Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg og min samboer har nylig fått vårt første barn. Så jeg lurte på om noen kanskje hadde vært i samme situasjon eller har noen tips

Jeg og dama har vært sammen i noen år å fant ut ifjor at hun var gravid, vi valgte og gjennomføre graviditeten og for ikke så altfor lenge siden fødte hun en gutt. Sexlivet etter fødsel har ikke vært noe og nå begynner det nærme seg 6 måneder siden, vi snakket mye om sex og tiden etter fødsel før fødsel og vi ble enige om at etter 8 uker skulle vi prøve å ha samleie. Men i mellomtiden så sa hun da at hun kunne runke meg, hun er ikke så veldig fan av å suge så det satt jeg til side. Disse 8 ukene kom og gikk, vi startet ikke å prøve å ha samleie. Jeg tok det opp og hun sa hun ikke var klar for det. Jeg så heller aldri til noe av den andre løsningen hennes heller. Og ja jeg vet hva noen av dere tenker, «kan du ikke bare runke selv» og jo det kan jeg jo, men problemet er da at hun blir sur og lei seg om jeg gjør det. Da føler hun at jeg ikke er tiltrukket henne noe mer og liker å gjøre det best alene. Det begynte med at om jeg brukte litt for lang tid på badet, så trodde hun at jeg hadde runket noe som gjorde henne veldig lei seg og sur. Og hver gang jeg tar opp sex eller andre ting så får jeg bare det samme svarer om at hun ikke er klar. Jeg prøver å respektere det her men jeg begynner å bli lei det samme svare hele tiden. Det har begynt nå i det siste at jeg må nærmest snike meg ut av rommet etter hun har sovnet for å kunne ta meg et runk. Hun er hele tiden stelt nedentil og shaver seg hver uke, så spørsmålet mitt er hvor lenge skal jeg holde ut før dette ikke begynner å bli normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må jo prate skikkelig om det. Du må forklare at du har et visst seksuelt behov, og hvis hun ikke vil ha sex må du faktisk få lov å ta hånd om saken selv.

Anonymkode: 5f280...294

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det som ikke er normalt er at hun blir sur/lei seg fir at du tilfredsstiller deg selv. Det må dere ta en seriøs samtale om.

Hadde du valgt det istedenfor henne, jaokei, men du får jo ikke henne, så det er ikke ok.

Anonymkode: 87a8d...320

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du virker som en tålmodig og forståelsesfull mann, det er fint å høre.

Det som ikke høres greit ut er at du ikke får "lov" til å tilfredsstille deg selv. Hva mener hun at du skal gjøre da? Du må jo få dekt det seksuelle behovet ditt på én måte. 

Tenker du må forsøke igjen å ta en ordentlig samtale om dette, uten å legge det fram på en måte som gjør at hun føler seg presset til sex. Det er mulig hun rett og slett ikke er klar enda. Jeg personlig synes 6 måneder høres lenge ut, men har forstått at det kan være veldig normalt å ikke ha lyst på sex i lang tid etter fødsel. Det er noe med at mange damer føler de får nok kroppskontakt av barnet. 

Hvordan var fødselen hennes? Er dere gode på å ta vare på forholdet ellers i form av små kyss, klemmer, kos, et lett stryk over ryggen når dere går forbi hverandre? Vet hun selv hvorfor hun ikke føler seg klar? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er kvinne og har født 3 barn. Jeg har alltid hatt sexlyst og klarte nesten ikke å vente med å ha sex etter reselsesperioden på 6 uker.

Jeg synes det er utrolig sløvt av samboeren din, og helt ærlig.. hadde det vært mannen min som hadde nektet meg sex så lenge, hadde jeg forlatt han for lenge siden.

Sex er en stor del av forholdet mener jeg

Anonymkode: e13fd...d98

• Liker 1
Skrevet
ValarMorghulis skrev (9 minutter siden):

Du virker som en tålmodig og forståelsesfull mann, det er fint å høre.

Det som ikke høres greit ut er at du ikke får "lov" til å tilfredsstille deg selv. Hva mener hun at du skal gjøre da? Du må jo få dekt det seksuelle behovet ditt på én måte. 

Tenker du må forsøke igjen å ta en ordentlig samtale om dette, uten å legge det fram på en måte som gjør at hun føler seg presset til sex. Det er mulig hun rett og slett ikke er klar enda. Jeg personlig synes 6 måneder høres lenge ut, men har forstått at det kan være veldig normalt å ikke ha lyst på sex i lang tid etter fødsel. Det er noe med at mange damer føler de får nok kroppskontakt av barnet. 

Hvordan var fødselen hennes? Er dere gode på å ta vare på forholdet ellers i form av små kyss, klemmer, kos, et lett stryk over ryggen når dere går forbi hverandre? Vet hun selv hvorfor hun ikke føler seg klar? 

Jeg føler selv jeg er veldig god på å prøve ta hare på forholdet. Hun derimot kan jeg ikke si så mye om. Det er alltid jeg som tar initiativ til et kyss og eller en kos. Og det skal virkelig mange forsøk til før jeg får et kyss som varer lengre enn 0.5 sekunder. Jeg prøver å si kan jeg ikke få et ordentlig kyss da, og får tilbake «kan du ikke være fornøyd med det du får» har tatt opp utallige ganger at det kun er jeg som tar initiativ og hun sier hun skal bli bedre men kommer ingen vei.

Skrevet
Svendsen13 skrev (28 minutter siden):

så spørsmålet mitt er hvor lenge skal jeg holde ut før dette ikke begynner å bli normalt?

Det finnes det ikke et godt svar på.

Ved begge våre svangerskap, så gikk vi ca 1.5 år uten sex. Mens sexlivet forandret seg for alltid etter første svangerskap.

Hva som er normalt har et veldig stort spenn. Altså en veldig variasjon.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg er kvinne og har født 3 barn. Jeg har alltid hatt sexlyst og klarte nesten ikke å vente med å ha sex etter reselsesperioden på 6 uker.

Jeg synes det er utrolig sløvt av samboeren din, og helt ærlig.. hadde det vært mannen min som hadde nektet meg sex så lenge, hadde jeg forlatt han for lenge siden.

Sex er en stor del av forholdet mener jeg

Sex er en stor del for meg også, men føler litt vanskelig for å forlate henne og en 6 måneder gammel baby. 

Hun mener sex er noe av det beste hun vet å ha med meg, men føler liksom at hun ikke klarer å vise det. Det var nesten aldri hun som tok initiativ til å ha det før graviditeten heller

Skrevet
Svendsen13 skrev (2 timer siden):

Jeg føler selv jeg er veldig god på å prøve ta hare på forholdet. Hun derimot kan jeg ikke si så mye om. Det er alltid jeg som tar initiativ til et kyss og eller en kos. Og det skal virkelig mange forsøk til før jeg får et kyss som varer lengre enn 0.5 sekunder. Jeg prøver å si kan jeg ikke få et ordentlig kyss da, og får tilbake «kan du ikke være fornøyd med det du får» har tatt opp utallige ganger at det kun er jeg som tar initiativ og hun sier hun skal bli bedre men kommer ingen vei.

Er dette en stor endring fra hvordan hun var før dere fikk barn? Nå tenker jeg høyt her og har veldig lite informasjon å gå på, men kan hun ha fødselsdepresjon? Prøv å les litt om det. Det er veldig vanlig, og sexlyst kan ofte være noe av det første som forsvinner når man kanskje ikke har det helt topp psykisk. 

For meg så høres ikke dette normalt ut, så det er derfor jeg spør. Basert på informasjonen i hovedinnlegget ditt virker det som at dere ikke hadde problemer med å snakke om sex tidligere, siden dette var noe dere planla før fødselen. 

En siste ting - avlaster du henne mye med barnet slik at hun får pause eller får drive med ting hun ønsker, uten at hun må be deg om det? Hvis ikke så har du trolig svaret på hvorfor hun ikke vil ha sex. 

• Liker 5
Skrevet
Svendsen13 skrev (3 timer siden):

Sex er en stor del for meg også, men føler litt vanskelig for å forlate henne og en 6 måneder gammel baby. 

Hun mener sex er noe av det beste hun vet å ha med meg, men føler liksom at hun ikke klarer å vise det. Det var nesten aldri hun som tok initiativ til å ha det før graviditeten heller

Da bør du nesten gi henne ett ultimatum eller tidsfrist på å bli bedre.

Skrevet

Jeg lurer også på hvordan fødselen var og om hun evt. har noen plager i ettertid (potensielt noe du ikke vet om)? Hvis alt har gått normalt og hun ikke har smerter/plager, så synes jeg det er rart å ikke ha prøvd engang etter 6 mnd. En kan nok ikke forvente altfor mye på den fronten etter så kort tid av ulike årsaker., men her er det jo verken det ene eller andre.. 

Onani er sunt og naturlig. Du må jo kunne få lov til å dekke dine behov selv, spesielt når hun ikke orker. 

Anonymkode: 0f610...d93

• Liker 1
Skrevet

Du må snakke med henne og få ut av henne hva som hindrer henne å bli klar . 
Spør henne om hun er redd for at det skal gjøre vondt,  eller om hun føler at kroppen hennes kun er dedikert til barnet og amming? 
Noen tar kanskje mammarollen så seriøst at de blir fullstendig fokusert kun på barnet. 
Har dere et godt forhold ellers ? 
Har hun strekkmerker og litt løs hud som hun skjemmes av ?  
Det holder ikke å si etter 6 mndr at hun ikke er klar . 
Da ligger det noe mere bak som du må få ut av henne. 
Og at hun styrer når du skal få lov å tilfredsstille deg er fullstendig uhørt. 

Anonymkode: 8c3dd...973

Skrevet

Sover hun nok?  Jeg har en liten på litt mer enn 6 mnd og denne gangen har vi nesten ikke hatt sex for jeg er utslitt.

Anonymkode: 5b4fe...8f4

• Liker 5
Skrevet

Mannen her i huset tilfredsstiller ikke mine behov ellers, med å gjøre ting han sier han skal, delta i husarbeid osv. så mår baby er lagt er jeg dausliten, men må rydde; vaske og ta klesvask likevel. Når han senere hinter til sex så har jeg bare ingenting igjen å gi. Han får gjerne runke for meg, det bryr meg lite - bortsett fra de gangene han velger å få å runke fremfor å hjelpe til med baby eller husarbeid. Ikke fordi jeg har noe imot at han tilfredsstiller seg selv, men fordi jeg føler at han så jævlig gnir inn i fjeset på meg at han setter seg selv og sine egne behov først.  

Anonymkode: cb37d...cb3

• Liker 6
Skrevet
11 hours ago, Svendsen13 said:

Hei jeg og min samboer har nylig fått vårt første barn. Så jeg lurte på om noen kanskje hadde vært i samme situasjon eller har noen tips

Jeg og dama har vært sammen i noen år å fant ut ifjor at hun var gravid, vi valgte og gjennomføre graviditeten og for ikke så altfor lenge siden fødte hun en gutt. Sexlivet etter fødsel har ikke vært noe og nå begynner det nærme seg 6 måneder siden, vi snakket mye om sex og tiden etter fødsel før fødsel og vi ble enige om at etter 8 uker skulle vi prøve å ha samleie. Men i mellomtiden så sa hun da at hun kunne runke meg, hun er ikke så veldig fan av å suge så det satt jeg til side. Disse 8 ukene kom og gikk, vi startet ikke å prøve å ha samleie. Jeg tok det opp og hun sa hun ikke var klar for det. Jeg så heller aldri til noe av den andre løsningen hennes heller. Og ja jeg vet hva noen av dere tenker, «kan du ikke bare runke selv» og jo det kan jeg jo, men problemet er da at hun blir sur og lei seg om jeg gjør det. Da føler hun at jeg ikke er tiltrukket henne noe mer og liker å gjøre det best alene. Det begynte med at om jeg brukte litt for lang tid på badet, så trodde hun at jeg hadde runket noe som gjorde henne veldig lei seg og sur. Og hver gang jeg tar opp sex eller andre ting så får jeg bare det samme svarer om at hun ikke er klar. Jeg prøver å respektere det her men jeg begynner å bli lei det samme svare hele tiden. Det har begynt nå i det siste at jeg må nærmest snike meg ut av rommet etter hun har sovnet for å kunne ta meg et runk. Hun er hele tiden stelt nedentil og shaver seg hver uke, så spørsmålet mitt er hvor lenge skal jeg holde ut før dette ikke begynner å bli normalt?

Men har dere hatt en skikkelig prat om hvorfor hun ikke føler seg klar? Har hun bare ikke lyst? Er selvbildet hennes ødelagt og hun føler seg stygg? Er hun redd for at vaginaen ikke er "god" lenger? Er hun utbrent? 

Du må nesten bare prøve å ha en skikkelig prat. Får dere barnepass en liten stund kan sikkert litt vin hjelpe med å få sannheten på bordet slik at dere kan begynne å gå videre 

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannen her i huset tilfredsstiller ikke mine behov ellers, med å gjøre ting han sier han skal, delta i husarbeid osv. så mår baby er lagt er jeg dausliten, men må rydde; vaske og ta klesvask likevel. Når han senere hinter til sex så har jeg bare ingenting igjen å gi. Han får gjerne runke for meg, det bryr meg lite - bortsett fra de gangene han velger å få å runke fremfor å hjelpe til med baby eller husarbeid. Ikke fordi jeg har noe imot at han tilfredsstiller seg selv, men fordi jeg føler at han så jævlig gnir inn i fjeset på meg at han setter seg selv og sine egne behov først.  

Anonymkode: cb37d...cb3

Det var ikke særlig relevant. Du får lage et eget innlegg og ikke prosjekter dine valg på denne mannen 

Anonymkode: 1403a...754

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var ikke særlig relevant. Du får lage et eget innlegg og ikke prosjekter dine valg på denne mannen 

Det å spørre om TS tar sin halvdel av arbeidsoppgavene i hjemmet, og om TS sin kone får nok søvn og mulighet til å ha litt egentid, er viktige spørsmål. Det er ikke vanskelig å miste sexlyst og respekt for mannen dersom han kjører egoløp. Men det høres uansett helt fjernt ut at han ikke får lov av henne til å onanere 😵‍💫

Anonymkode: 2aecb...df5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da høyst relevant. Vi aner jo ikke om ts sitter i sofaen å ef lat mens ts tar seg av alt med baby og husarbeid. Kanskje han også bør gå litt i seg selv. 

Anonymkode: abf8e...c6c

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble helt utslitt av at baby var på meg hele tiden. Orket ikke at noen andre skulle ta på meg også. Men det var vanskelig å sette ord på underveis. Prøv å gi samboer mer egentid og pause. Det er utrolig krevende med graviditet og babytid selv når alt går bra, veldig vanskelig å forstå uten å ha vært gjennom selv.

Anonymkode: a9804...6cf

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en fæl fødsel og hadde mye vondt i underlivet i lang tid, så samleie var HELT uaktuelt etter fødsel. I tillegg var jeg konstant sliten og hadde mye ryggsmerter, og da er sex ikke det man har lyst på etter en lang dag. 

Tror det gikk nærmere 7 mnd før vi hadde sex. Men jeg ville aldri blandet meg inn i om han onanerte når han trengte det. 

Du må ta en ordentlig alvorsprat med henne, der du sier at du helst vil ha sex med henne, og at du er villig til å vente til hun er klar, men at du i mellomtiden må få lov til å ordne sakene selv, uten at hun skal blande seg i det. Da forutsetter jeg at du tar din del av ansvaret med barnet, og avlaster så godt du kan, sånn at hun får hvilt seg.

Anonymkode: 39cbc...00d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...