Gå til innhold

Noen som har hatt mange (10++) år mellom fødsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med nummer to nå, og det er 15 år siden forrige fødsel. 

Er veldig spent på hvordan neste fødsel blir. Forrige gang ble jeg igangsatt på overtid og fødselen tok flere dager. Aktiv fødsel (fra 4 cm) tok over 40 timer. 

Jormor har sagt flere ganger at det er en myte at man blir som førstegangsfødene å regne igjen, og tror at jeg vil oppleve at det går litt raskere denne gangen. 

Noen som har erfaringer med mange år mellom? Hvordan var deres opplevelser?
Skjønner dette såklart er veldig individuelt, men gøy å høre andre sine erfaringer :) 

Anonymkode: 603b1...1e7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

13 år mellom mine. Første ble født på 4 timer fra start til slutt. Andremann én time 🫠 Tredjemann 3 timer. 

Anonymkode: 1d054...6eb

Skrevet

Jeg hadde litt over 9 år mellom mine. Med nr 2 ble det styrtfødsel

Skrevet

Fødte i 00, 09 og i 21.

De to første fødslene var relativt like. Vannet gikk og ingen rier. Måtte få drypp etter et døgn, og riene var sinnsykt vonde så jeg fikk epidural og fikk sove en time før pressriene kom. Begge kom ca 2 døgn etter vannet gikk.

Den siste gangen var alt annerledes. Jeg var så i tvil om fødselen nærmet seg, for riene var så svake. Vi booket hotell med plan om å sove litt før jeg skulle inn å sjekke. Det var restriksjoner, så mannen kunne bare bli med på aktiv fødsel,og jeg ville ha han hos meg.

Jeg skjønte heldigvis at jeg burde være på sykehuset, for når jordmor sjekket meg var det 3 cm åpning.

Jeg valgte å føde uten noe smertelindrende, og det hele tok bare noen timer. Vannet gikk ikke før jeg lå på fødestua.

Det var veldig vondt når barnet kom ned fødekanalen, men ikke halvparten så vondt som riene de 2 første gangene.

Anonymkode: cae2b...00e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...