Gå til innhold

Hvem bør få prioritering ved overbooking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet flyselskapene har egne regler for dette, men hvordan ville du prioritert hvis det var opp til deg, og en viss mengde passasjerer måtte bli igjen på flyplassen? Hvis du måtte prioritere mellom barnefamilier og litt skrøpelige eldre? Jeg sto nylig i en sånn kø selv, og hørte barnefamilier straks rope opp om at de måtte gå foran selv om det også var en betydelig mengde eldre med  stokk osv.

En annen situasjon, også nylig selvopplevd. Du skal hjem fra utlandet og en venn der kjører deg til flyplassen. På veien ser du at det er problemer med flytogene og ekstremt lange køer. Du foreslår å plukke opp tre ekstra personer. Ville du valgt noen bak i køen som har lengst tid igjen å vente? Eller noen som har ventet lenge, men snart vil komme seg på et tog? 

Anonymkode: a1318...0f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville prioritert barnefamilier med små barn. 

Anonymkode: 9353b...e38

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg ville prioritert barnefamilier med små barn. 

Anonymkode: 9353b...e38

Ungt sprekt par foran skrøpelige eldre? Barn går foran uansett, selv om de griner uansett hvor de er? (For å sette det på spissen).

• Liker 6
Skrevet

Den som først booket sine billetter bør få prioritet ved overbooking. Det bør de som jobber på flyplassen kunne se i systemene sine, og ta hensyn til.

Anonymkode: 5cd38...f9e

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet

De som bestillte først billetter, samt de som ligger høyere i bonusstatus.

Anonymkode: c42bc...a6e

• Liker 2
Skrevet

Familier og eldre burde begge prioriters, de er som regel i undertall på fly

Anonymkode: c0b78...841

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig skal de med høyest status få prioritet! Dersom det kun er saueflokken igjen, så ville jeg prioritet de som går mest ansendig kledd, som f.eks i dress. De har mest sansynlig viktige ting de skal rekke. En barnefamilie eller eldre har det ikke travelt, å kan fint finne seg i å vente.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

De fleste spør vel om noen ønsker å ta neste avgang med evt godtgjørelse. Noen passer det kanskje også godt for. Det har alltid vært noen som takker ja til det. Ellers hadde jeg prioritert de som kjøpte de dyreste billettene og nedprioritert de kjøpt i siste liten/rabatterte billetter.

Anonymkode: ee583...a0d

• Liker 6
Skrevet

Den som bestilte først. Punktum. 

Anonymkode: 017c4...bed

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har selv funksjonsnedsettelse, og vet hvor utrolig slitsomt reise kan være. Jeg ville prioritert eldre, og de i rullestol eller med nedsettelser.

Anonymkode: 3f5ea...d89

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

1. De som betalte mest. 

2. De bakerst.

Anonymkode: f6bef...234

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Den som bestilte først. Punktum. 

Egentlig enig med deg, men så vet jeg at pasientreiser booker sent og vil heller prioritere en f.eks kreftsyk som skal til behandling enn noen som skal på ferie.

Anonymkode: 3f6ba...2f7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Egentlig enig med deg, men så vet jeg at pasientreiser booker sent og vil heller prioritere en f.eks kreftsyk som skal til behandling enn noen som skal på ferie.

Det er forståelig. Jeg reagerer på at noen skriver her at barnefamilier skal prioriteres. Ikke faen! 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Pasientreiser er en ting som selvsagt bør prioriteres. Men hvem som skal på ferie ser man jo ikke i systemet. Folk kan ha booket dyre billetter selv om de skal på ferie, og folk som har bestilt i siste liten kan være på vei til begravelse eller dødsleie osv. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ungt sprekt par foran skrøpelige eldre? Barn går foran uansett, selv om de griner uansett hvor de er? (For å sette det på spissen).

Definitivt barnefamilier foran eldre og skrøpelige. Jeg begynner å komme i kategorien eldre og skrøpelige selv, på grunn av min helse, men selv på mine verste dager hadde det vært betydelig greiere for meg å måtte vente enn det hadde vært da jeg var ung og frisk, men hadde småbarn. 

Eldre kan ofte ta slikt som en ekstra feriedag nærmest. Har man småbarn er det utrolig slitsomt, og ofte en hel rekke dominobrikker som raser av at ting ikke går etter planen. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Et fly består ikke bare av barnefamilier og eldre.

Jeg hadde valgt å ta ut enslige og barnløse par.

Anonymkode: f7ad7...97b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Et fly består ikke bare av barnefamilier og eldre.

Jeg hadde valgt å ta ut enslige og barnløse par.

Anonymkode: f7ad7...97b

Hvorfor enslige? Mye lettere å bli stuck et sted sammen med noen enn alene. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor enslige? Mye lettere å bli stuck et sted sammen med noen enn alene. 

Stuck hvilket sted? Snakker vi ikke om flyplasser? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Stuck hvilket sted? Snakker vi ikke om flyplasser? 

Jo, på flyplassen, hvor man må ordne alt selv hvis man er alene, ikke kan legge seg til å sove uten risiko for å få tingene sine stjålet, ingen å prate med for å få tiden til å gå osv. Hadde mye heller blitt igjen som del av et par eller en gruppe. 

• Liker 8
Skrevet

Til 2: de som har ventet lengst, fro da blir jo ventetiden for alle som står bak dem kortere også.

Anonymkode: 18316...8fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...