AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Jeg får aldri sove om jeg vet det er noe jeg skal dagen etter. Er dette normalt? Skjønner det er bekymring og angst og stress men jeg blir enda stressa at jeg ikke får sove. I tillegg blir jeg dårlig hele dagen etterpå siden jeg er avhengig av søvn for å holde ut dagen. Flere som har det sånn? Anonymkode: 33cdf...ad4 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 Ja…..sover så dårlig og får mareritt🙈 dagen før er jeg bare sur og irritabel uten grunn, alt dette er bare angst men jeg får ikke kontroll på det🤬 Anonymkode: 76261...3bb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Skrevet 5. desember 2023 Sånn er jeg også. Sover dårlig og lite natten før, og når jeg kommer hjem dagen etter avtalen, så klarer ikke kroppen eller hodet å roe seg nok til at jeg får sove normalt på kvelden den dagen heller. Slitsomme greier. Jeg lider av generalisert angstlidelse, så det er nok dette det bunner i. Blir urolig i en sånn grad at det går utover nattesøvnen for bagateller. Selv om det f.eks er hyggelige ting jeg skal, som å treffe venner/venninner, så blir hjernen min stresset og det går utover søvnen. Anonymkode: 92f28...c2b 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Skrevet 5. desember 2023 Jeg har det sånn jeg også og skulle ønske jeg visste råd. Kan være greit å prøve white noise, brown noise og bineural beats på en liten høyttaler når du tar kvelden. Anonymkode: 68b6a...39f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Skrevet 5. desember 2023 Jeg hadde det sånn før. Kognitiv terapi hjalp meg veldig mye med dette. Plages nesten ikke lenger, har blitt 90% bra. Anonymkode: c2f14...341 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 Ja det er ganske normalt og typisk. Men burde finnes knep for å bli kvitt det Anonymkode: 097df...af0
Jytte Skrevet 6. desember 2023 #7 Skrevet 6. desember 2023 Bruker tenke at sover jeg ikke kan jeg avlyse eller utsette og sover jeg lite klarer jeg avtalen. Det er verre om du sover lite hver natt.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #8 Skrevet 6. desember 2023 Ja, spesielt hvis jeg skal tidlig opp. Blir liggende og tenke nå MÅ jeg sove, bare tre timer til jeg skal opp! Og DA sovner jeg i hvert fall ikke. Anonymkode: 69715...368
Jytte Skrevet 6. desember 2023 #9 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, spesielt hvis jeg skal tidlig opp. Blir liggende og tenke nå MÅ jeg sove, bare tre timer til jeg skal opp! Og DA sovner jeg i hvert fall ikke. Anonymkode: 69715...368 Du må snu det. Jeg bruker tenke at det heldigvis er tre timer til jeg skal opp. Da slipper stresset i hodet og kroppen.
Jytte Skrevet 6. desember 2023 #10 Skrevet 6. desember 2023 Jytte skrev (Akkurat nå): Du må snu det. Jeg bruker tenke at det heldigvis er tre timer til jeg skal opp. Da slipper stresset i hodet og kroppen. En gang tenkte jeg at sover jeg ikke innen en halv time står jeg opp og tar oppvasken og rydder kjøkkenet (det var en del oppvask etter en feiring, alt var skylt av, men....) Jeg sovnet i alle fall tvert. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #11 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Sånn er jeg også. Sover dårlig og lite natten før, og når jeg kommer hjem dagen etter avtalen, så klarer ikke kroppen eller hodet å roe seg nok til at jeg får sove normalt på kvelden den dagen heller. Slitsomme greier. Jeg lider av generalisert angstlidelse, så det er nok dette det bunner i. Blir urolig i en sånn grad at det går utover nattesøvnen for bagateller. Selv om det f.eks er hyggelige ting jeg skal, som å treffe venner/venninner, så blir hjernen min stresset og det går utover søvnen. Anonymkode: 92f28...c2b Har det på samme måte jeg også. Godt å høre vi er flere. Anonymkode: ac4f4...63f
Kosegutten Skrevet 6. desember 2023 #12 Skrevet 6. desember 2023 Melatonin funker bra. Jeg tar det hver gang jeg har noe viktig som jeg kommer til å stresse over
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #13 Skrevet 6. desember 2023 2 hours ago, Jytte said: En gang tenkte jeg at sover jeg ikke innen en halv time står jeg opp og tar oppvasken og rydder kjøkkenet (det var en del oppvask etter en feiring, alt var skylt av, men....) Jeg sovnet i alle fall tvert. Har prøvd det meste, ligge, stå opp, telle sauer, lese skattelover på sengen, ingenting virker hvis jeg skal opp tidlig 😅 Anonymkode: 69715...368 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #14 Skrevet 6. desember 2023 Jobb med hodet! Tenk at j"eg tar problemet når det kommer og det er ikke før i morgen "Det funker, har prøvd det selv! Anonymkode: dd135...db4 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #15 Skrevet 6. desember 2023 Kan ha det sånn jeg også. Det som hjelper for meg er å ha alt klart så det egentlig ikke er noe å stresse over Anonymkode: c1915...097 1
Nowayback Skrevet 6. desember 2023 #16 Skrevet 6. desember 2023 Jobb også? Jeg er slik hvis det er noe jeg skal som avviker fra det dagligdagse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå