AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Hvor formelt var rettsmøtet? Måtte man "samtale" med motparten, eller snakket man kun under egen forklaring? Var det grusom stemning, eller hvordan opplevdes det? Jeg vet den offisielle gangen i et sånt møte, det står jo på nett. Men dere som har møtt, har dere noen personlig erfaring å dele? Jeg er den saktsøkte part forresten. Så skal etter hva jeg vet forklare meg til slutt. Anonymkode: 54db5...889
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvor formelt var rettsmøtet? Måtte man "samtale" med motparten, eller snakket man kun under egen forklaring? Var det grusom stemning, eller hvordan opplevdes det? Jeg vet den offisielle gangen i et sånt møte, det står jo på nett. Men dere som har møtt, har dere noen personlig erfaring å dele? Jeg er den saktsøkte part forresten. Så skal etter hva jeg vet forklare meg til slutt. Anonymkode: 54db5...889 Det kommer veldig an på deres "oppførsel". Målet er jo å komme til enighet på en eller annen måte. Ja, man kan samtale med motparten og nei, man trenger ikke det hvis man ikke ønsker det. Mitt tips er at det kan være lurt å svelge en liten kamel om nødvendig, holde kjeft, snakke rolig og fremstå som en fornuftig person. Men forliksrådet bestemmer ikke noe som helst, de råder og prøver å få partene til å bli enige, komme til et forlik. Kan det løses i forliksrådet, bør det løses der. Anonymkode: a08f2...e54
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kommer veldig an på deres "oppførsel". Målet er jo å komme til enighet på en eller annen måte. Ja, man kan samtale med motparten og nei, man trenger ikke det hvis man ikke ønsker det. Mitt tips er at det kan være lurt å svelge en liten kamel om nødvendig, holde kjeft, snakke rolig og fremstå som en fornuftig person. Men forliksrådet bestemmer ikke noe som helst, de råder og prøver å få partene til å bli enige, komme til et forlik. Kan det løses i forliksrådet, bør det løses der. Anonymkode: a08f2...e54 Har du kanskje blandet sammen konfliktrådet og forliksrådet nå? Dette kan dømmes ja, om man ikke blir enige. Konfliktrådet er ren mekling. Forliksrådet er et offentlig rettsmøte hvor det enten inngås forlik eller dømmes, hvis ikke saken avvises. Anonymkode: 54db5...889 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå