Gå til innhold

Andre studenter her som føler seg ensomme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet til Kristiansand i høst for å studere, og har så langt ikke klart å få meg noen venner. Det er veldig bra miljø i klassen, der alle kan snakke med alle, men jeg har ikke kommet dit med noen at jeg kan spør de om å finne på noe utenfor skolen. De fleste i klassen er ikke nye studenter, og har derfor allerede et nettverk. Jeg syntes det er så vanskelig, spesielt siden studiet mitt har lite obligatorisk og få forelesninger, blir jeg ofte sittende alene hele dager uten å snakke med noen. Andre som er eller har vært i samme situasjon? Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å bli kjent med noen. Finnes det noen grupper for ensomme studenter eller noe slikt? 

Anonymkode: a519f...33d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du spørre noen om dere skal finne på noe selv om det føles litt unaturlig? Da jeg var helt ny på jobben begynte jeg og en kollega bare å prate om at vi begge liker å gå ut og spise mat. Og da foreslo hun at vi kunne dra ut og spise sammen et sted hun likte veldig godt. Vi hadde nesten ikke pratet noen ting, men jeg synes dette var veldig hyggelig.

Ellers finnes feks HeyGirl i Oslo, gruppe på Facebook for folk som vil bli kjent med andre. Vet ikke om det finnes andre steder..? 

Anonymkode: 13776...2b9

Skrevet

Det naturlige er vel å engasjere seg i ett eller annet og blir kjent med folk der. Studentbar, studentavis, kor, idrett, turlaget, røde kors e.l. I dag er det oppslag i BA om at et av studentstedene i Bergen ikke får tak i nok folk til å holde åpent, samtidig som folk lager på at de er ensomme og ikke blir kjent med noen, det er jo fordi ingen får venner uten å ta inititativ. Se her f.eks https://bare.no/om-bare-studenthus/

Anonymkode: 0dca4...eea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...