AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Skrevet 5. desember 2023 Jeg er en uføretrygdet mann på 48 år som etter mange utfordrende år endelig har det stabilt både personlig og økonomisk. Pga arv har jeg nå nedbetalt bolig + en del sparepenger. Trygden er 25.000 kr netto pr mnd. Tidligere har jeg tenkt det ikke var forsvarlig å få barn. Nå tror jeg det kan være forsvarlig, men så er det min alder og det at jeg er uføretrygdet. Det mest realistiske er vel at jeg gifter meg med en dame fra et asiatisk land på 25-35 år. Om vi bosetter oss i Norge, kan jeg dessverre se for meg en del utfordringer for våre eventuelle barn. Det er nok ikke en ønskesituasjon å vokse opp med uføretrygdet gammel far og asiatisk mor som er 10-20 år yngre? Hvis vi bor i hennes land vil det sikkert bli lettere for barna sosialt. Men skoler, helsevesen osv er vel dårligere enn i Norge. Noen i min familie mener jeg burde få barn så raskt som mulig, mens andre sier jeg burde droppe det. Ut fra det lille jeg har skrevet, synes dere det er forsvarlig at en mann i min situasjon får barn? Anonymkode: 7aaf9...8e2 1
Yodas Skrevet 5. desember 2023 #2 Skrevet 5. desember 2023 Hvilke utfordringer ser du for deg at dine evt. barn vil få i Norge? 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Skrevet 5. desember 2023 You only live once 😊👍 Familie er det beste som finnes 🥰 Anonymkode: e01be...2e9 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Skrevet 5. desember 2023 vet av 4 som har fått barn med asiatisk kone, alle de var over 50. Mennene sitter stort sett hjemme med barna , mens damene jobber døgnet rundt for å hjelpe familie i thailand. En på 55 har nylig blitt 100 % alene med barnet på 4 år . Taier er ikke spesielt glad i barn virker det som. De tenker kun jobb. Den ene skal også helt plutselig reise tilbake til thailand , mens hun har tre barn i Norge ... Anonymkode: c6b48...eb1 9 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Skrevet 5. desember 2023 Du kommer ikke til å kunne bære barnet ditt på tre år over lengre distanse engang. Nei det er ikke forsvarlig, og det er ikke forsvarlig at du målrettet skal gå etter en yngre dame i fattigdom heller Anonymkode: d95e2...1bc 10 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Skrevet 5. desember 2023 Jeg tenker at det er stor risiko for at du blir forlatt . Taier kommer hit for en grunn....og det er ikke mann, men PENGER Anonymkode: c6b48...eb1 9 3
katties Skrevet 5. desember 2023 #7 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): vet av 4 som har fått barn med asiatisk kone, alle de var over 50. Mennene sitter stort sett hjemme med barna , mens damene jobber døgnet rundt for å hjelpe familie i thailand. En på 55 har nylig blitt 100 % alene med barnet på 4 år . Taier er ikke spesielt glad i barn virker det som. De tenker kun jobb. Den ene skal også helt plutselig reise tilbake til thailand , mens hun har tre barn i Norge ... Anonymkode: c6b48...eb1 Har sett flere slike tilfeller jeg óg. Kjenner ikke kulturen godt nok til å kunne forklare det, men får man barn med noen derfra må man forberede seg på å måtte ha hovedansvaret for det. 7 2
regine Skrevet 5. desember 2023 #8 Skrevet 5. desember 2023 Livet blir ikke alltid slik vi har ønsket oss. Jeg vil - på generelt grunnlag - mene at en hvilken som helst mann på 48 IKKE burde får barn. Det går en grense også for menn ifht hva som er forsvarlig alder å få barn i. Og dette blir for gammelt. Du vil være over 50 før du blir far, som ufør er det vel også en viss sansynlighet for at helsa di skranter så du ikke kan regne med å bli en spesielt gammel mann. Dessuten framstår det svært kynisk å tenke som du gjør, altså at du skal importere ei dame fordi du ikke tror du kan få deg en norsk kjæreste som er ung nok til å få barn. Hvor er kjærligheten? Skal de eventuelle barna vokse opp i et kaldt hjem, kun fordi DU er så egoistisk at du mener du vil ha barn, uansett omstendighetene? Og hvem har sagt at hun vil fortsette å bo med en gammel, skrøpelig mann når du blir eldre (og sykere)? Så nei, dette er ikke forsvarlig på så mange plan. Bruk heller tiden og livet ditt på noe positivt, det er jo ikke utenkelig at du kan finne deg en kjæreste som du faktisk ønsker å tilbringe tid med og vice versa, hvis du legger bort fokuset på at hun må være så ung at hun kan få barn. 12 15
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kommer ikke til å kunne bære barnet ditt på tre år over lengre distanse engang. Nei det er ikke forsvarlig, og det er ikke forsvarlig at du målrettet skal gå etter en yngre dame i fattigdom heller Anonymkode: d95e2...1bc Hvorfor mener du at han ikke klarer å bære barnet over lengre distanser??? Kjenner da mange langt over 50 år som gjør større fysiske ting enn å bære et barn.... Ellers er jeg enig. Anonymkode: 22a4b...495 6 2
Carrot Skrevet 5. desember 2023 #10 Skrevet 5. desember 2023 spørsmålet er vel mer hvorfor du ønsker barn enn noe annet? Hvorfor ønsker du en familie og hvorfor tenker du at det å "importere" en "thaidame" er ditt beste alternativ? Burde ikke det å bygge en familie basere seg på i allefall et snev av kjærlighet til personen du i utgangspunktet skal dele livet og ansvaret med? Hvordan har du sett for deg å treffe denne damen? 14
PM75 Skrevet 5. desember 2023 #11 Skrevet 5. desember 2023 Har du helse til å være en god far i årene fremover? Du er godt voksen, så dette er noe du må ta i betraktning. 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #12 Skrevet 5. desember 2023 Ville først og fremst tenkt på om du er ufør pga noe arvelig. I såfall er det jo stor sjanse for at ditt barn også blir ufør. Deretter ville jeg tenkt over hvor sannsynlig det er at du greier å ta deg av et barn alene. Det er ikke gitt at dere kommer til å være 2 hele barnets oppvekst. Dødsfall er vel heller sjeldent, men brudd er det stor sjanse for. Og da må du kanskje sørge for dette barnet alene. I alle fall ca 50% av tiden. Så ville jeg tenkt at det kanskje er litt egoistisk å sette et barn til verden som kanskje mister deg allerede i 30 årene. Eller må være pårørende til en syk far i 20årene sine når de egentlig skal spre vingene sine og fly uten en bekymring i verden. Anonymkode: 8cf2c...354 9
Millinea Skrevet 5. desember 2023 #13 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): vet av 4 som har fått barn med asiatisk kone, alle de var over 50. Mennene sitter stort sett hjemme med barna , mens damene jobber døgnet rundt for å hjelpe familie i thailand. En på 55 har nylig blitt 100 % alene med barnet på 4 år . Taier er ikke spesielt glad i barn virker det som. De tenker kun jobb. Den ene skal også helt plutselig reise tilbake til thailand , mens hun har tre barn i Norge ... Anonymkode: c6b48...eb1 Dette! Kollega sliter med akkurat dette og at ho er voldelig i oppdragelsen, og han syns ho mangler kjærlighet og omsorg for barna. Stor kulturkræsj. Det tar også litt tid å få dama hit og papirer i orden ect, da er du enda eldre. Norsk dame utenkelig? 9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #14 Skrevet 5. desember 2023 Jeg tenker det er tre ting du må tenke nøye over. 1. Har du helse til å ta vare på barnet om det skulle bli slutt mellom dere? Det er ikke sikkert det skjer, men om det gjør det eller hun dør. Kan du ta vare på barnet alene? Både økonomisk og helsemessig, minst til barnet er 18 år og du er 66 år. Tenk hvordan hverdagen ville blitt. Lite søvn de første årene, så stå opp og ordne med frokost, kjøre til og fra skole, til og fra fritidsaktiviteter. Barn har besøk, masse lyd i huset. Hjelpe med lekser. Oppdragelse. 2. Hva om helsa di blir enda verre? Du er ikke garantert å unngå nye sykdommer. Hvordan vil du takle å være forelder da, alene eller med henne? 3. Hva om barnet ikke er friskt? Har du ressursene til å gi det et godt liv, ikke bare masse kjærlighet? Anonymkode: a47b4...584 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #15 Skrevet 5. desember 2023 Det kommer ann på hvorfor du er ufør. Anonymkode: d9ff4...4d6 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #16 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kommer ikke til å kunne bære barnet ditt på tre år over lengre distanse engang. Nei det er ikke forsvarlig, og det er ikke forsvarlig at du målrettet skal gå etter en yngre dame i fattigdom heller Anonymkode: d95e2...1bc Hvem i alle dager bærer en treåring over lengre distanser?😳 Anonymkode: a8b40...417 8 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #17 Skrevet 5. desember 2023 Takk for mange gode tilbakemeldinger! Ser det er flere ting jeg ikke har tenkt godt nok gjennom... For eksempel risikoen for å bli alene med barn som 50-60-åring. Tror ikke jeg ville giftet meg med dame fra Thailand etter hva dere skriver her. Mulig land hvor ikke buddhismen dominerer er bedre (som f.eks. Filippinene). Grunnlaget for min trygd er vanskelig oppvekst som igjen førte til utfordringer på arbeidsmarkedet ++ Fysisk er jeg minst på høyde med andre på min alder. Kan for eksempel holde tempoet til langt yngre på tur til toppen av Galdhøpiggen. En 3-åring kan jeg fint bære på ryggen ganske mange mil 🙂 TS Anonymkode: 7aaf9...8e2 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #18 Skrevet 5. desember 2023 filippiner og taier har samme syn. det er bare jobb som står i hodet på dem , de har ingen interesse av å være hjemme med barn og gubbe. Noen av disse gubbene føler seg lurt nå da der de sitter kveld etter kveld og passer små barn , mens de er 55 0g 60. Anonymkode: c6b48...eb1 8
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #19 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kommer ikke til å kunne bære barnet ditt på tre år over lengre distanse engang. Anonymkode: d95e2...1bc Du vet diagnosene til ts? Anonymkode: 81fe5...115
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #20 Skrevet 5. desember 2023 når du er 48 er toget gått for deg også, ikke bare for damene. Patetisk å importere ung tai. Ser noen av disse parene har 20 års aldersgrense , de kan ikke kommunisere heller for dama kan ikke norsk. Anonymkode: c6b48...eb1 11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå