Gjest Osenua Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Jeg vil spør hvorfor det tilsynelatende er blitt slik at de fleste folk i dag, mangler seksuell disiplin og selvkontroll? Mange sier at man må ha sex før en blir et par, for å vite om de er "kompatible". Sådan er det mange som bygger seg opp en bodycount før en i det hele tatt blir sammen med noen. Og så har du selvsagt FWB og casuals etc, selv om det kanskje er en annen diskusjon Jeg har nylig pratet med en dame jeg liker godt. Vi har god dialog og selv om jeg finner henne svært attraktiv og kan føle fristelse, så nekter jeg å ha sex før jeg er i et monogami. Jeg tror virkelig ikke samvittigheten min hadde tolerert det heller Og jeg lurer på: hvorfor er denne modus operandien døende? Disiplin og selvkontroll er jo ansett som indre styrker og gode kvaliteter. Let's talk
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 Jeg tenker du burde vente med å dømme andres folk sexliv til du har hatt sex selv så du vet hva du snakker om. Anonymkode: 75a2b...9ac 42 7
Gjest Osenua Skrevet 5. desember 2023 #3 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker du burde vente med å dømme andres folk sexliv til du har hatt sex selv så du vet hva du snakker om. Anonymkode: 75a2b...9ac Dømmer ikke.....enda. Tråden er bare et genuint spørsmål som et resultat av nysgjerrighet og ønske om informasjon
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Skrevet 5. desember 2023 Intimitet og sex er svært viktig del av ett forhold. Samme hvor godt du liker noen er det helt krise å stå der, med en partner, du ikke fungerer med seksuelt og det vet du faktisk ikke på forhånd. Du kan gå fra å like alt med ett menneske til å avsky dem etter sex og hva gjør du om det skjer? Anonymkode: 8182e...d70 11 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Skrevet 5. desember 2023 Vi er mange som er forsiktige og monogame. Men media skriver ikke om oss.. For det politisk korrekte er "fri sex". Anonymkode: 420f1...9b8 17 2 13
Gjest Osenua Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er mange som er forsiktige og monogame. Men media skriver ikke om oss.. For det politisk korrekte er "fri sex". Anonymkode: 420f1...9b8 Haha :3 ja det virker slik
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #7 Skrevet 5. desember 2023 Osenua skrev (2 minutter siden): Dømmer ikke.....enda. Tråden er bare et genuint spørsmål som et resultat av nysgjerrighet og ønske om informasjon Joda du dømmer, jeg har sett det i flere av trådene dine. Faktum er at så lenge du ikke har hatt sex så er det bare idiotisk å dømme hva andre gjør når du ikke vet hva du snakker om. Anonymkode: 75a2b...9ac 18 2
Gjest Osenua Skrevet 5. desember 2023 #8 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joda du dømmer, jeg har sett det i flere av trådene dine. Faktum er at så lenge du ikke har hatt sex så er det bare idiotisk å dømme hva andre gjør når du ikke vet hva du snakker om. Anonymkode: 75a2b...9ac Du står fritt til å mene det
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Skrevet 5. desember 2023 Jeg tror ikke det er så veldig mye annerledes enn det har vært før. Det er bare større fokus og åpenhet på det fordi det blir skrevet mer og snakket mer om det på måter folk er mer komfortable med enn før internett og smarttelefoner. Når det gjelder seksuell disiplin og selvkontroll finnes det ingen uttalt terskel, det er et område med individuelle variasjoner. Flott for deg at du har en holdning du er komfortabel med, så lenge du ikke går rundt og dømmer andre for deres holdninger. Noen trenger ikke mer enn spontan tiltrekning, som regel fysisk, andre trenger en god personkjemi, noen trenger følelser - alt stammer fra ulike individuelle behov, være seg lyst, begjær, trygghet osv. Anonymkode: 75f6d...d96 5 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #10 Skrevet 5. desember 2023 Jeg stoppet å lese når du skrev "bodycount". Bare misogynister bruker sånne begreper og bryr seg om antall partnere kvinnen har hatt. Vi andre gjør som vi vil når vi vil så lenge det føles trygt og godt. Disiplin kan du skaffe deg sjæl, litt disiplin og selvkontroll mot å poste misogynistisk piss på internett hadde gjort deg godt. Anonymkode: 463de...41f 24 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #11 Skrevet 5. desember 2023 Ja, for vikingene levde HELT monogamt.... #før??? Anonymkode: 6d9b1...aad 7 4
Trolltunge Skrevet 5. desember 2023 #12 Skrevet 5. desember 2023 Det noen anser som å mangle seksuell selvkontroll anser også svært mange som en frihet. Jeg er inderlig glad for at jeg ikke var stuck i mine første forhold seksuelt. Da hadde jeg faktisk aldri lært hva sex virkelig kan være. Første var forøvrig ikke den verste, bare ung, men de to neste... herregud om man hadde endt opp med slikt! 9 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #13 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg stoppet å lese når du skrev "bodycount". Bare misogynister bruker sånne begreper og bryr seg om antall partnere kvinnen har hatt. Vi andre gjør som vi vil når vi vil så lenge det føles trygt og godt. Disiplin kan du skaffe deg sjæl, litt disiplin og selvkontroll mot å poste misogynistisk piss på internett hadde gjort deg godt. Anonymkode: 463de...41f jeg er kvinne og bryr meg hvor mange bodycount en mann har. det er overhodet ikke "misogynistisk" jeg er ikke hore som dere menn og kvinner, og vi kommer alltid til å dømme dere. hilsen jomfru Anonymkode: a8c7d...35d 5 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #14 Skrevet 5. desember 2023 Det at man har sex med noen før man er i forhold trenger ikke bety at man mangler seksuell disiplin eller selvkontroll. Det kan like gjerne være et aktivt valg man tar fordi man ønsker å kjenne noen på et dypere plan før man avgir noen løfter om et eventuelt parforhold. Mange mennesker legger heller ikke identiteten sin i "bodycount" som du så fint kaller det. De fokuserer mer på opplevelsen de hadde med den personen de hadde sex med, hva man lærte av det, hvordan det forandret deg som menneske, hvordan du lærte å kjenne deg selv litt bedre. Alt dette kan fortsatt være veldig verdifullt selv om man ikke ender opp som par med den personen man hadde sex med. Anonymkode: 61ee8...a31 6 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #15 Skrevet 5. desember 2023 Hvis jeg har sex med noen så er det fordi jeg ser for meg at vi kan ha ett langvarig forhold. Jeg har derfor ikke sex med alle jeg treffer sånn helt uten videre, det må være en kjemi og ett håp om noe mer. Likevel så føler jeg at man ikke vet helt hvor kompatible man er før man faktisk har vert intime og derfor ser jeg ikke helt poenget med å vente så veldig lenge heller. Anonymkode: 9212c...b67 7 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #16 Skrevet 5. desember 2023 23 minutter siden, Osenua said: Jeg vil spør hvorfor det tilsynelatende er blitt slik at de fleste folk i dag, mangler seksuell disiplin og selvkontroll? Mange sier at man må ha sex før en blir et par, for å vite om de er "kompatible". Sådan er det mange som bygger seg opp en bodycount før en i det hele tatt blir sammen med noen. Og så har du selvsagt FWB og casuals etc, selv om det kanskje er en annen diskusjon Jeg har nylig pratet med en dame jeg liker godt. Vi har god dialog og selv om jeg finner henne svært attraktiv og kan føle fristelse, så nekter jeg å ha sex før jeg er i et monogami. Jeg tror virkelig ikke samvittigheten min hadde tolerert det heller Og jeg lurer på: hvorfor er denne modus operandien døende? Disiplin og selvkontroll er jo ansett som indre styrker og gode kvaliteter. Let's talk Folk er forskjellige. At folk har seksuell fortid er uproblematisk for meg, men jeg vil ikke være med noen som har oppført seg som et felles høl. Andre mener sex utenfor ekteskap ikke er innafor, det må de få lov til å mene. Vi har forskjellige preferanser og syn på livet. Så lenge du respekterer mine valg, respekter jeg dine valg Anonymkode: c77a3...76f 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #17 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): jeg er kvinne og bryr meg hvor mange bodycount en mann har. det er overhodet ikke "misogynistisk" Anonymkode: a8c7d...35d Jeg er helt enig i akkurat det. Det er lov til å bry seg om historien til en partner, og det er hverken kvinnehat eller mannehat. Anonymkode: 5f058...d67 7
Gjest Osenua Skrevet 5. desember 2023 #18 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): jeg er kvinne og bryr meg hvor mange bodycount en mann har. det er overhodet ikke "misogynistisk" jeg er ikke hore som dere menn og kvinner, og vi kommer alltid til å dømme dere. hilsen jomfru Anonymkode: a8c7d...35d Preach AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg vil ikke være med noen som har oppført seg som et felles høl Anonymkode: c77a3...76f 😅
Rosa Gnom Skrevet 5. desember 2023 #19 Skrevet 5. desember 2023 Tror ikke at du vet hva seksuell disiplin betyr her faktisk. Ett eksempel er hvis man voldtar noen, da kan man si at man mangler seksuell disiplin siden man ikke klarer å la vær. En annen ting er hvis to frivillige voksne ligger sammen. De mangler ikke seksuell disiplin. 11 1 3
LadeJarl Skrevet 5. desember 2023 #20 Skrevet 5. desember 2023 Osenua skrev (43 minutter siden): Jeg vil spør hvorfor det tilsynelatende er blitt slik at de fleste folk i dag, mangler seksuell disiplin og selvkontroll? Mange sier at man må ha sex før en blir et par, for å vite om de er "kompatible". Sådan er det mange som bygger seg opp en bodycount før en i det hele tatt blir sammen med noen. Og så har du selvsagt FWB og casuals etc, selv om det kanskje er en annen diskusjon Jeg har nylig pratet med en dame jeg liker godt. Vi har god dialog og selv om jeg finner henne svært attraktiv og kan føle fristelse, så nekter jeg å ha sex før jeg er i et monogami. Jeg tror virkelig ikke samvittigheten min hadde tolerert det heller Og jeg lurer på: hvorfor er denne modus operandien døende? Disiplin og selvkontroll er jo ansett som indre styrker og gode kvaliteter. Let's talk Tror det er det siste jeg ønsker meg..!."seksuell disiplin"..😂🙈...åhh herregud...om noe ønsker jeg meg mer udisiplinert sex. 5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå