AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Hei! Sitter her og gråter. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg er 6 måneder gravid, har en 3-åring og vi har skaffet oss valp etter samboer har mast en stund. Valpen er 8 uker gammel. Hvordan skal jeg klare å håndtere dette? Ville ikke ha valp, da jeg følte vi allerede hadde nok og i tillegg til at vi får enda et barn snart. Det argumenterte jeg med, men samboer fristet med at han skulle ta med seg valpen på jobb, men så kaldt det er nå, så må han være hjemme. Jeg er for tiden 100% på svangerskapspenger og sliter med bekkenløsning. Mesteparten av tiden, så står jeg for oppdragelse, rydding/vasking etter han har vært på do og jeg er med han om natten. Samtidig som samboer krever jeg skal enten levere/hente 3-åringen, så samboer får alle timene sine på jobb….Eller at jeg må være hjemme med barnet, når hen er syk. Jeg er fullstendig overveldet. Blir dratt i alle retninger. Hvis barnet trenger meg, maser valpen. Trenger valpen oppmerksomhet, maser barnet. Hvor lenge varer denne fasen? Noen tips til hvordan det skal bli lettere å håndtere? Gruer meg til barn nr.2 kommer… Anonymkode: 56a37...bf5 11
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 Jeg lufter han også, selv om det kanskje fremstilles i teksten at han ikke blir luftet…. TS Anonymkode: 56a37...bf5 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 5. desember 2023 Du omplasserer hunden. Samboeren din har brutt avtalen, og dere kan ikke ha hund når han ikke tar vare på den. Og så må du lære deg å sette grenser. Dette er du også skyld i selv. Anonymkode: db9ad...e51 44 9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Skrevet 5. desember 2023 Wow, timingen for valp kunne vel ikke vært verre. Valp og spedbarn samtidig, omg... Du må få samboeren din til å ta mer ansvar. Ikke uvanlig å ta seg fri den første tiden med valp Anonymkode: 0cbd7...e56 14 7
Sofakona Skrevet 5. desember 2023 #5 Skrevet 5. desember 2023 Herregud jeg hadde blitt så sint...du må bare bli sint på han og virkelig prate med han Jeg sitter her selv med valp på 4 mnd og der er 24 timer i døgnet med denne valpen. Det skal trenes,gå turer,den biter og er nesten aldri rolig. Valpen deres må ut 2-4 ganger om natten. Den må ut etter hver gang den har sovet, spist,lekt etc...det mye å holde på med en valp nå .. ikke noe du skal ordne nå. Du er gravid og dere har barn fra før...da må ha ta hjemme kontor etc. Så han tenkte han skulle skaffe seg valp...men at du skal ta vare på den mens han jobbet 🤦 9 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du omplasserer hunden. Samboeren din har brutt avtalen, og dere kan ikke ha hund når han ikke tar vare på den. Og så må du lære deg å sette grenser. Dette er du også skyld i selv. Anonymkode: db9ad...e51 Wow! Tusen takk! Det hjelper meg ekstremt i den situasjonen jeg er i nå! TS Anonymkode: 56a37...bf5 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #7 Skrevet 5. desember 2023 Dere omplasserer hunden mens den er så liten at en ny eier kan ha glede av valpetiden. Vi har en 2-åring og den stakkars katten vår har ikke fått så mye kos og oppmerksomhet som den burde. Ville absolutt ikke hatt en hund i vår situasjon og det høres ikke ut som en god idé for dere heller. Anonymkode: 090af...f6a 14 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #8 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Wow! Tusen takk! Det hjelper meg ekstremt i den situasjonen jeg er i nå! TS Anonymkode: 56a37...bf5 Usjarmerende spydighet fra din side. Ja, det hjelper deg å bli minnet på at DU har et ansvar for å sette grenser også. Du satte ikke grenser da han skaffet seg hund. Du må sette grenser nå. Og det ved å kreve at han enten er hjemme og passer den hunden han har skaffet, eller så må dere omplassere den. Anonymkode: db9ad...e51 27 10
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Usjarmerende spydighet fra din side. Ja, det hjelper deg å bli minnet på at DU har et ansvar for å sette grenser også. Du satte ikke grenser da han skaffet seg hund. Du må sette grenser nå. Og det ved å kreve at han enten er hjemme og passer den hunden han har skaffet, eller så må dere omplassere den. Anonymkode: db9ad...e51 Samtidig er han en voksen mann, han bestemmer selv. Han burde VITE at han er den som burde ta ansvar, når han er den som skaffet seg valpen. ts Anonymkode: 56a37...bf5 3 1
Tanuki Skrevet 5. desember 2023 #10 Skrevet 5. desember 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Usjarmerende spydighet fra din side. Ja, det hjelper deg å bli minnet på at DU har et ansvar for å sette grenser også. Du satte ikke grenser da han skaffet seg hund. Du må sette grenser nå. Og det ved å kreve at han enten er hjemme og passer den hunden han har skaffet, eller så må dere omplassere den. Anonymkode: db9ad...e51 Klapp nå igjen! Dette er IKKE ts sin skyld, det er samboeren som manipulerte og jugde seg til anskaffelse av valp. 9
PM75 Skrevet 5. desember 2023 #11 Skrevet 5. desember 2023 En valp er som et ekstra barn. Og det er gjerne slik det første året. Prat med samboeren din. Det er ikke bra for barnet i magen at du er mye lei deg og stresser. Det er ikke sikkert at han ser hele bildet der. 6 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #12 Skrevet 5. desember 2023 Det er j***la dårlig gjort mot både deg og hunden! Jeg hadde satt hardt mot hardt. Enten: 1) Han tar alt ansvar for hunden, som avtalt. Uavhengig av vær!!! 2) Hunden får nytt hjem umiddelbart 3) Gå Anonymkode: 5a3bb...80f 16 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #13 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samtidig er han en voksen mann, han bestemmer selv. Han burde VITE at han er den som burde ta ansvar, når han er den som skaffet seg valpen. ts Anonymkode: 56a37...bf5 Dere bor sammen. Det å skaffe seg et dyr, som skal bo i det hjemme jeg antar dere eier sammen, er ikke noe han bare kan bestemme da. I det du blir påvirket av det, er det en avgjørelse som også du skal ha noe å si på. Selvsagt vet han at han burde ta ansvar, men han gjør det jo tydeligvis ikke. Derav behovet for å omplassere hunden nå, mens den fremdeles er valp, og det ikke er SÅ traumatisk for den. Anonymkode: db9ad...e51 5 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #14 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samtidig er han en voksen mann, han bestemmer selv. Han burde VITE at han er den som burde ta ansvar, når han er den som skaffet seg valpen. ts Anonymkode: 56a37...bf5 Dessverre er det endel mannebarn som ikke vet hva ordet «ansvar» betyr. Ser ut til at du dessverre har kommet ut for en sånn en. Anonymkode: 5a3bb...80f 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #15 Skrevet 5. desember 2023 PM75 skrev (1 minutt siden): En valp er som et ekstra barn. Og det er gjerne slik det første året. Prat med samboeren din. Det er ikke bra for barnet i magen at du er mye lei deg og stresser. Det er ikke sikkert at han ser hele bildet der. Dette stemmer ikke. Barnet i magen blir ikke nevneverdig påvirket av at mor er stresset og lei seg. Det er ingen grunn til å skremme gravide folk. Anonymkode: db9ad...e51 7 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #16 Skrevet 5. desember 2023 1 minutt siden, PM75 said: En valp er som et ekstra barn. Og det er gjerne slik det første året. Prat med samboeren din. Det er ikke bra for barnet i magen at du er mye lei deg og stresser. Det er ikke sikkert at han ser hele bildet der. Enig i det her, og her er tillegsproblemet. Om han så hadde tatt 100% med valpen, så kan han gi mye, mye mindre støtte til TS med babyen. Og stakkars 3åring, hvem skal ha tid til han.. Anonymkode: 0cbd7...e56 5 2
Tanuki Skrevet 5. desember 2023 #17 Skrevet 5. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Samtidig er han en voksen mann, han bestemmer selv. Han burde VITE at han er den som burde ta ansvar, når han er den som skaffet seg valpen. ts Anonymkode: 56a37...bf5 Gi han et ultimatum, ta ansvar for valpen NÅ eller omplasser den. Har en venninne som var i nesten identisk situasjon og valpen ble til slutt omplassert fordi mannen gikk lei da han faktisk måtte ta fullt ansvar selv. 3 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #18 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere bor sammen. Det å skaffe seg et dyr, som skal bo i det hjemme jeg antar dere eier sammen, er ikke noe han bare kan bestemme da. I det du blir påvirket av det, er det en avgjørelse som også du skal ha noe å si på. Selvsagt vet han at han burde ta ansvar, men han gjør det jo tydeligvis ikke. Derav behovet for å omplassere hunden nå, mens den fremdeles er valp, og det ikke er SÅ traumatisk for den. Anonymkode: db9ad...e51 Jeg sa min mening. Han velger å ikke høre på meg og skaffet seg valp. Det spiller ingen rolle om hva jeg mener. ts Anonymkode: 56a37...bf5 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #19 Skrevet 5. desember 2023 Kontakt oppdretter og lever valpen tilbake slik at de kan omplassere den. Har dere ikke tid/anledning nå så vil dere heller ikke ha det i tiden som kommer, hunden skulle aldri vært anskaffet. Anonymkode: 57076...71c 4 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #20 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kontakt oppdretter og lever valpen tilbake slik at de kan omplassere den. Har dere ikke tid/anledning nå så vil dere heller ikke ha det i tiden som kommer, hunden skulle aldri vært anskaffet. Anonymkode: 57076...71c Hva jeg også prøvde å si…. TS Anonymkode: 56a37...bf5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå