AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Del Skrevet 5. desember 2023 Har noen oppskrifter på sminkefjerner man kan lage selv? Eller kan man bruke babyolje eller noe annet naturlig? Liker ikke å bruke produkter som har så mange ingredienser.. Som man ikke klarer å lese engang. Noen som vet? ❤️ Anonymkode: 78c88...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 5. desember 2023 #2 Del Skrevet 5. desember 2023 Noe av det aller beste som finnes for å fjerne vannfast sminke, teatersminke og lignende er olivenolje eller solsikkeolje. I tillegg til å være den meste effektive metoden for å fjerne sminke, så gir det også en veldig bra fuktighet til huden. Spesielt for meg, som har veldig sensitiv hud, som blir veldig tørr på vinteren, så er olivenolje og solsikkeolje noe av den aller beste fuktigheten jeg kan gi huden min. De fleste jeg kjenner som driver med teater bruker også matolje for å fjerne sminke siden det er så effektivt. Og ikke minst, billig! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Del Skrevet 5. desember 2023 Jeg bruker babyolje til å fjerne beis fra hendene etter maling, så det fjerner sikkert sminke. Men tviler på at det er så mye renere enn andre produkter Anonymkode: 45ae4...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Del Skrevet 5. desember 2023 Glemte å nevne at det er spesielt til øyne, bruker nesten ikke noe på huden så det må være trygt for øynene Anonymkode: 78c88...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Del Skrevet 5. desember 2023 Jeg brukte en periode kun mandelolje, kjøpt på apotek eller Lyko. Prøvde litt forskjellige oljer, den funket best for meg. Fuktet en bomullsdott med litt vann, deretter olje, og fjernet sminken. Vasket av med varmt vann, noen ganger to runder. Nå har jeg gått over til oljebasert rens, for jeg synes ren olje ga litt lite utover å fjerne sminke. Anonymkode: dae66...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg brukte en periode kun mandelolje, kjøpt på apotek eller Lyko. Prøvde litt forskjellige oljer, den funket best for meg. Fuktet en bomullsdott med litt vann, deretter olje, og fjernet sminken. Vasket av med varmt vann, noen ganger to runder. Nå har jeg gått over til oljebasert rens, for jeg synes ren olje ga litt lite utover å fjerne sminke. Anonymkode: dae66...d00 Brukte du mandelolje for å fjerne maskara også? Anonymkode: 78c88...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #7 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Brukte du mandelolje for å fjerne maskara også? Anonymkode: 78c88...34e Ja, all sminken, også i øyet. Men jeg hadde det på en bomullsdott og lukket øynene, får du olje rett på øyet kan du se litt uklart en periode etterpå. Jeg bruker også tube-maskara som vaskes bort ved 38 grader, så det var mest for å fjerne øyeskygge og eyeliner. Jeg har brukt disse to som rene oljer: https://lyko.com/no/loelle/loelle-100-mandelolja-eko-100ml https://www.med24.no/hudpleie/kroppspleie/kroppsolje/a-pro-mandelolje-100-ml?gclid=EAIaIQobChMIvK3f_K74ggMVCViRBR1HdAB8EAQYBCABEgKKofD_BwE&gclsrc=aw.ds Jeg har også brukt denne, som er en blanding av ulike oljer: https://nykr.no/collections/face/products/cleansing-oil-makeup-remover Anonymkode: dae66...d00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 6. desember 2023 #8 Del Skrevet 6. desember 2023 Kanskje dette kan være av interesse, TS? https://veientilhelse.no/lag-din-egen-sminkefjerner-krem-med-disse-3-oppskriftene/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå