Gå til innhold

Hvorfor kommenterer folk på andres kropper????

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde du bodd her jeg bor hadde de sagt noe sånt som:

Jøss i væla , hå har skjedd mæ dei'a? Er jo itte att no ta dei. Har du glømt å æta. 

Også ler vi sammen.

Anonymkode: 0013f...94c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jøss i væla , hå har skjedd mæ dei'a? Er jo itte att no ta dei. Har du glømt å æta. 

Også ler vi sammen.

Oversatt: I all verden, hva har skjedd med deg? Er ikke så mye igjen av deg. Har du glemt å spise?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke normalt for meg. 

Anonymkode: 4c809...f47

Uffda.

Anonymkode: 6d4b5...754

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Også ler vi sammen.

Kan hende det er kulturen på bondegård men det er ikke vanlig ellers. Forstår ikke hvorfor folk tenker det er greit å spøke med sånne ting. Glemt å spise..?😳 hva hvis vedkommende har bulemi eller anorexia… hyggelig kommentar å få da

Anonymkode: b6916...5bb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også gått ned 25kg siste tiden. Ja har fått kommentarer, sier takk og lever videre. Slutt å let etter grunner til å være fornærmet hele tiden. Du vet at intensjonen er god, så la det være. Er en uting at folk i dag skal bli sure over hver bidige lille kommentar folk gir. 

Anonymkode: a7732...ace

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har også gått ned 25kg siste tiden. Ja har fått kommentarer, sier takk og lever videre. Slutt å let etter grunner til å være fornærmet hele tiden. Du vet at intensjonen er god, så la det være. Er en uting at folk i dag skal bli sure over hver bidige lille kommentar folk gir. 

Anonymkode: a7732...ace

Det som er en uting er å kommentere andres utseende. Hvem bryr seg liksom. Enten man er stor eller liten. Spiller det noen rolle, hva er vitsen med å snakke om det? Hva oppnår de som sier det?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan anbefale fetmenfattet på ig/TikTok, hun har flere gode tips til hva man skal svare når folk begynner å kommentere kropp uten invitasjon til det.

Særlig nå som det blir jul og treffe folk man kanskje ikke ser så ofte.

Anonymkode: a2d4e...f10

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er helt normalt å kommentere folk som har slanket seg. Ta det som et kompliment.

Anonymkode: d9636...502

Det er 2023 nå, det er minst ti år siden det var regna som normalt å komplimentere folk for vekttap.

Jeg er autist og har bedre sosiale antenner enn det der. Det er tris for din del å ikke vite dette.

Anonymkode: b5ade...8ea

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, de prøver å være hyggelig å gi deg et kompliment 

Anonymkode: 366bb...18d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosa Limonade

Fordi folk flest er enkle og liker ikke å gjøre mer enn nødvendig. Er hensikten å gjøre skade er det ofte enklest å gå etter noe sikkert… når man selv er en usikker dritt….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og de føler seg berettiget til det fordi? De vet ikke om jeg har en spiseforstyrrelse, eller ikke liker at jeg har gått ned i vekt. De vet jo ikke om jeg var med fornøyd før enn nå. Så hborfor ikke bare holde kjeft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de føler seg berettiget til det fordi? De vet ikke om jeg har en spiseforstyrrelse, eller ikke liker at jeg har gått ned i vekt. De vet jo ikke om jeg var med fornøyd før enn nå. Så hborfor ikke bare holde kjeft?

Fordi folk antar at folk setter pris på når man kommer med et hyggelig kompliment, noe nesten alle også gjør. Du får si det til de da, at du ikke liker komplimenter på det fysiske 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, MEN det er et ladet komplement for mange.

At man var ikke attraktiv før/pen før/ikke god nok før.

Man vet heller ikke nødvendigvis bakgrunnen for endringen. Hva om det er grunnet depresjon eller sykdom?

»Så flott du er blitt!
Jo takk, gått ned 15 kilo etter jeg begynte med cellegift»

😏 

Anonymkode: a2d4e...f10

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan sikkert hende det. Men hva slags måte er det å spørre på? Er du på diett? Nei jeg gikk ned masse ved å spise på mccern. Har du slanket deg? Nei fettet ble bare usynelig. Altså det er jo totalt åpenbare svar på disse spørsmålene. Så hvorfor spør man? Hvorfor skal man si at man ser bedre ut nå enn før? Hvorfor bry seg om hvordan folk ser ut, enten man er tjukk tynn eller midt i mellom. 

Kan du ikke spørre disse folka som sier slikt disse spørsmålene i stedet for å spørre her, er jo ikke vi som har stilt de. Kan,jo du da kan få et svar på hvorfor.  Men er vel en trolletråd dette å som alt annet, for dette er jo høl i huet å spørre om her inne 😉

Anonymkode: f1cea...961

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi folk antar at folk setter pris på når man kommer med et hyggelig kompliment, noe nesten alle også gjør. Du får si det til de da, at du ikke liker komplimenter på det fysiske 

Når det er snakk om kropp så er ikke alle «komplimenter» hyggelige. Det er jo ganske åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosa Limonade

Kan du ikke spørre disse folka som sier slikt disse spørsmålene i stedet for å spørre her, er jo ikke vi som har stilt de. Kan,jo du da kan få et svar på hvorfor.  Men er vel en trolletråd dette å som alt annet, for dette er jo høl i huet å spørre om her inne 😉

Herlighet altså. Du blir nødt til å gi deg nå. Dette er et diskusjonsforum.

Ser ingen grunn til at dette skal tolkes som tull. I såfall er det ikke urimelig at noen identifiserer seg med det ts snakker om likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan hende det er kulturen på bondegård men det er ikke vanlig ellers. Forstår ikke hvorfor folk tenker det er greit å spøke med sånne ting. Glemt å spise..?😳 hva hvis vedkommende har bulemi eller anorexia… hyggelig kommentar å få da

Men herregud da, du spør jo et dumt spørsmål, må tåle å få svar fra alle forskjellige da, er forskjellige kulturer der ute, alle kan ikke danse etter din pipe, og takk gud for det for høres ut som ei trist verden 😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg kommer til å bli ansett som frekk om jeg spør. Folk tror jo de har rett til å vite alt om alle. Så slik mange her sier blir jeg nok ansett som frekk og utakknemlig som ikke tar imot et «kompliment»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg kommer til å bli ansett som frekk om jeg spør. Folk tror jo de har rett til å vite alt om alle. Så slik mange her sier blir jeg nok ansett som frekk og utakknemlig som ikke tar imot et «kompliment»

Ja, du blir sett på det som du er. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du blir sett på det som du er. 

🤣🤣🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...