AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Jeg blir lei meg når det skjer. Typisk er det når tenåringen oppfatter meg som streng, da er jeg verdens verste mor og han sier han vil til far. Jeg ønsker jo ikke det, men har sagt at det står han fritt til å gjøre, og at jeg gleder meg til han kommer hjem igjen. Han har aldri faktisk dratt. Hva gjør dere? Anonymkode: 33a6f...f00
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg blir lei meg når det skjer. Typisk er det når tenåringen oppfatter meg som streng, da er jeg verdens verste mor og han sier han vil til far. Jeg ønsker jo ikke det, men har sagt at det står han fritt til å gjøre, og at jeg gleder meg til han kommer hjem igjen. Han har aldri faktisk dratt. Hva gjør dere? Anonymkode: 33a6f...f00 Pakker bag og ber dem om å gå i bilen, så kjører jeg dem til far. Det har skjedd med den pubertale jentungen her et par ganger, men med en gang jeg pakket bagen hennes, var det ikke lenger så kult, og hun ville bli hjemme. Her i huset får de ikke lov til å manipulere. Anonymkode: 9f6f4...79c 13 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg blir lei meg når det skjer. Typisk er det når tenåringen oppfatter meg som streng, da er jeg verdens verste mor og han sier han vil til far. Jeg ønsker jo ikke det, men har sagt at det står han fritt til å gjøre, og at jeg gleder meg til han kommer hjem igjen. Han har aldri faktisk dratt. Hva gjør dere? Anonymkode: 33a6f...f00 Og selvfølgelig drar han ikke, dette er bare tomme trusler. Han prøver å spille på følelsene dine og få deg til å gjøre som han vil. Dessverre veldig typisk for tenåringer flest. Anonymkode: 9f6f4...79c 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pakker bag og ber dem om å gå i bilen, så kjører jeg dem til far. Det har skjedd med den pubertale jentungen her et par ganger, men med en gang jeg pakket bagen hennes, var det ikke lenger så kult, og hun ville bli hjemme. Her i huset får de ikke lov til å manipulere. Anonymkode: 9f6f4...79c Dette gjorde min mor også, en gang åpnet hun vinduet og hev klærne mine utover plenen aå jeg kunne pakke og dra til far 😅 Anonymkode: 6fdba...ffe 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Skrevet 5. desember 2023 Det har ikke skjedd her med ungdommer i hus. Men viss det skjer engang, så sender jeg mld til far om å hente han/henne. Om jeg sier det, så vet jeg at de ombestemmer seg fort. Ingen tomme trusler her takk! Anonymkode: f8f55...d8e 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 Jeg fikk noen slike trusler av den mellomste. Det er litt trist, men jeg var veldig sikker på mine egne omsorgsevner, og hans manglende, så jeg tok det vel egentlig med knusende ro. Den eldste bodde der en stund for å ha sommerjobb, og det var ikke alltid det var mat i kjøleskapet- for å si det slik, så jeg var ganske sikker på at de kom hjem etter en stund. (Jeg sendte penger med henne til mat, og mat) Men jeg tenker jo også at slik utspill handler om å ikke føle seg sett og forstått, og det hadde jeg tatt på alvor. For det handler jo om at ungdommen skal ha det bra. Så litt etter hvordan du vurderer dette utspillet, om det er for å få lov til mer, eller om det handler om at ungdommen ønsker å si noe om hvordan dere har det...så tenker jeg at du skal ta det litt på alvor. Det å ha ungddom er ikke å ha barn, og dialogen er veldig viktig. Anonymkode: 0762e...b8b
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #7 Skrevet 5. desember 2023 Jeg ringer far og forteller hvorfor hun kommer til han før planlagt, slik at han kan legge seg på samme linje. Han gjør det samme når det er han som er "urimelig". Før vi begynte med dette hadde vi slike situasjoner hver måned omtrent, nå er det så lenge siden sist at jeg husker ikke når det skjedde. Anonymkode: 9fc43...47e 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #8 Skrevet 5. desember 2023 Sier god tur. Anonymkode: 16f0d...12f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg blir lei meg når det skjer. Typisk er det når tenåringen oppfatter meg som streng, da er jeg verdens verste mor og han sier han vil til far. Jeg ønsker jo ikke det, men har sagt at det står han fritt til å gjøre, og at jeg gleder meg til han kommer hjem igjen. Han har aldri faktisk dratt. Hva gjør dere? Anonymkode: 33a6f...f00 Så for meg at det var et lite barn som truet med sånt, ikke en tenåring. Hadde bedt han pakke tingene sine og kjørt til far. Anonymkode: 171a1...284
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #10 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg blir lei meg når det skjer. Typisk er det når tenåringen oppfatter meg som streng, da er jeg verdens verste mor og han sier han vil til far. Jeg ønsker jo ikke det, men har sagt at det står han fritt til å gjøre, og at jeg gleder meg til han kommer hjem igjen. Han har aldri faktisk dratt. Hva gjør dere? Anonymkode: 33a6f...f00 Jeg synes du reagerer på en veldig fin måte, ts. Anonymkode: b7074...4f2 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #11 Skrevet 5. desember 2023 Jeg tenker at det funker greit dersom foreldrene er noenlunde enige om rammer, men det funker ikke dersom den ene gir ungen totalt frie tøyler og den andre regulerer. Enighet om grenser mellom foreldre er et nøkkelord. Anonymkode: cddaf...661 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #12 Skrevet 6. desember 2023 Nå er jeg i en litt annen situasjon ennd eg der barnet mitt ikke vil være så mye hos far. Da det ble slutt mellom meg og far for 4 år siden så ville barnet være mest hos far. Det fikk hun lov til fordi jeg måtte leie en periode før jeg fikk kjøpt hus. Hun trivdes ikke hos meg og ville alltid hjem til pappa når kvelden kom. når jeg kom meg til rette i hus, fant hun seg til rette, og nå vil hun ikke besøke far noe særlig. Jeg hadde virkelig sett at vi kunne hatt 50/50, men hun får selvsagt være her. Prøver å muntre hun opp til å være så mye hun kan hos sin far. Så svar på spm, er at jeg ville nok ikek latt meg true av det, ville latt barnet dra til far. Anonymkode: 54696...264
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #13 Skrevet 6. desember 2023 Sier at jeg skal ringe pappa, så kan han hente dem. Enda ikke skjedd at det gjennomføres Anonymkode: 75fd7...39c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #14 Skrevet 6. desember 2023 Har tre barn, ene gjør dette omtrent hver uke. Jeg tar opp telefonen og vi ringer pappa og forklarer at barnet skal til pappa. Så tilbyr jeg meg å kjøre bort. Barnet har kun reist til faren en gang og var litt spak da. Savnet søsknene også. Jeg sier til ungene at de selvfølgelig får besøke far, det er bare å gi beskjed på en normal måte (ikke true) Anonymkode: c4155...7a5
Blåtrå Skrevet 6. desember 2023 #15 Skrevet 6. desember 2023 Viss en biter på at en ungdom trusler med dette, og du faktisk blir lei deg, da er det på tide å bli mer autoritær. Dette er bare en herseteknikk.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #16 Skrevet 6. desember 2023 Det er ikke gitt at det er tomme trusler, her er det i hvert fall ikke det. Ble skilt fra barnas mor for fem år siden. Eldste krangler en del med moren sin, og ønsker da å dra hit. Det har hendt at mor har låst henne ute, og da har jeg jo ikke noe annet valg enn å hente. Jeg pleier likevel å oppmuntre henne til å løse konflikten med moren sin, og jeg tar ofte mors parti hvis tenåringen har gjort noe galt. Når barna er her og vil til mor sier jeg også det er greit, men vil gjerne løse konflikten først. Som regel setter mor seg i bilen og henter barna, og jeg får en skyllebøtte på telefon. Hun tar alltid barnas parti. Hvis samarbeidet er greit, kan dere bli enige om noen retningslinjer. Når samarbeidet er dårlig, blir det bare til at barna hopper mellom den de ikke krangler med for øyeblikket, dvs. den som ikke har grenser. Jeg tror ikke det blir særlig god oppdragelse av sånt. Anonymkode: 8dabb...53a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå