AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Hei jeg er gravid og har termin om få uker. Jeg bor 250 km unna nærmeste fødested og jordmor har foreslått å dra dit å bo på hotell i dagene før. Allerede fra 2 uker før termin har jeg fått tilbud om. Jeg har mann og 2 barn hjemme, så om jeg skulle dra allerede 2 uker før termin, tror jeg det beste for alle sammen at jeg drar alene, også ringer jeg mannen hvis jeg kjenner at fødsel starter. Hva gjorde dere? Jeg kjenner allerede på dårlig samvittighet overfor barna og mannen hvis jeg skal dra så lenge før termin. Jeg kan potensielt være der i nesten 4 uker før babyen kommer. (Fødte med igangsettelse nesten 2 uker etter termin på mine 2 barn) Anonymkode: a20bb...3bb
IkkeStudentLenger Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 Jeg tenker også det at da ville jeg dratt alene, og ringt mannen når ting starter. Det er sjeldent at det tar så kort tid som 2-3 timer å føde, så han rekker nok frem i tide. Men som gravid ville jeg vært ikke altfor langt unna sykehuset når det nærmet seg, selv om 4 uker borte fra mann og barn er mye! Ikke vært i den problemstillingen selv, dog, så blir jo kun teoretisk for min del da jeg bor i Oslo. Håper du får svar fra noen som faktisk har vært i den posisjonen. Ble keisersnitt på meg med første, og tror nok det ender med det på nr 2 også, så jeg er skeptisk til å være for langt unna når termin nærmer seg.
solsolsol Skrevet 5. desember 2023 #3 Skrevet 5. desember 2023 Hvilket sykehus skal du føde ved? Det siste svangerskapet mitt var veldig risikopreget og da var planen at jeg skulle bo på sykehushotellet i to uker. Det ble keisersnitt i stedet da, så jeg slapp det. Men har aldri hørt om at andre folk drar i forveien. Kjenner en del som har født i ambulansen da 😅 Man kan jo også ta helikopter om det plutselig er krise og ambulansen står i en grøft et sted.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Skrevet 5. desember 2023 På mine andre to ble det styrtfødsel når jeg ble igangsatt, noe jordmor mener er litt uvanlig. Derfor synes hun det tryggeste er å være nær sykehus hvis det skulle starte selv. Hun tror det vil skje styrtfødsel denne gang også Ts Anonymkode: a20bb...3bb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Skrevet 5. desember 2023 solsolsol skrev (4 minutter siden): Hvilket sykehus skal du føde ved? Det siste svangerskapet mitt var veldig risikopreget og da var planen at jeg skulle bo på sykehushotellet i to uker. Det ble keisersnitt i stedet da, så jeg slapp det. Men har aldri hørt om at andre folk drar i forveien. Kjenner en del som har født i ambulansen da 😅 Man kan jo også ta helikopter om det plutselig er krise og ambulansen står i en grøft et sted. Dette er ikke noe vi ønsker verken jeg eller jordmor. Har født store barn tidligere og fått store rifter. Blødde mye etter morkaken løsnet medbandre barnet, så det er tryggere for meg å være på sykehus om noe slikt skulle skje igjen Ts Anonymkode: a20bb...3bb 1
IkkeStudentLenger Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: På mine andre to ble det styrtfødsel når jeg ble igangsatt, noe jordmor mener er litt uvanlig. Derfor synes hun det tryggeste er å være nær sykehus hvis det skulle starte selv. Hun tror det vil skje styrtfødsel denne gang også Ts Anonymkode: a20bb...3bb Ja, hvis styrtfødsel har skjedd før er det større sannsynlighet for at det skjer igjen. Kollega opplevde at han såvidt rakk sykehuset med kona når hun fødte gang nr 2, første fødsel hadde vært styrtfødsel, og andre gikk enda raskere. De bor i Oslo, og han måtte råkjøre for å rekke sykehuset.
IkkeStudentLenger Skrevet 5. desember 2023 #7 Skrevet 5. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette er ikke noe vi ønsker verken jeg eller jordmor. Har født store barn tidligere og fått store rifter. Blødde mye etter morkaken løsnet medbandre barnet, så det er tryggere for meg å være på sykehus om noe slikt skulle skje igjen Ts Anonymkode: a20bb...3bb Høres ut som risiko som gjør at jeg definitivt ville vært i nærheten av sykehuset ja!
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #8 Skrevet 5. desember 2023 Uff, to uker på hotell? Det hadde jeg ikke råd til, da kjører jeg heller litt lengre vei. Anonymkode: e16b9...300
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Uff, to uker på hotell? Det hadde jeg ikke råd til, da kjører jeg heller litt lengre vei. Anonymkode: e16b9...300 Jeg får dette dekket Ts. Anonymkode: a20bb...3bb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #10 Skrevet 5. desember 2023 Kan vell kanskje anta at du bor nordpå? Med det som følger med av vær og usikre forhold/fremkommelighet for både bil og lufttransport. Med forhistorien din og jordmors anbefaling hadde jeg nok også reist. Selv om det er lenge å være borte! Regner med du får dekket hotell-utgifter, men uansett. Kan det være et alternativ å gjøre avtale om tidligere igangsetting om det blir overtid? Så du slipper potensielt 4 uker borte. Anonymkode: adc74...83a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå