Gå til innhold

Mødre. Hva hadde dere sagt om en far/mann sa at ditt barn bør være mer borte fra deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde dere reagert om en mann/barnefar mente det var bra om dere felles barn var mer borte fra deg - som er primærperson og barnets store trygghet? En mann som ikke har fulgt barnets utvikling fra fødsel eller vært tilstede i hverdagen.

Når ble det unormalt eller galt å tilbringe tid med sitt eget barn? Hvorfor skal jeg være mer borte fra mitt barn når ingen av oss ønsker det? 

Anonymkode: 1bed2...bbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alder på barnet er helt vesentlig for å kunne gi deg et svar på dette!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
13 minutter siden, Mezzosoprena said:

Alder på barnet er helt vesentlig for å kunne gi deg et svar på dette!

3 år. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

3 år. Ts

Jeg tror ikke noe barn tar skade av å ikke være sammen med mor til enhver tid, men det er så individuelt og jeg vet jo ikke hvor mye du er borte fra barnet nå.

• Liker 2
Skrevet

Sånt tar man ikke seriøst - lukk øra

Anonymkode: 0c19b...b5d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde aldri hørt på en mann som ikke har vært tilstede.

Anonymkode: 23bc8...d94

• Liker 1
Skrevet

Men mener han at barnet skal være mindre med deg og mer med han? For det er jo vesentlig.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor har ikke barnefar vært mere involvert i barnets liv?  Frivillig eller ufrivillig fra fars side ? Et barn som vokser opp vil trenge både far og mor 

Anonymkode: 5ffa5...424

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

3 år. Ts

Da hadde jeg ignorert ham. Hadde ungen vært 15 kunne han derimot hatt et poeng…

Skrevet

Har hørt dette før. Det handlet om at barnet var mer opptatt av meg som mor enn av far. Far følte seg utilstrekkelig, ikke god nok og var vel misunnelig over relasjonen. Samtidig gjorde han svært lite for å bedre forholdet mellom far og sønn. Det hendte da at jeg ba far om å gjøre som meg med ting, far nektet og relasjonen ble ikke bedre av fara metode. 

Endret seg noen år senere og han sa i ettertid at jeg virkelig var en god mamma for barnet vårt. Det var da jeg fikk vite hans egentlige tanker rundt det. 

Anonymkode: a3e37...eaf

• Nyttig 1
Skrevet

Det kommer helt an på premisset. Er det snakk om å kunne reise bort en helg eller finne på noe uten barna er det helt greit. Man trenger tid sammen som par og alene.

Skrevet

Husk at han trenger ikke å være enig med deg og du trenger ikke å overbevise ham. Mener du at mer samvær ikke er til barnets beste sier du nei. Og prøver ikke å få ham til å forstå ditt synspunkt, det er bortkastet tid for det kommer han ikke til å gjøre.

Anonymkode: 21b8f...2bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan hadde dere reagert om en mann/barnefar mente det var bra om dere felles barn var mer borte fra deg - som er primærperson og barnets store trygghet? En mann som ikke har fulgt barnets utvikling fra fødsel eller vært tilstede i hverdagen.

Når ble det unormalt eller galt å tilbringe tid med sitt eget barn? Hvorfor skal jeg være mer borte fra mitt barn når ingen av oss ønsker det? 

Er du kona til han som bedrev vold mot kone og toåring fordi han mente ungen skulle sove på eget rom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...