Gå til innhold

Kunne du tenkt deg å bo i en koie ute i skogen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis myndighetene ga deg støtte til å bygge en koie i skogen du måtte bare hjelpe litt til meg byggingen. Du kunne få en liten koie ute i Nordmarka 45-60 minutter gange fra en t-banestasjon f eks. 

Du hadde hjemmekontor de fleste dager. 

Anonymkode: 3ccbe...2f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den var godt isolert slik at jeg kunne ha en god innetemperatur og det var dusj og matlagingsmuligheter, så kunne jeg vurdert det 

Anonymkode: a94fb...584

Skrevet

Hjemmekontor med hva da? Da er det tydeligvis strøm der?

Hvilke andre fasiliteter? Vann, kloakk, veiforbindelse? Hvis det ikke er det så nei. Liker et sunt inneklima og fritid, og hvis man ikke har vann, varme, og veiforbindelse så går veldig mye tid og hardt arbeid til å ordne slikt.

Anonymkode: c809e...1ef

• Liker 3
Skrevet

Any day, så lenge det ikke er Nordmarka eller nær Oslo!

Anonymkode: e1f8c...90a

Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke. Jeg er for avhengig av nærheten til andre mennesker. Jeg behøver absolutt ikke å omgås dem, jeg må bare vite at de er der. :ler: Kanskje det er derfor jeg er så glad i flyplasser. Det er mennesker over alt og allikevel kan jeg være der helt for meg selv. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hva skulle fordelen med det være?

Skrevet

Ehm, nei? Hva skulle fordelen være her tenker du? 

Jeg er kronisk syk og kan ikke gå 5 min engang, så det ville fungert særdeles dårlig.

Anonymkode: b2d7f...170

Skrevet

Jeg har ei lita koie i skogen/fjellet. Ikke innlagt vann og kloakk.

Der er jeg så mye jeg kan. Gjerne uten mobiltelefon også.

Kunne lett ha bodd der.

Anonymkode: db3fc...c12

• Hjerte 1
Skrevet

Har en hytte i skogen jeg, langt fra folk ikke vei frem, med utedo og uten vann og strøm. Om jeg kunne brukt den i stedet er jeg med 👍trives godt i eget selskap med kreative hobbyer og lesing og på en slik hytte er det jo daglig hard jobbing. Etter par uker på hytta et jeg alltid bedre fysisk og psykisk så ganske sunt i grunn samfunnet vi lever i nå. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville ikke bodd i koie. Men skulle ønske jeg hadde en jeg kunne dradd til for å slappe av. Å sove alene i skogen er noe av det beste som finnes. Nå har jeg et telt, som er litt mer styr så en koie hadde vært perfekt. 

Skrevet
Hedda-78 skrev (6 timer siden):

Hva skulle fordelen med det være?

Mange her på KG er asosiale og misliker folkemengder. En annen ting er at koier er koselige steder. 

Skrevet

Nei, det kunne jeg aldri tenkt meg. Jeg blir mørkredd når jeg er alene. Ikke kan jeg gå særlig langt heller, før ryggen slår seg vrang. Hvordan skulle man fått matvarer ut i skogen i en koie langt fra folk? 

Generelt er jeg ikke noe fan av hytteliv heller. Liker komforten hjemme, innlagt strøm og vann og vannklosett. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det kunne jeg gjerne tenke meg!

Anonymkode: a3d04...09d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mange her på KG er asosiale og misliker folkemengder. En annen ting er at koier er koselige steder. 

Joda. Men man trenger ikke å bo i en koie for å unngå folkemengder. Det holder med et hus med lite innsyn og en viss størrelse på tomten. Selv om man bor i en koie må man jo på butikken, og jeg kan ikke tenke meg et mer stappfullt sted enn t-banen i Oslo rushen. Bedre å bo på bygda, da, lite trengsel, god plass, rimelige hus og store tomter. Færre folk på butikken også.

Og joda, koier er koselige. Men mye kan gjøres med interiøret i en vanlig bolig, det er ingenting som hindrer deg i å ha tømmervegger og peis i et normalt hus. Eller bygge et laftet hus på egen tomt.

For å ha hjemmekontor må man jo ha strøm og bredbånd. Ikke akkurat et off-grid-liv da.

Skrevet

I Nordmarka?! Nei! Men å bo ute i skogen hadde vært en drøm. Jeg er lei av folk og den masete sivilisasjonen. 

Anonymkode: 78cca...6b8

• Nyttig 1
Skrevet

Ja det kunne jeg 

Anonymkode: 833e3...38f

Skrevet

Nei, jeg måtte selge den hytta jeg hadde fordi jeg ikke turde å sove der alene. 

Anonymkode: a2cdf...39e

• Hjerte 1
Skrevet

Nei 😅 kunme bodd i hytte om den hadde innlagt strøm og vann, men måtte vært ikke mer en 500 meter unna vei. Vil ikke bo for isolert, er litt for sosial til det. Liker også mye alenetid, men ikke hele tiden. 

Åssen skal en klare å å hjemmekontor på ei koie? De er jo oftest uten strøm 🤣

Anonymkode: bb7d8...f32

Skrevet

Kaldt og jævlig hvor dritten i utedoen fryser fast? Nei takk

Anonymkode: 00f66...857

Skrevet

Nei, men en øde gård med masse skog og beiteland + vann, strøm og kloakk hadde passet meg utmerket. Da skulle jeg hatt høner og Highland-storfe og produsert min egen ved. 

Men jeg måtte kanskje hatt en stor hund som spiste inntrengere og spøkelser og vampyrer og mordere og sånt.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...