Gå til innhold

Sender dere CV med eller uten bilde? Vurderer å fjerne bilde.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Husker ikke det er lenge siden, men tror det gikk på at det var teksten som var viktig og at bilde kunne være positivt men også negativt så like greit å droppe. 

Dette var innenfor jus, men det kan nok tenkee at det er arbeidsgivere som foretrekker bilde. Hvor de stillingen skal representere selskapet og de vil ha et utseende som får folks oppmerksomhet/tillit.

Anonymkode: 7a520...fd1

Et bilde undergraver ikke teksten. Et bilde er et ekstra supplement til teksten, og vil på ingen måte prege dine kvalifikasjoner, din erfaring, din egnethet eller annen informasjon. Tvert imot, faktisk, for man har et ansikt å koble teksten din mot. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer helt an på hvilket bildet man har. Og hvor mye arbeidsgiver leser av et bilde/blikk(og om den liker det).

Arbeidsgiver finner forøvrig ikke noe bilde av meg på sosiale medier har lav profil.

Anonymkode: 7a520...fd1

Ja enig i at hvilket bilde man bruker har stor betydning. Et nøytralt og profesjonelt "passbilde" uten bakgrunn med et smil er et bra bilde. 

Okei. Du er såpass mystisk 😜 Men de fleste er ikke det, og Facebook, Instagram eller Google kan fort servere arbeidsgiveren et bilde av deg som du egentlig ikke ønsket at de skulle se, så derfor anbefaler jeg å legge ved bildet på CV'en for å minimere sjansene for at de søker etter deg. 

Jaja. Til syvende og sist gjør man som man selv vil. Men jeg har inntrykk av at bilde blir mer og mer ønsket, og min erfaring tilsier at CV'er med bilde fremstår som komplett og er utelukkende positivt. 

Uansett, god søking, folkens! Å søke er det aller viktigste! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg skal rekruttere skal jeg gå kjapt gjennom CV-er, ikke gå utenom på noen som helst måte, alle vet at sosiale medier er tull. Jeg for min del er ikke på sosiale medier, så jeg kommer utelukkende til å vurdere på bakgrunn av papirer som er mottatt. Treffes jo på intervjuer uansett. Det er ikke opp til meg hvem jeg skal ansette, jeg er ansatt for åha en rettferdig rekruttering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pen, jeg har ikke bilde på cv, takk for en god ide

jeg har hatt tre jobber der jeg ble ansatt pga trynefaktor

Anonymkode: 6454b...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (På 5.12.2023 den 22.26):

De søker deg gjerne opp på sosiale medier før du kommer på intervju...

Og hvis de søker meg opp så viser det nok interesse for å bruke tid på det.

Anonymkode: 56c9f...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...