AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Del Skrevet 5. desember 2023 Er litt redd for at bildet mitt skremmer bort potensielle arbeidsgivere, siden jeg ikke er spesielt attraktiv. Har fått flere avslag på jobber jeg er kvalifisert til, eller som gir full opplæring. Skjønner at markedet er hardt nå, men vil det lønne seg å droppe bilde? Anonymkode: e5c0f...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #2 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er litt redd for at bildet mitt skremmer bort potensielle arbeidsgivere, siden jeg ikke er spesielt attraktiv. Har fått flere avslag på jobber jeg er kvalifisert til, eller som gir full opplæring. Skjønner at markedet er hardt nå, men vil det lønne seg å droppe bilde? Anonymkode: e5c0f...986 Dame forresten. Anonymkode: e5c0f...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 5. desember 2023 #3 Del Skrevet 5. desember 2023 (endret) I dag bruker "alle" (de fleste) bilde på CV. Det at du ikke gjør det skiller deg ut negativt. Det er liksom ingen unnskyldning for å la være å bruke et bilde på CV'en i dag. For det er lett å få til. En CV er informasjon og en oppsummering av deg. Og det er ingenting som er mer deg enn et bilde av deg, så det tilhører CV'en. Bruker man ikke bilde på CV'en så føler man som leder at CV'en er naken og tung, og at CV'en mangler noe vesentlig. Og ikke uvanlig søker man vedkommende opp på Facebook og Instagram for å få denne utseende-tilhørigheten opp mot søknaden og CV'en din. Dette fordi man lever i en tid der folk tatoverer seg i trynet, bruker alt mulig dilldall og kan se ut som hva som helst, så det er greit å ha et utseende å koble søknaden mot. I arbeidslivet er det ikke om å gjøre å være mest mulig attraktiv. Faktisk kan det å være for attraktiv være minst like negativt som å være veldig uattraktiv. Så prøv å få til et mest mulig normalt bilde av deg selv, type "passbilde" bare med et lite smil, og ta det med på CV'en. Det er mitt tips. Endret 5. desember 2023 av Bombasi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Del Skrevet 5. desember 2023 Aldri hatt bilde på CV. Bytter jobb nå over nyttår. Anonymkode: 84957...7b6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Del Skrevet 5. desember 2023 Jeg har vurdert en del søknader, og bilde er ikke et must, men absolutt et stort pluss. Det gjør CV og søknad mer minneverdig, og det blir lettere å skille kandidatene fra hverandre. Kandidatens utseende har veldig lite å si. Anonymkode: 13802...21f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Del Skrevet 5. desember 2023 Aldri bildet! Anonymkode: 798f7...45c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #7 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kandidatens utseende har veldig lite å si. Anonymkode: 13802...21f Løgn! Anonymkode: 798f7...45c 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #8 Del Skrevet 5. desember 2023 For å være brutalt ærlig: Vil tro det kommer an på hvor stygg du er. Hvis du har et veldig, veldig uheldig utseende, kan det nok virke negativt for enkelte. Men de aller fleste havner jo et sted i midten utseendemessig, selv om man ikke ser ut som noen modell. Vil tro det samme gjelder for deg? I så fall ville jeg hatt bilde, rett og slett for å gjøre CV-en mer minneverdig og for å få et utseende å knytte til personen, slik de andre her sier. Men det er dessverre bevist at attraktive mennesker får flere goder og blir oppfattet mer positivt enn oss normale. Så du er inne på noe der. Men tviler på om den effekten der har nok å si for å veie opp mot ulempene ved å ikke ha bilde. Som sagt - de fleste av oss ser da helt normale ut. Og du kan jo velge bilde selv, det trenger ikke være første og beste bilde du finner. Anonymkode: 286e0...3d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Del Skrevet 5. desember 2023 Bombasi skrev (51 minutter siden): I dag bruker "alle" (de fleste) bilde på CV. Det at du ikke gjør det skiller deg ut negativt. Det er liksom ingen unnskyldning for å la være å bruke et bilde på CV'en i dag. For det er lett å få til. En CV er informasjon og en oppsummering av deg. Og det er ingenting som er mer deg enn et bilde av deg, så det tilhører CV'en. Bruker man ikke bilde på CV'en så føler man som leder at CV'en er naken og tung, og at CV'en mangler noe vesentlig. Og ikke uvanlig søker man vedkommende opp på Facebook og Instagram for å få denne utseende-tilhørigheten opp mot søknaden og CV'en din. Dette fordi man lever i en tid der folk tatoverer seg i trynet, bruker alt mulig dilldall og kan se ut som hva som helst, så det er greit å ha et utseende å koble søknaden mot. I arbeidslivet