AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Barna mine er hos meg annenhver helg, og det er så ofte at de må på aktiviteter og jeg får så liten tid med dem. Kan jeg kreve at de ikke går? For eksempel. De går i korps. De skulle ha reise-bort seminar en helg fordi det var konkurranse helgen etterpå. Da så jeg dem ikke hele helgen. Nå er det julekonsert denne søndagen, og da skal de øve i mange timer hele lørdagen. Ungene blir lei seg hvis de ikke får gå, men jeg mener det er moren som girer dem opp og så må jeg sitte å ta skylden hvis jeg sier nei. Er jeg urimelig ved å nekte dem å gå på aktiviteter i mine helger? Anonymkode: a00ed...0c6
Populært innlegg Pillarguri Skrevet 5. desember 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 5. desember 2023 Ja, jeg synes du er urimelig hvis du nekter dem å delta i det som for dem er en viktig hobby. 71 5 20
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Skrevet 5. desember 2023 Ja, du er fullstendig urimelig. Barn har godt av aktiviteter. Det er viktig for at de skal være en del av gjengen. Å gå glipp av viktige konserter, øvinger, osv, er ikke greit. Anonymkode: 6ec54...520 27 2 14
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Skrevet 5. desember 2023 Men det er viktig for dem å være med faren sin også. Og det er viktig for meg. Jeg ser dem jo nesten aldri. Ts Anonymkode: a00ed...0c6 2 10
Daria Skrevet 5. desember 2023 #5 Skrevet 5. desember 2023 Ja, du er urimelig og egoistisk. Ungene skal få leve sitt liv uavhengig av hvem de har samvær med. Det er ikke de som har valg dette. 26 9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 Ja, du er urimelig. Det er aktiviteter hver helg (og hverdag), det er slik det er å følge opp barn i hverdag og helg. Bli med i styret i korpset, så får du sett dem utenom dine helger også! Anonymkode: ee46f...070 29 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 Populært innlegg #7 Skrevet 5. desember 2023 Men så øk samvær da. Ha de 50/50. Anonymkode: 2b124...6af 37 2 12
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #8 Skrevet 5. desember 2023 Og dette har ingen ting med moren å gjøre. Og det blir mer program jo eldre de blir. Anonymkode: ee46f...070 17 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er viktig for dem å være med faren sin også. Og det er viktig for meg. Jeg ser dem jo nesten aldri. Ts Anonymkode: a00ed...0c6 Da engasjerer du deg og blir med, da? Og alstå, om du nekter dem, tror du virkelig samværet blir hyggelig...? Når de sitter hele helgen og er skuffet og lei seg og dritsur på deg for at du ødelegger for dem? Anonymkode: 6ec54...520 28 9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #10 Skrevet 5. desember 2023 Da ber du mor om en ekstra helg. Verre er det ikke. Anonymkode: 75bf2...3e0 24 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #11 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men så øk samvær da. Ha de 50/50. Anonymkode: 2b124...6af Nei jeg har en jobb som har arbeidstid fra kl. 06 på morningen. Og da kan jeg ikke ha dem i hverdagen for jeg bor langt I fra skolen. Og jeg trives i jobben min så det blir vanskelig å finne ny jobb. Ts Anonymkode: a00ed...0c6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 Populært innlegg #12 Skrevet 5. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei jeg har en jobb som har arbeidstid fra kl. 06 på morningen. Og da kan jeg ikke ha dem i hverdagen for jeg bor langt I fra skolen. Og jeg trives i jobben min så det blir vanskelig å finne ny jobb. Ts Anonymkode: a00ed...0c6 Ja da velger du jo bort barna da. Det er et valg du må stå i. Anonymkode: 2b124...6af 79 2 20
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #13 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg har en jobb som har arbeidstid fra kl. 06 på morningen. Og da kan jeg ikke ha dem i hverdagen for jeg bor langt I fra skolen. Og jeg trives i jobben min så det blir vanskelig å finne ny jobb. Ts Anonymkode: a00ed...0c6 Og barna trives på skolen og på aktivitetene sine. De kan ikke tilpasse seg din jobb, din bolig noe mer enn de gjør. Hadde du engasjert deg i korpset, hadde du visst hvorfor (og når) seminarhelger og konserter kommer og det hadde vært viktig for deg. Og du kunne bidratt og sett barna. Anonymkode: ee46f...070 39 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #14 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei jeg har en jobb som har arbeidstid fra kl. 06 på morningen. Og da kan jeg ikke ha dem i hverdagen for jeg bor langt I fra skolen. Og jeg trives i jobben min så det blir vanskelig å finne ny jobb. Ts Anonymkode: a00ed...0c6 Da har du jo valgt jobben over barns, slik de prioriterer hobby over deg. «Cats in the cradle» Anonymkode: 64f9b...40f 33 10
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #15 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei jeg har en jobb som har arbeidstid fra kl. 06 på morningen. Og da kan jeg ikke ha dem i hverdagen for jeg bor langt I fra skolen. Og jeg trives i jobben min så det blir vanskelig å finne ny jobb. Ts Anonymkode: a00ed...0c6 Hva med å stille opp på ettermiddagene på hverdagene? Når du begynner så tidlig på jobb så slutter du nok også tilsvarende tidlig. Da har du god tid til å kjøre til og fra korps og andre aktiviteter. Man får tid til gode samtaler i bilen på vei til og fra, og du får deltatt i barnas hverdag på en måte som gir dere alle noe positivt. Anonymkode: 409e7...39e 22 2 8
Daria Skrevet 5. desember 2023 #16 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei jeg har en jobb som har arbeidstid fra kl. 06 på morningen. Og da kan jeg ikke ha dem i hverdagen for jeg bor langt I fra skolen. Og jeg trives i jobben min så det blir vanskelig å finne ny jobb. Ts Anonymkode: a00ed...0c6 Da har du tatt et valg og gjort dine prioriteringer, og det innebærer mindre tid med ungene deres. Det eneste du oppnår med å nekte dem å leve normalt i dine helger, er at de vil motsette seg samvær. Er det viktig for deg å ha mer samvær, er det du som må omorganisere tidsbruken og hverdagen din. 15 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #17 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei jeg har en jobb som har arbeidstid fra kl. 06 på morningen. Og da kan jeg ikke ha dem i hverdagen for jeg bor langt I fra skolen. Og jeg trives i jobben min så det blir vanskelig å finne ny jobb. Ts Anonymkode: a00ed...0c6 Så DU trives i jobben din, derfor skal ikke du ofre den for å være mer med barna? Men du mener samtidig at BARNA skal ofre aktiviteter de liker, for å være med deg.....? Virkelig? Om DU vil være med barna, så må DU ofre for å være med dem. Ikke omvendt. Anonymkode: 6ec54...520 38 11
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #18 Skrevet 5. desember 2023 "barna mine tar egne valg som ødelegger de planene som passer perfekt for meg, kan jeg straffe både mor og barn med å nekte de å ha hobbier, interesser og verv for at JEG skal kunne få tid med de på MIN agenda?" Sorry TS, det viste seg at barna dine er mennesker med egne rike liv, som inneholder interesser og verv. Du får tilpasse deg de om du vil tilbringe tid med de, eller du kan gå inn i rekken av "helgepapaper" som ikke gidder å prioritere noe annet en deg selv og din agenda, og så sitte bitter igjen når ingen tar kontakt med deg i voksen alder. Anonymkode: d26b0...e3a 12 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #19 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ungene blir lei seg hvis de ikke får gå, men jeg mener det er moren som girer dem opp og så må jeg sitte å ta skylden hvis jeg sier nei. Er jeg urimelig ved å nekte dem å gå på aktiviteter i mine helger? Anonymkode: a00ed...0c6 Neida, det er dine barn, du kan ta dem tilbake fra alle fellesaktiviteter. Men du må finne på noe morsomt selv. Alle disse aktivitetene er først og fremst for de som ikke klarer å finne på noe selv. Dessverre tar de også ungene fra de som har nok av ideer selv, og ungene vil ofte føle seg utenfor. Men du kan forsøke å stå i mot, og gjøre ungene dine selvstendige, da har du oppnådd noe mye viktigere. Og ja, ofte er det foreldre som girer opp ungene, fordi de klarer ikke finne på noe selv. De selger det inn med at det blir så morsomt så osv. Det blir det ikke alltid. Anonymkode: f2e5a...cdb 1
Skogstrolle Skrevet 5. desember 2023 #20 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Barna mine er hos meg annenhver helg, og det er så ofte at de må på aktiviteter og jeg får så liten tid med dem. Kan jeg kreve at de ikke går? For eksempel. De går i korps. De skulle ha reise-bort seminar en helg fordi det var konkurranse helgen etterpå. Da så jeg dem ikke hele helgen. Nå er det julekonsert denne søndagen, og da skal de øve i mange timer hele lørdagen. Ungene blir lei seg hvis de ikke får gå, men jeg mener det er moren som girer dem opp og så må jeg sitte å ta skylden hvis jeg sier nei. Er jeg urimelig ved å nekte dem å gå på aktiviteter i mine helger? Anonymkode: a00ed...0c6 Da melder du deg som frivillig forelder og hjelper til på de aktivitetene ungene har på dine helger. Verre er det ikke. 16 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå