Gå til innhold

Jeg har blitt svindlet for 16 000kr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har blitt svindlet for 16 000kr og er veldig fortvilt akkurat nå. Jeg hat ringt politiet og en sier at jeg må dra til politistasjonen og en annen sier at det må fylles ut elektronisk. Ble svindlet via Messenger og kjøpte en vare som aldri kom. Senere har jeg fått vite at det er flere som har kjøpt en vare som aldri kom. Jeg har kontonummeret til svindelen også har jeg navnet som svindelen har brukt. Svindelen har altså tilbudt en 15 år gammel gutt noen penger sånn at han får bruke navnet hans og Vipps nummeret. Deretter han denne 15 år gamle gutten sendt penger til vennen sin som så har sendt dette til han som svindler. 

Ringte familien til denne gutten og først sa dem at han var uskyldig, men etterhvert sa dem at han har drevet med dette med vennen sin og dem vet ikke hvem som er hovedsvindelen. Er bare så fortvilet og hver ikke hva jeg skal gjøre. Noen tips? 

Anonymkode: 3c169...557

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du politianmelder, og deretter er det egentlig ikke noe annet å gjøre. 

Tror du bare må innse at de 16.000,- er tapt. Sure penger, men det er realiteten. Og så har du kanskje fått deg en lærepenge?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei, jeg har blitt svindlet for 16 000kr og er veldig fortvilt akkurat nå. Jeg hat ringt politiet og en sier at jeg må dra til politistasjonen og en annen sier at det må fylles ut elektronisk.

Gjør det da? Fyll ut elektronisk, ta med deg referansenr/saksnr å gå til politiet med det. Så har du i alle fall sikra deg sånn. Utover det så kan du jo høre med forsikringselvskapet ditt om dette er noe du er forsikra mot (tviler) men da har du i alle fall en politirapport. 

I Norge så er det liksom ikke så mye anna man kan gjøre, men du kan jo prøve å sende ett vippskrav på samme sum til samme nr, å se om det kanskje kommer tilbake? vet ikke ? 

Anonymkode: b802a...ee7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...