Gå til innhold

Hvorfor kommenterer folk på andres kropper????

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.12.2023 den 21.50):

Fordi folk har øyne og gjerne liker å nevne ting man legger merke til, det er sånn samtaler funker. «Fint vær her i dag», «her var det flott utsikt», «oi, se på den fine hunden», «har du klipt deg?», «det var en skikkelig fin jakke, er den ny?». Osv..  det er ikke en uting å kommentere andres utseende når det er enten nøytralt eller hyggelig ment. Si takk og move on. Touch some grass. 

Anonymkode: a7732...ace

😂😂🥴🥴 ja folk har øyne og prøver bare å overleve.. 

Anonymkode: ecb2d...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da overtenker  du eldig mye. Jeg kan selvsagt se om noen går opp eller ned i vekt. Mennda må drt jo også være noen synlige kilo.

De fleste jeg vet om som har gått ned vekt , de stråler på en annen måte, akkurat som gravide og forelskede gjør. Så alltid når jeg komenterer at noen ser godt ut  eller strålenfe ut. Så har da det aldri vært knyttet opp til  vekt.

Men når folk er lettkrenket, da  kommer stygge komentarer tilbake som å syntes du jeg var stygg før, sier jeg til en tykk person at ser bra ut, så har du sagt noe stygt fordi da er du ironisk.

Jeg får ikke engang lov å bestemme hva jeg mener selv. Andre skal plutselig definere hva man mener. Har til og med hatefult blitt fortalt at jeg hater tykke mennesker, fordi jeg ga et kompliment på juebord at damen så skikkelig bra ut. Hun hadde nydelig kjole og og strålte fint.

Det var et kompliment gitt i beste meningog absolutt en passende anledning å gi det komplimentet.

Hun vred på absolutt alt, og kom.med hvor stygg jeg måtte mene hun var til vanlig. Så da svarte jeg at jeg aner virkelig ikke hva du tenker om deg selv, men stygg har aldri streifet meg om deg, dessuten så blir også jeg såret, når du påstår jeg hater overvektige, fordi jeg nr 1aldti har antydet set. Og nr2 og noen av de  personene jeg elsker mest i verden er  overvektig. Min mann og min mor, og ikke minst mest fantastiske svigermor. 

Jeg trekker meg rett og slett vekk fra folk som går til angrep på en hyggelig gest og vrir det til noe annet enn det er. Om en eller to har vært spydige, så betyr det ikke at resten av verden er sånn.

Stå heller litt opp for seg selv da, istedenfor å gå i forsvar mot de som faktisk liker deg akkurat slik du er.

Jeg sa fra til mamma om vekta hennes en gang. Men da begynte hun å bli så stor, at hun begynte å få så mye plager  og pustet rart. Da sa jeg fra at jeg var bekymret for helsa hennes. Og at jeg gjerne ville ha henne en stund til.  Det var også pga kjærlighey og ikke pga shaming det ble sagt.

Anonymkode: 0013f...94c

Du vet at de som vrir og vrenger på alt du sier, får det til å virke som du er hatefulle, speiler seg selv. Det er de som er verst. Sett det mange ganger. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette. Rart at de fleste menn ikke får masse kommentarer om kropp i den ene eller den andre retning. Så lenge overfokuset på kvinnekropper fortsetter, vil vi aldri bli ferdig med å knytte kvinnens verdi til slank, trent og pen kropp.

Anonymkode: 33869...57d

Det gjør de. Har en mannlig venn jeg som fikk masse komplimenter av andre menn da han gikk ned. Han ble så glad atte. Følte at de guttene der ønsket han vel. Er ikke alltid taushet er gull. Noen ganger er også taushet sjalusi. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller dere kan holde kjeft i stedet. Menn har banket kjerringene sine siden tidenes morgen, men det betyr ikke at det er gangbart i 2023. De fleste mennesker utvikler seg intellektuelt.

Dette var elendig sammenligning. 

Neste gang noen kommenterer deg så si ifra. Så får alle andre som setter pris på det, få lov til å fortsette med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (44 minutter siden):

Du vet at de som vrir og vrenger på alt du sier, får det til å virke som du er hatefulle, speiler seg selv. Det er de som er verst. Sett det mange ganger. 

Det gjør de. Har en mannlig venn jeg som fikk masse komplimenter av andre menn da han gikk ned. Han ble så glad atte. Følte at de guttene der ønsket han vel. Er ikke alltid taushet er gull. Noen ganger er også taushet sjalusi. 

Dette var elendig sammenligning. 

Neste gang noen kommenterer deg så si ifra. Så får alle andre som setter pris på det, få lov til å fortsette med det.

Jeg sier fra, men da blir de sure og mener jeg er utakknemlig. Jeg ønsker ikke å objektiviseres for kroppen. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sier fra, men da blir de sure og mener jeg er utakknemlig. Jeg ønsker ikke å objektiviseres for kroppen. Så enkelt er det.

Så kutt ut disse fæle folkene da. Så enkelt er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2023 den 13.17):

Men hvorfor? Hva er det man vil med kommentaren?Jeg vet jo at jeg har slanket meg, det er jo helt åpenbart. Så hva er poenget med å spørre om jeg har gjort det? Er åpenbart på diett, har åpenbart slanket meg

Anonymkode: b6916...5bb

Tenker du det samme om noen spør om du har klippet håret? Eller kjøpt ny genser og komplimenterer den?
Det er jo helt åpenbart at du har klippet håret eller har ny genser, så hva er vitsen med å kommentere det? 

Anonymkode: b3a17...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannhetsøkende skrev (5 minutter siden):

Så kutt ut disse fæle folkene da. Så enkelt er det. 

Jeg kan ikke bure meg inne i huset og unngå alle mennesker. Men når flere har kommentert på at jeg ser gravid ut, for eksempel, så blir jeg jo satt ut og sier fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker du det samme om noen spør om du har klippet håret? Eller kjøpt ny genser og komplimenterer den?
Det er jo helt åpenbart at du har klippet håret eller har ny genser, så hva er vitsen med å kommentere det? 

Anonymkode: b3a17...44f

Det blir like dumt som å spørre et menneske som akkurat har trynet langflat på asfalten: "Datt du?" eller å spørre et menneske med feber, rød nese og sånt: "Er du syk?" Jeg forstår at det er intetsigende smalltalk, men det høres usigelig teit ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke bure meg inne i huset og unngå alle mennesker. Men når flere har kommentert på at jeg ser gravid ut, for eksempel, så blir jeg jo satt ut og sier fra.

Det er noe helt annet, syns du ikke? Det er forskjell på å si at noen ser gravid,  kontra å komme med en kompliment om at de har gått ned og ser bra ut? Det er jo det denne tråden i utgangspunktet handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (1 minutt siden):

Det er noe helt annet, syns du ikke? Det er forskjell på å si at noen ser gravid,  kontra å komme med en kompliment om at de har gått ned og ser bra ut? Det er jo det denne tråden i utgangspunktet handler om.

Men å gratulere med ny baby på vei er jo også en positiv ting, er det ikke? Eller bruker du å si til folk at de ser gravid ut for å såre dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (2 minutter siden):

Og det er nettopp det - at de SER BRA UT. Det indikerer at de ikke så bra ut tidligere, og at de ikke vil se bra ut hvis de igjen legger på seg. Hele kvinnens verdi reduseres til slank og trent kropp. At kvinnen er det samme varme, omsorgsfulle, morsomme og smarte mennesket hun har vært før vektnedgangen, legges det ingen vekt på. Jeg hadde heller satt pris på komplimenter om at jeg er mer empatisk, bedre venninne osv. Ikke at jeg er mer "pulbar" og "fitnessmodell-like" som slank.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir like dumt som å spørre et menneske som akkurat har trynet langflat på asfalten: "Datt du?" eller å spørre et menneske med feber, rød nese og sånt: "Er du syk?" Jeg forstår at det er intetsigende smalltalk, men det høres usigelig teit ut!

Det går an å spørre om det går bra da. Eller er man opphengt da også? Du vrir jo på det mange egentlig sier. De fleste spør jo ikke en som har trynet om: "falt du nå?" De spør jo om det gikk bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men å gratulere med ny baby på vei er jo også en positiv ting, er det ikke? Eller bruker du å si til folk at de ser gravid ut for å såre dem?

Men herregud! Er du helt syk i hodet. Du tillegger jo folk her meninger de ikke har. Jeg spør aldri om andre er gravide. Men jeg kan si til en som har gått ned at ned at det ser bra ut på dem. Det samme har de gjort på meg. Ble glad jeg. Vi gir oss ikke bare pga noen ikke tåler det. Da lar vi heller være å kommentere akkurat dem.

Endret av Sannhetsøkende
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og det er nettopp det - at de SER BRA UT. Det indikerer at de ikke så bra ut tidligere, og at de ikke vil se bra ut hvis de igjen legger på seg. Hele kvinnens verdi reduseres til slank og trent kropp. At kvinnen er det samme varme, omsorgsfulle, morsomme og smarte mennesket hun har vært før vektnedgangen, legges det ingen vekt på. Jeg hadde heller satt pris på komplimenter om at jeg er mer empatisk, bedre venninne osv. Ikke at jeg er mer "pulbar" og "fitnessmodell-like" som slank.

En masse bullshit her. Menn også kommenterer hverandre. De fleste syns det er flott at de kan bli en bedre utgave hvis de ikke følte seg så vel før. Har aldri tatt meg nær av at noen har sagt sånn til meg, tvert i mot. De fleste som sier det mener det godt. Syns det er flott de skryter jeg. Mennesket har alltid brydd seg om utseende. Det er ikke noe nytt fenomen. Det betyr ikke at du ikke så bra nok ut før, men kanskje fått mer glød da. Sånn er det bare. Ja, du får mure deg inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men da er hun dum og frekk. Det betyr ikke at man skal akseptere frekke og dumme mennesker slenge med kjeften.

Så det er greit å tolke ting folk sier som du vil og så kalle dem dumme fordi du feiltolka dem? Huff for et krenkelseshysteri og navlebeskuelse! 

Anonymkode: bc7c6...17d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 5.12.2023 den 14.59):

Fordi folk er folk, vi sier det vi tenker. Prøv å ikke vær så lettkrenkelig. 

Lettkrenkelig? Kropp er faktisk ganske sensitivt for mange. Jeg var normalvektig, ca 66kg på 165cm, men ble fortalt at jeg var blitt større og ikke burde bli enda større. Konsekvens, begynt å utvikle anorektiske symptomer. Spiser rundt 600 til 700kcal i døgnet og har gått ned 7kg på under 6 uker. Fatter ikke hvorfor ikke folk kan tenke før de snakker…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silva Pluvialis skrev (4 minutter siden):

Lettkrenkelig? Kropp er faktisk ganske sensitivt for mange. Jeg var normalvektig, ca 66kg på 165cm, men ble fortalt at jeg var blitt større og ikke burde bli enda større. Konsekvens, begynt å utvikle anorektiske symptomer. Spiser rundt 600 til 700kcal i døgnet og har gått ned 7kg på under 6 uker. Fatter ikke hvorfor ikke folk kan tenke før de snakker…

Som jeg har sagt ; man kan ikke endre andre, man kan ikke bestemme hva de skal si. Man kan bestemme hvordan man selv reagerer på det andre sier. Du kjemper en fåfengt kamp om du tror du skal forandre alle folk til å bli slik DU vil ha dem. Det er eget hode man må jobbe med. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Som jeg har sagt ; man kan ikke endre andre, man kan ikke bestemme hva de skal si. Man kan bestemme hvordan man selv reagerer på det andre sier. Du kjemper en fåfengt kamp om du tror du skal forandre alle folk til å bli slik DU vil ha dem. Det er eget hode man må jobbe med. 

Jeg er ikke ts, men ok. Du synes altså det er greit å si til normalvektige at de ikke bør bli større? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silva Pluvialis skrev (15 minutter siden):

Jeg er ikke ts, men ok. Du synes altså det er greit å si til normalvektige at de ikke bør bli større? 

Det hjelper ikke hva jeg syns, jeg kan ikke styre hva andre sier. DET er en ting jeg har lært gjennom livet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...