkjertelbetennelse? 

Han er veldig sjeldent hos legen. 

Merker jeg blir litt bekymret for han. 

Anyone? 

Anonymkode: e3fcc...59f

Skrevet

Umulig for meg å svare på. Men han bør komme seg til legen asap.

Anonymkode: 1f4f4...8f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hei. 

Min mann har over noen år tatt seg alt fra 1-4 øl på kvelden, nesten hver kveld. 

I en lengre periode har han slitt med matlysten. Spiser kanskje ett måltid om dagen. Sier han ikke har behov for noe mer. Og spiser veldig små porsjoner. Ofte ligger over halve middagen igjen på tallerkenen.

De siste ukene har han slitt med mye slim i halsen, og nevner ofte at han er kvalm. 

I dag fikk han sterke smerter rett under ribbeina på venstre side. Han måtte legge seg flat på sofaen, men ga seg etterhvert. Varte ikke mer enn 10-15 minutter tror jeg. Det var ikke den "vanlige" stikkingen man får av og til, det var j**** vondt (hans ord) og ikke noe han hadde opplevd tidligere. 

Kan dette være bukspyttkjertelbetennelse? 

Han er veldig sjeldent hos legen. 

Merker jeg blir litt bekymret for han. 

Anyone? 

Anonymkode: e3fcc...59f

Kan være gallesten kanskje.

Uansett så må han til lege. 

Anonymkode: 07c92...2a5

Skrevet

Ring legen i morgen. 

Anonymkode: 430a5...038

Skrevet

Tviler på pankreatitt. Vil ofte få feber.

Mer bekymret for matlysten hans. Har han gått ned i vekt? Anbefaler lege asap.

Anonymkode: 57853...46b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...