er det ikke om å gjøre å være mest mulig attraktiv. Faktisk kan det å være for attraktiv være minst like negativt som å være veldig uattraktiv. Så prøv å få til et mest mulig normalt bilde av deg selv, type "passbilde" bare med et lite smil, og ta det med på CV'en. Det er mitt tips. Det stemmer ikke. De fleste bruker ikke bilde. Anonymkode: a591f...155 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 5. desember 2023 #10 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Løgn! Anonymkode: 798f7...45c Jeg er enig med vedkommende. Kandidatens utseende har faktisk veldig lite å si. Det kan ha litt å si hvis du er i en eller annen ytterpol, men generelt sett så betyr ikke utseende noe for 99,9% av søkerne. Men søkerne tror gjerne det, og særlig de som selv mener de er "mindre attraktiv". Vel, at du selv mener du er uattraktiv var ikke grunnen til at du ikke fikk jobb, og det var ikke bildet på CV'en som gjorde at du ikke fikk jobb. Tvert imot, så var bildet nær uten unntak positivt for deg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 5. desember 2023 #11 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det stemmer ikke. De fleste bruker ikke bilde. Anonymkode: a591f...155 Det stemmer iallfall innenfor min søkermasse. Vil påstå at mellom 70-80% av søkerne bruker bilde på CV'en. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #12 Del Skrevet 5. desember 2023 Bombasi skrev (9 minutter siden): Det stemmer iallfall innenfor min søkermasse. Vil påstå at mellom 70-80% av søkerne bruker bilde på CV'en. Og hva er din søkermasse? Bransje, alder? Anonymkode: bd42a...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 5. desember 2023 #13 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hva er din søkermasse? Bransje, alder? Anonymkode: bd42a...481 Innenfor økonomi, administrasjon, regnskap og HR, i alt fra konsulenter til ledere. Søkemassen er mellom 20 - 60 år. De eldste er gjerne de som ikke bruker bilde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #14 Del Skrevet 5. desember 2023 Jeg har med. Min sjef har også sagt at søkere uten bilde på CV ikke blir prioritert. Innenfor kontor og administrasjon. Anonymkode: 969ff...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #15 Del Skrevet 5. desember 2023 4 hours ago, Bombasi said: Og det er ingenting som er mer deg enn et bilde av deg, så det tilhører CV'en. Helt uenig. Et bilde av meg viser lite til ingenting av hva jeg kan, representerer og står for. Anonymkode: b355c...f1c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #16 Del Skrevet 5. desember 2023 Uten bilde selvfølgelig. Har aldri hørt at noen legger ved bilde i en jobbsøknad, hva er vitsen med det? Anonymkode: a1892...5af 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #17 Del Skrevet 5. desember 2023 Bruker ikke bilde, men har hørt at man liksom "må" ha det med. Jeg ser ikke ut på bilder. I vennegjengen er jeg kjent for å være stygg på bilder, og det er helt sant. For min del er det bedre å presentere meg i person, ser helt normal ut i virkeligheten. Anonymkode: aac52...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #18 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Uten bilde selvfølgelig. Har aldri hørt at noen legger ved bilde i en jobbsøknad, hva er vitsen med det? Anonymkode: a1892...5af Lettere for de som går gjennom bunken å huske hvem som er hvem, har jeg hørt. Det er jo et pluss. Selv har jeg aldri lagt ved bilde. Er ikke noe fornøyd med hvordan jeg ser ut og har ikke bilder der jeg ser "ut som meg", for jeg blir så nervøs idet de knipser bildet. Ser enten himla nervøs ut, eller arrogant. Synes det er dumt at det er blitt uvanlig å ikke ha bilde for mennesker er bare mennesker og selv om man forsøker å være objektiv, så er det jo sånn at man får et bedre førsteinntrykk av de som ser bra ut. Og da mener jeg ikke nødvendigvis de som er penest, men de som er mest fotogen/ser tillitsfull ut på bilde. Det behøver jo slett ikke være den beste kandidaten for stillingen. Nå har jeg heldigvis en jobb jeg trives i, så slipper forhåpentligsis stresset med søknader. Anonymkode: f9298...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #19 Del Skrevet 5. desember 2023 Har ALDRI hatt bilde av meg selv på CV, bytter jobb ca hvert 3. år siden jeg jobber som konsulent innen IT og det er et felt hvor du ikke viser lojalitet til bedriften. Anonymkode: 56c9f...efd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #20 Del Skrevet 5. desember 2023 Jeg har bilde, og jeg er midt på treet på en god dag. Har alltid bare falt meg naturlig 🤷♀️ Anonymkode: 79754...09f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå