Gå til innhold

Klør før mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha mensen om 2 dager.

Opplever å få kløe alt fra 5-7 dager før mensen. Er ikke intenst men det klør, kan føles ut som jeg er litt tørr og små svie.

Tidligere har jeg prøvd diflucan og canesten, siden jeg tenkte det var sopp. Men ikke funket for jeg får det hver eneste gang rett før mensen.

Vært hos gynokolog, men da sier de bare de tar en bakterietest og sjekk for kjønnsykdommer men er aldri noe som slår ut på dem. 

Ikke fått noen annen hjelp, annet enn at dem tror jeg er tør og brude bruke en gelkrem for å holde meg fuktig der. Ikke hjulpet det heller.

Er det noen som opplever det samme som meg? Er det bare sånn det er og at man ikke få gjort noe med det? Er det normalt før mensen å oppleve slike symptomer? 

Anonymkode: 3f4b3...647

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med svie i ytre kjønnslepper fra eggløsning frem til mensen. Sjekker meg hos lege og gynekolog.

Skrevet

Har du passert 40? Jeg sliter med det, prøvde alt. Gynekolog anbefalte Ovesterin, reseptfritt. Kan starte 10-12 år før overgangsalderen med slike symptomer. 

Anonymkode: 02734...ebd

Skrevet (endret)

Jeg er 24!  Virker som det kom etter overbehandling av sopp. Hvor gammel er du?

Endret av Annnnooonym
Skrevet

Jeg har samme greia, men etter mensen. 2-3 dager. Klør noe helt forferdelig og det gjør nesten vondt. Er 39

Anonymkode: 631a9...26c

Skrevet

Vil bare anbefale Dermica intimsåpe og intimolje. Den vil virke litt kløstillende på tørr hud. Mange vasker seg med for sterk såpe og/eller for ofte. Da kan oljer hjelpe

Anonymkode: ba054...a17

Gjest jegerrinne
Skrevet

Slitt med samme 43 år. Starter med det for ca 3 år siden. Ingen prøver viser noe galt.

Skrevet

Sopp i underlivet er den vanligste årsaken til svie og kløe nedentil og kan oppstå uten samleie. Dersom en har hatt overdreven vasking, bruker sterke såper med parfyme eller antiobiotikabruk kan gjøre at en får en ubalanse i normalfloraen rundt underlivet. På den måten oppstår en Soppinfeksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...